De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Goed gevonden! Handje vol! Alles op zijn plek! Follow the reader, reader!

Hallo,

 

ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.

 

Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.

Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.

(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)

 

Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.

Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.

Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?

Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.

 

Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!

 

Help aub !!!

 

Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:

https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8

 

Mvg,

Nick

 

 

Tags (3)
0 Likes
Beantwoorden
31 reacties
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2434
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@nick76 

Als je de juiste kabel gebruikt en hij steekt goed in, zal er wel een probleem zijn met de tv-box. Schakel alles van Telenet nog eens uit en in. Nog niet OK vervang dan de tv-box. Het kost alleen de moeite.

Groeten


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1972
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Heb je de laatste upgrade van je tv uitgevoerd (manueel of automatisch)? Ik zie dat in de laatste upgrade een verbetering aangebracht werd die me verband lijkt te houden met uw probleem. Bekijk deze pdf van Philips. Voor de upgrade zie hier.

 


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Handje vol! On a roll... Nice talking to you! Say what?!

Ik heb hier al een topic voor geopend en ervaar hetzelfde met de tv box en een Philips 43PUS tv.

De combinatie tussen die 2 apparaten lijkt niet goed te gaan.

Wat bij mij wel werkt is eerst tv apart opstarten en even wachten. Vervolgens de tv box, op deze manier werkt het altijd bij mij.

Laat ik ze samen automatisch opstarten werkt het 1/5, de andere keren krijg ik ook geen beeld via de tv box.

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Goed gevonden! Handje vol! Alles op zijn plek! Follow the reader, reader!

Hallo,

 

Kabel zit perfect in en andere devices werken via de kabel wel perfect, dus is al zeker de kabel of de TV niet op die HDMI poort.

 

lijkt mij eerder een SW probleem te zijn waarbij de negotiatie tussen de TV-Box en de TV niet goed loopt.  Er loopt namelijk via de HDMI kabel een authentificatie en handshaking en mij lijkt het dat de Telenet TV-Box hier niet 100% werkt.

 

Ik kan inderdaad een aanvraag starten voor een nieuwe TV-Box, maar bij een SW probleem zal dit niets oplossen.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Goed gevonden! Handje vol! Alles op zijn plek! Follow the reader, reader!

Hallo,

 

bedankt om mee te denken.

Zoals je ook kan zien in de fotootjes staat de laatste SW release geïnstalleerd op de TV.

 

Ik heb ook een service aanvraag lopende bij Philips om hen ook van dit probleem op de hoogte te stellen.  Is uiteindelijk iets voor Telenet en Philips om over af te stemmen...

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3038
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Smets56 welk type van Philips TV heb jij? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Goed gevonden! Handje vol! Alles op zijn plek! Follow the reader, reader!

Dag Suzy,

 

is dit een gekend probleem bij Telenet?

 

Wat kan ik nog meer doen dan dit hier te posten en een service request te lanceren bij Telenet (bericht: F_20191109_441047538) en bij Philips?

 

Mvg,

Nick

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Handje vol! On a roll... Nice talking to you! Say what?!

@Suzy Bij mij gaat het om de 43PUS6201

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3038
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Smets56 thanks! 

 

@nick76 zo ver ik weet is dit geen gekend probleem bij Telenet. Heb ondertussen wel jullie meldingen doorgegeven (incl. types) om eens na te kijken, maar ik kan niets beloven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there!

Bij mij net hetzelfde probleem sinds 2 dagen. Mijn TV is een samsung QE55Q7F...

 

Mvg

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Berichten: 419
It's your third party! Lezersgoud. Respect! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

Mijn Philips Tv ziet bij start geen HDMI en gaat analoog, vindt dan niets en geeft zwart beeld. Alles stoppen en direkt terug starten geeft dan oplossing.. TV-box is dan blijkbaar wakker.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Goed gevonden! Handje vol! Alles op zijn plek! Follow the reader, reader!

Heb zelf jaren gewerkt bij Philips TV en weet hierdoor dat het een probleem zal zijn in de HDMI negotiatie tussen de Telenet TV-Box en de Philips TV.

 

Ik kan alleen maar melden dat de Philips TV perfect werkt met andere TV toestellen, dus ik vermoed dat er iets niet in order is met de implementatie van de HDMI negotiatie bij de Telenet TV Box.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2434
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@nick76 

Als Philips tv perfect samenwerkt met andere tv toestellen en

als tv-box perfect samenwerkt met andere tv toestellen, hoe bepaal je dan of de fout zit bij Philips tv of tv-box?

 


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1972
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@nick76  dat is een probleem van norminterpretatie. Alle toestellen hebben HDMI. Als je hun documentatie leest staat er dikwijls in dat het optimaal werkt met alle andere toestellen van dat merk.

Het negociatieprobleem kan ook aan de kabel liggen.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden