|
26.466
netweters
|
164.591
antwoorden
|
|
22.096
vragen
|
Sinds meer dan een week valt de internet-verbinding uit tijdens de avonduren. De vroegste onderbreking was er al om 18.45u, de laatste om 00.12u; tijdens de spitsuren dus.
Rechtstreeks TV kijken gaat prima (TB-Box met coax), maar als je uitgesteld oif naar iets opgenomen kijkt, dan krijg je soms na heel korte tijd al ''Aan het bufferen' en wat later 'Netwerk overbelast', of een ander foutbericht betreffende netwerk; je kan dus niet meer iets uitgesteld of opgenomen bekijken.
Uiteraard ook geen internet op de andere toestellen, noch draadloos op de router, noch via de Ipod.
De diagnose op TV geeft weer dat de verbindig perfect is.
En dat probleem blijft zo tot je de router herstart (bij mij een F@ST3896LG-TN ); na een paar minuutjes is alles weer ok, je herbegint te kijken maar na korte tijd: weer hetzelfde.
Maar ik ben niet de enige met dit probleem: nog telenet-abonnes in de ruime buurt (Hooglede) hebben de laatste tijd dezelfde slechte ervaring en hebben soms tot 10 keer hun router opnieuw opgestart. Ik heb al meerder keren contact opgenomen met Telenet en nu geloven ze eindelijk dat het niet alleen mijn probleem is. En nu staat er sin,s gisteren op MijnTelenet 'Het kan zijn dat je hinder ondervindt op je thuisnetwerk. We werken volop om de storing zo snel mogelijk op te lossen.'. Maar het is al lang aan de gang en door meerdere abonnees gesignleerd met telkens als antwoord 'we zijn er mee bezig...'
Ieland ervaring met een gelijkaardig probleem en mogen we inderdaad verbetering van Telenet verwachten?
Dank voor de reacties.
Tijdens de piekuren zijn er zware problemen met de coaxkabel over heel Vlaanderen. Het staat vandaag nog eens in de krant: https://www.hln.be/binnenland/klachten-over-internet-bij-telenet-plots-verdubbeld-ronny-64-al-twee-m...
Ik raad aan om over te stappen op een andere telecomnetwerk. VDSL, fiber of satelliet (Starlink).
Bedankt voor het antwoord, alleen is Proximus bv. geen optie omdat ik hier volgens hun pagina
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jou...
maar een snelheid van 46mbps kan halen...
Ik zou het toch maar eens uittesten. Je zou de eerste niet zijn die vindt dat VDSL altijd probleemloos functioneert en dat het met coaxkabel elke avond miserie was.
in kapelle-op-den-bos zitten mijn ouders met een gelijkaardige situatie. niet constant maar ze hebben ook al deze melding gehad. volgens telenet zou het max 2 weken duren en dan is het opgelost.
het lijkt erop dat ze hun investeringen dringend moeten uitbreiden en versnellen.