Beantwoorden
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

evohome en connectie met internet

Ik heb een evohome met ingebouwde wifi. Deze wil niet op de telenet modem connecteren. Ik heb wel een wifi router staan die als switch staat en de wifi als accesspoint. Hier gaat hij wel op. Om met de smartphone te kunnen werken moet men zich registreren en het MAC adress + een crc code ingeven. Hoewel hij zegt met het internet verbonden te zijn, kan men het niet registreren. De vraag is eigenlijk waarom de telenet modem het niet doet. Dit probleem heb ik ook eens gehad toen windows 8 naar 8.1 ging. Toen wou de laptop wifi niet op de telenet router, enkel als ik een wifi usb instak wel. Daar had ik een oplossing maar bij de evohome kan ik niets insteken. Daar alle toestellen wel op mijn router kunnen werken, is er iets mis met de telenet router. Is er ergens een gelijkaardig probleem voorgekomen. 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

evohome en connectie met internet

Ga eens kijken bij "mijn telenet" naar je wifi instellingen. Probeer daar uw SSID te veranderen, eventueel 2 gescheiden netwerken te maken en ook uw paswoord aan te passen naar iets met minstens 8 tekens.

2 gescheiden netwerken = eentje met 2.4 Ghz en de andere met 5.0 Ghz elk met hun eigen naam. En dan kijken op welk netwerk je kan inloggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

evohome en connectie met internet

gescheiden heeft geen oplossing gebracht.

Ik heb wel mijn firewall afgelegt. ik dacht dat de informatie via smartphone naar het toestel moet, het er ook moet doorgeraken en niet geblokkeerd worden.

Ik heb nu contact via mijn dlink router als access point 192.168.1.xxx

 

Dit neemt nog het probleem niet weg van de connectie op de telenet router en de laptop die er niet op kon met eigen netwerkkaart maar wel met een dlink wifi usb

0 Likes