Beantwoorden
ArneCa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

wifi heeft geen geldige ip configuratie

Hallo

 

Ik ben een student in gent en zit daar ook op kot. We hebben op kot internet en televisie van telenet. Nu zijn er al enkele problemen met het internet. Soms graak ik er op, soms niet. Soms raak ik er op met mijn laptop en niet met mijn smartphone of omgekeerd.

Als ik niet op het internet raak geeft mijn pc aan dat de wifi geen geldige ip configuraite heeft.

Nu zitten we ook met redelijk veel op kot en iedereen heeft zijn eigen acces point (met eigen SSID en dergelijke). Sommigen hebben internetproblemen, anderen niet. Als we de router van telenet uittrekken werkt het weer goed maar na een tijdje zijn de problemen terug.

Nu wil de kotbazin hier niet voor kijken dus wil ik het via deze manier eens proberen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt

Arne

0 Likes
2 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

wifi heeft geen geldige ip configuratie

Volgens mij ergens een ip conflict met de wifi routering onderling en de Telenet modem.

Het ip adres van de telenetmodem (als het een wifi modem  is) aanpassen in mijn telenet. Voor de andere routers  dieniet je best de handleiding te raadplegen. 

Onthouden wel dat als je de midem settings aanpast ook elke router opnieuw dient op te starten.

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifi heeft geen geldige ip configuratie

Er zijn wel enkele vragen die beantwoord moeten worden.

Zijn het wel degelijk Acces points of zijn het routers.