24767
netweters
|
152537
antwoorden
|
20717
vragen
|
Heb steeds zonder enig probleem Yelo kunnen opstarten. Sedert 2 dagen lukt het niet meer en krijg ik het bericht dat om Yelo te gebruiken ik drie dingen moet doen:
1) Silverlight installeren
2) cookies altijd toelaten
3) privacy uitschakelen.
Hoewel al die voorwaarden vervuld zijn, kan ik Yelo niet starten, noch in Firefox, noch in Chrome, noch in Internet Explorer. Telkens weer krijg ik dezelfde melding.
Ik ben ten einde raad.
Wie kan mij de oplossing geven ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mogelijke oplossing.
Als je Chrome gebruikt dan werkt, na een update van silverlight, Yelo niet meer.
Gebruik je Internet Explorer van windows dan werkt Yelo normaal gezien wel.
Probeer dit eens uit.
1) Je kan in chrome een IEtab installeren (een app) om een pagina (Yelo) weer te geven in IE.
2) Je kan de update van silverlight terugzetten naar een vorige versie die wel samenwerkt met Chrome.
Groetjes
Zoals je suggereert heb ik geprobeerd een IEtab te vinden om een pagina (Yelo) weer te geven. Lukt niet. Ik weet gewoon niet waar die tab te vinden is. Kun je me hier verder helpen ?
Ook het terugzetten van Silverlight naar een vorige versie helpt ook niet. Ben nog altijd even raadloos, want van Telenet (klantenservice) moet ik blijkbaar niet veel verwachten.
Alleszins bedankt voor de moeite.
Groetjes.
Hallo Robert,
Deze is terug te vinden in de google webstore en is gratis.
Maar U heeft een Google-account nodig om apps te installeren via de Chrome Web Store.
Ga daarom eerst op volged adres en lees de instructies.
Klik op volgend adres en volg de instructies ( is maar enkele minuten werk).
http://support.google.com/chrome_webstore/answer/1053369?hl=nl
Vanaf nu kun je de webstore gebruiken en vele dingen zijn gratis.
Voor de IE tab zet Ik je even op weg.
Open de webstore
http://chrome.google.com/webstore (maak eventueel een bladwijzer)
en vul de volgende zoekopdracht in (webwinkel doorzoeken)
ie tab google
Je krijgt in de volgende pagina een aantal mogelijkheden te zien.
Klik bij Extensies op IE Tab en installeer.
Als alles gelukt is zie je op je scherm boven rechts (naast de 3 horizontale balkjes) een blokje met een blauwe e in (dit is de IE Tab).
Hoe kan je nu naar Yelo kijken.
Start Yelo en je krijgt volgend bericht op je scherm.
Yelotv.be
Je geduld wordt beloond!
Nog even en yelotv.be is helemaal klaar om je een onovertroffen kijkervaring te bezorgen.
Klik nu op het blokje met een blauwe e in ( = De IE Tab) en Yelo start op.
Het bericht
Oeps, je browser is niet up-to-date voor Yelo TV. Je kunt het best de laatste versie installeren.
kun je verder negeren (klik op de X)
Veel kijkgenot
Laat je even weten of alles in orde gekomen is.
MVG
Hallo,
Mag ik je nog eens lastig vallen ? Heb jou instructies tot op de letter gevolgd. Het blokje met de blauwe e is nu wel duidelijk aanwezig. Als ik denk dat YeloTV nu eindelijk opstart, krijg ik inderdaad het bericht "Oeps, jebrowser is niet up-to-date enz... En wat gebeurt er als ik op de X klik, Oeps verdwijnt wel, maar voor de rest blijft Yelo Tv locked.
Ik sta dus nog altijd even ver. Wat doen? Telenet eruit gooien?
Nog eens mijn excuus dat ik je zoveel last bezorg. Toch bedankt voor je moeite om mij sukkelaar te helpen.
MVG
Hallo,
Mijn eerste idee is ben je wel aangemeld op Yelo ?
Om te kunnen kijken moet je aangemeld zijn.
Dit kan je terugvinden bij Instellingen (helemaal rechts bovenaan).
Je krijgt hier je Mijn profiel te zien en hierin staat optie aanmelden of afmelden.
Als je aangemeld bent zou je yelo TV-KIJKEN moeten werken.
Hoe je die oeps berichtjes weg kunt laten, daar heb ik jammer genoeg geen enkel idee over.
Voorlopig op de X blijven klikken.
Kun je bevestigen of alles in orde(of niet in orde) gekomen is.
MVG
NB niemand is een sukkelaar of andersom iedereen is een sukkelaar (Positief blijven).
Hallo,
Even vermelden dat ik wel degelijk bij telenet/Yelo aangemeld ben. Intussen heb ik ontdekt (dank zij een nauwkeurige lectuur van de site EHBYelo) dat het probleem eigenlijk bij de silverlight plug-in te zoeken was.
Het herhaaldelijk verwijderen en herinstalleren via configuratie/programma's bracht echter geen soelaas.
Intussen weet ik dat meer geavanceerde stappen nodig waren, nl. het gewone verwijderen + Silverlight licentiebestand ("MSPR.HDS") + tijdelijke bestanden van Silverlight ( "mssl.lck" en "IS") ook verwijderen.
Dan eerst terug installeren. En wonder boven wonder, het werkt. Kan opnieuw Yelo Tv kijken.
Waarom ze me bij telenet daar niet onmiddellijk op gewezen hebben, is mij een raadsel.
Nog eens hartelijk bedankt voor je moeite. Dank zij jouw hulp heb ik toch wat bijgeleerd over het gebruik van o.a. IE apps.
MVG,
Robert
Hallo,
Blij te horen dat het in orde is, en inderdaad het was handig geweest indien telenet het probleem had aangepakt.
MVG
ik zit met hetzelfde probleem ,
maar ben niet meer zo bijster goed met al deze nieuwe vormen van communicatie
kan er niet bij telenet aangdrongen worden
op een eenvoudig te installeren update die alles weer normaal maakt
ik maakte eerder gebruik van yelo om op afstand te programmeren en om de tv programmatie na te gaan
blijkbaar is dat nu niet meer mogelijk
tenzij een telenete oproep
mvg
bij opera 24 zie je ook die dingen, van silverlight enz., de op komst zijnde opera 25 of 26 heeft dit probleem niet, daar gaat alles normaal
wat opera 24 niet doet, doen de volgende toekomstige versies wel (25 en 26) : namelijk toestel controleren controleren van registratie of controleren van toestel,
waarschijnlijk dat je dan steeds terugvalt met opera 24 (of een andere browser waar dit ook niet werkt) op silverlight, cookies en ga zo maar door
Beste,
Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan op een Macbook. Ik heb Silverlight er al 3 keer vanaf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt niet. Alle prameters staan juist. Moet wel even meegeven dat ik gisteren de update gedaan heb naar OS X Yosemite. Kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb net hetzelfde probleem sinds in Os X yosemite geïnstalleerd heb. Alles staat juist, maar geen beeld. Op mijn macbook is het net hetzelfde.
Beste Gerry,
Ik heb met Telenet zitten zoeken en hierbij de te ondernemen stappen.
Ga eerst naar deze site http://bit.ly/1rwjWJL volg alle stappen of kijk of alles juist staat.
en dan kan je via Silverlight zelf, de application storage leeg maken? Je vindt deze op het derde tabblad wanneer je het programma opent. Hierna verwijder je ook best je cookies. Na een herstart van je browser zou dit in orde moeten zijn.
Veel succes.
Dat werkt hier al jaren niet ....Blijft altijd maar zoeken