nick76
Professional Weetjesweter
nick76
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-03-2025
14:24
|
Lid sinds: 09-09-2019
Datum laatste bezoek: 06-03-2025 14:24
Ranking
Professional Weetjesweter
13-12-2019
18:51
Hallo, Ik stapte vandaag over van mijn Whoppa abonnement naar WIGO HOME omdat mij de promotie van 70€ / maand aangeboden werd als op de Whoppa aanpassen klikte... Ik was ingelogd via de ‘Mijn Telenet’ pagina vanwaar ik verder ging met het aanpassen van mijn abonnement. Alles op die pagina's duidde mij op de promotie van 3 maand 70€/maand terwijl ik nog ingelogd was onder ‘Mijn Telenet’ account. Nu kreeg ik een mail bevestiging van Telenet waarin staat dat: “Door je overstap zetten we je vorige abonnementen stop en start je nieuwe abonnement.” en in deze mail staat enkel het bedrag van 84,55€ / maand en is er geen melding van de promotie. Ik heb hiervoor reeds gebeld naar de 015/666666, maar daar konden ze niets voor mij doen, de eerste medewerker liet me gewoon weten dat ik er geen recht op had en deed geen enkele moeite om een oplossing aan te bieden. Bij een tweede keer bellen raadde de medewerker mij dan ook aan om klacht in te dienen via de Telenet website aangezien zij niets kunnen doen. Dit heb ik dan ook deze avond gedaan, maar wilde het ook hier even posten... Het spreekt vanzelf dat ik niet tevreden ben over de manier waarop ik ‘misleid’ ben door Telenet en nu voor WIGO HOME gekozen heb zonder de promotie te krijgen... Hopelijk komen ze met iets van oplossing, ben al meer dan 10 jaar klant bij Telenet, maar van zo'n misleiding word ik nu eenmaal enorm kwaad!
... Meer weergeven
30-11-2019
21:31
"Alleen heb ik random af en toe voor een tiental seconden uitval van de soundbar. Het geluid gaat dan even over de tv luidsprekers om na een tiental seconden weer over de soundbar te gaan." Dit lijkt mij een probleem te zijn tussen de TV en de JBL soundbar en niet direct met de TV Box... Even schetsen: 1. De TV Box zend zijn video/audio via de HDMI kabel naar de TV. 2. De TV zend dan de audio via ARC (Audio Return Channel) terug over de HDMI naar de Soundbar Als er iets mis loopt in 2 en de ARC doet het even niet, dan gaat de TV er van uit dat er geen soundbar aanhangt en zal je dus audio horen uit de TV. Moest er iets mis lopen in 1 dan zou je niets meer horen, maar dit is niet het geval hoor ik. Dus zou ik eens in de settings van HDMI CEC kijken bij de TV onder easylink (de Philips naam voor HDMI CEC). En ook in het TV luidspreker menu of je daar deze niet als extern kan forceren (dacht dat er een optie zo was als 'interne luidsprekers' : JA/NEE/Automatisch
... Meer weergeven
30-11-2019
21:20
TV heeft inderdaad alle mogelijkheden, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de 'familie' Nu is/was het gemakkelijk omdat alles met de telenet afstandsbediening is en de kinderen zijn al serieus gewend aan het raken aan de spraakbediening... Nu, het basisprobleem blijft dat de TV Box de verkeerde resoluties uitstuurt, zelfs als je een instelling forceert... De Box kan de HDMI settings uit de TV lezen via een EDID (een soort geheugen in de TV) waarvoor de TV zelfs niet aan dient te staan (EDID krijgt 5V voeding van de box doorheen de HDMI kabel), dus er loopt daar gewoon iets mis aan TV Box kant...
... Meer weergeven
30-11-2019
17:27
Yes, TV heeft de laatste firmware... Heb trouwens ook het probleem bij Philips gemeld zodat zowel Telenet als Philips ernaar kunnen kijken... Ik zal eens proberen om deze op 1080i te laten zetten, maar dan zal toch ook alle content van Netflix, Youtube,... via de TV Box hier ook onder lijden, want die is wel progressive gecodeerd...
... Meer weergeven
30-11-2019
17:09
Is wel degelijk de resolutie die uitgestuurd wordt door de TV Box... Ik zie ook wel degelijk het verschil in de resolutie als deze 640x480 uitstuurt of 1080p. Ik heb jaren bij Philips TV gewerkt en kan je garanderen dat het de zender is (hier de TV Box) die de HDMI EDID moet uitlezen en dan de juiste resoluties moet doorzenden. Heb al zeer veel toestellen op deze TV aangesloten, maar nog nooit zoveel problemen gehad als met de TV Box. TV is trouwens een Philips 55PUS8601/12
... Meer weergeven
30-11-2019
10:15
Hallo, Het scherm met de werkelijke 640x480 resolutie is van mijn tv... Als ik daar op info druk krijg ik te zien wat voor signaal er binnenkomt.
... Meer weergeven
29-11-2019
23:34
Hallo, de HDMI kabel die ik gebruik is de originele, dus kan zeker 4K aan. Daarnet nog een andere kabel gebruikt en zelfs andere HDMI poorten, zelfde probleem. Resolutie op automatisch ook al geprobeerd, probleem blijft...
... Meer weergeven
29-11-2019
21:23
Hallo, had de laatste tijd de indruk dat de 'resolutie' van de TV Box ronduit slecht was en even getest... En inderdaad, het blijkt dat deze op 640x480@60p aan het uitzenden is, zelfs al staat mijn resolutie vast geselecteerd op 1080p...???? Even in het TV Box menu de resolutie verzetten naar bv. 1080i en dan terug naar 1080p geeft terug de juiste 1080p resolutie weer. Maar na het uitschakelen van de TV & TV Box is het probleem terug !!! Lijkt terug op een fout in de HDMI / HDCP implementatie bij de TV Box, graag doorgeven aan de ontwikkelaars... Zie ook het filmpje dat ik maakte: https://photos.app.goo.gl/3YRxPSPnqmTLuCZ69
... Meer weergeven
Labels:
13-11-2019
20:35
1
Hallo, @louishufk vandaar dat ik ook bij Philips een service request heb geopend... 100% zeker kan ik het niet weten zonder de juiste HDMI analyse apparatuur en deze heb ik persoonlijk niet. Wel had de Philips TV hiervoor met alle HDMI sources inclusief de Digicorder nooit problemen. Deze begonnen pas met de TV-Box, vandaar mijn (misschien voorbarige) conclusie. @janne_man Heb ook al andere HDMI kabel gebruikt en zelfde probleem. De negotiatie is ook relatief lage snelheid, dus zou mij verwonderen dat daar de kabel een (grote) invloed op heeft.
... Meer weergeven
13-11-2019
17:36
Heb zelf jaren gewerkt bij Philips TV en weet hierdoor dat het een probleem zal zijn in de HDMI negotiatie tussen de Telenet TV-Box en de Philips TV. Ik kan alleen maar melden dat de Philips TV perfect werkt met andere TV toestellen, dus ik vermoed dat er iets niet in order is met de implementatie van de HDMI negotiatie bij de Telenet TV Box.
... Meer weergeven
12-11-2019
12:18
Dag Suzy, is dit een gekend probleem bij Telenet? Wat kan ik nog meer doen dan dit hier te posten en een service request te lanceren bij Telenet (bericht: F_20191109_441047538) en bij Philips? Mvg, Nick
... Meer weergeven
10-11-2019
10:30
Hallo, bedankt om mee te denken. Zoals je ook kan zien in de fotootjes staat de laatste SW release geïnstalleerd op de TV. Ik heb ook een service aanvraag lopende bij Philips om hen ook van dit probleem op de hoogte te stellen. Is uiteindelijk iets voor Telenet en Philips om over af te stemmen...
... Meer weergeven
10-11-2019
10:28
Hallo, Kabel zit perfect in en andere devices werken via de kabel wel perfect, dus is al zeker de kabel of de TV niet op die HDMI poort. lijkt mij eerder een SW probleem te zijn waarbij de negotiatie tussen de TV-Box en de TV niet goed loopt. Er loopt namelijk via de HDMI kabel een authentificatie en handshaking en mij lijkt het dat de Telenet TV-Box hier niet 100% werkt. Ik kan inderdaad een aanvraag starten voor een nieuwe TV-Box, maar bij een SW probleem zal dit niets oplossen.
... Meer weergeven
09-11-2019
07:42
Hallo, ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart. Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI. Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien. (Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........) Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten. Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input. Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders? Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p. Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen! Help aub !!! Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem: https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8 Mvg, Nick
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
beeld
-
diagnose
-
instellingen
-
TV-box
09-11-2019
07:30
4
Nog even opvolgen... Ik ben ondertussen overgestapt op de Telenet TV Box en kan confirmeren dat je inderdaad je oude opnames nog kan bekijken op de Telenet Digicorder. Zelfs in de winkel waren ze niet op de hoogte en verrast dat het lukte... Dus nogmaals bedankt voor de correcte antwoorden! Nu nog zorgen dat ze ook bij de winkels en telefonisch dezelfde kennis krijgen. Nogmaals bedankt, Nick
... Meer weergeven
Berichten die nick76 geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 | |||
5 |
door
Ex-Netweter
| ||
1 | |||
2 |
door
nick76
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 24-02-2025 12:03 | |
2 | 29-11-2022 20:24 | |
2 | 27-04-2021 18:06 | |
1 | 13-12-2019 20:12 | |
2 | 09-11-2020 22:47 | |
4 | 17-12-2019 15:37 | |
1 | 13-11-2019 20:35 | |
4 | 09-11-2019 07:30 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
201 | 24-02-2025 12:03 | |
4049 | 09-11-2020 22:47 | |
7576 | 17-12-2019 15:37 |