24769
netweters
|
152550
antwoorden
|
20720
vragen
|
Kan ik op een TV aangesloten op het internet in Spanje of eventueel op een PC via Yelo App programma's volgen? Als klant van Prime films en Sport kan je deze dan ook daar op TV zien?
Indien ja, hoe moet je dit doen en wat moet je juist van GB hebben? Gaat het ook met Wifi in het buitenland?
Dag Christine,
Er is jammer genoeg maar één antwoord voor al je vragen: het is niet mogelijk. Omwille van uitzendrechten is het niet mogelijk om Yelo te kijken op een niet-Telenet netwerk.
Heb je een NAS type synology of iets dergelijks dan is ht wel mogelijk via een (legale) truuk. Ik weet niet of ik ht hier open en bloot mag uitleggen. Maar ik ben eer wel in geslaagd om vanuit Namibië via Yelo TV naar de Ronde vna Vlaanderen te kijken. Ik weet niet of hier een prive mail kan gestuurd worden anders doen en ik leg het je uit.
Toch maar eens uitleggen.
Als je een Synology of Qnap NAS hebt kan je een VPN server installeren. Het standaard protocol is voldoende. Gebruik uiteraard een goede login en sterk paswoord. Uiteraard moet je NAS een vast IP adres hebben in je thuisnetwerk.
In je Telenet homegateway forward je poort 1723 naar het IP adres van je NAS;
Eens je in het buitenland bent en je hebt een goede internetverbinding (al of niet draadloos) dan maak je met je laptop of tablet een VPN verbinding naar je NAS.
Op die manier ben je op je Telenet internet van thuis aan het surfen. Dus dat verbruikt gigabytes van je internetverbinding.
Start nu gewoon uw Yelo op je tablet of laptop op en je zal kunnen TV kijken.
De voornaamste voorwaarde is dat je ginds in Spanje een goede internet verbinding moet hebben en dat is niet altijd evident op de ADSL lijntjes die ze daar hebben. De Telenet upload is geen probleem.
Probeer het anders eens uit bij vrienden die een Prox????? hebben. Al heb ik de indruk dat onze blauwe vrienden soms VPN verbindingen blokkeren via hun Bboxen.
Eigenlijk is daar niks illegaals aan. Jij gebruikt enkelhetgeen waarvoor je betaalt. Alleen mag Telenet het niet aanbieden.
Als het lukt laat het mij weten.
Hey @Ex-Netweter, waren de tips van @Arthur2, @igvfer en @Niels behulpzaam? Vergeet zeker niet om de oplossing aan te duiden mocht deze er tussen zitten. Zo kan iedereen het antwoord makkelijk terug vinden.
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.