Beantwoorden
seppec
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

acces point instellingen veranderen

Hallo,

 

Ik heb maanden geleden een paar telenet access points aangekocht via telenet.

Ik ben vorige week overgestapt naar een andere provider. 

Nu zou ik graag de instellingen veranderen van de access point maar ik kan dit niet meer doen via mijn telenet.

Ik weet dat de acces points van telenet beschikbaar zijn door hun IP adress in te typen in de browser maar dit lukt dan weer niet bij de acces points.

 

Iemand een ander idee voor de instellingen te veranderen?

Bedankt!

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

acces point instellingen veranderen

Zijn die AP's aangesloten met een netwerkkabel? Dat verwacht ik toch. Eerst en vooral zullen de IP adressen van je AP's iets zijn zoals 192.168.0.51 enz.. De vraag is nu welke range van IPadressen jouw huidige provider gebruikt. Kan je nazien door IPconfig te doen in je computer of via het icoontje rechts onderaan op de balk. Klik daarop en dan op netwerk en nogmaals op netwerk en je zal onderaan de eigenschappen zien. Is het IPadres ook iets in de zin van 192.168.0.x dan heb je geluk. Je moet nu nog het IP adres van de AP vinden. Dat kan je eventueel met het programma "advanced IP scanner".

Dan kan je via je webbrowser naar  het IPadres gaan. Maar ik zou toch eerst de AP's terugzetten naar fabrieksinstellingen met een paperclip via het resetgaatje.

En proberen opnieuw aan te sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes