Beantwoorden
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Hallo,

 

ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.

 

Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.

Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.

(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)

 

Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.

Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.

Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?

Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.

 

Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!

 

Help aub !!!

 

Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:

https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8

 

Mvg,

Nick

 

 

0 Likes
31 reacties
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Hallo,

 

@louishufk vandaar dat ik ook bij Philips een service request heb geopend...

100% zeker kan ik het niet weten zonder de juiste HDMI analyse apparatuur en deze heb ik persoonlijk niet.

Wel had de Philips TV hiervoor met alle HDMI sources inclusief de Digicorder nooit problemen.  Deze begonnen pas met de TV-Box, vandaar mijn (misschien voorbarige) conclusie.

 

@janne_man Heb ook al andere HDMI kabel gebruikt en zelfde probleem.  De negotiatie is ook relatief lage snelheid, dus zou mij verwonderen dat daar de kabel een (grote) invloed op heeft.

 

 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

@nick76 

Het kan de ene of de andere zijn. Of allebei. Wie een probleem heeft maakt mij niet uit. Wat ik wel interessant vind is dat op dit forum personen met een heel verschillende achtergrond en ervaring te voorschijn komen. Dat geeft wel eens verrassende inzichten.

Hopelijk vindt men de oorzaak (snel).

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bob-2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Blijkt dat ik het probleem (combinatie met samsung QledTV), enkel heb waneer de box in "normale start" staat. Bij "snelle start", start hij wel normaal op.

Bij "normale start" kon ik enkel het tv-box menu bedienen, maar kreeg geen beeld en geluid. Even schakelaar aan en uit zetten en ik kreeg wel beeld. 

Dit probleem blijft, ondanks dat de diagnose aangeeft dat alles perfect en snel werkt en ondanks een reset naar de fabrieksinstellingen.

Ik geloof dat dit probleem is gekomen na de software-update. Hiervoor startte de box wel op "normale start" normaal op. (Dit was wel een andere TV-box die ik heb moeten omruilen omdat gezoem van de box hoorbaar was door het TV-geluid heen. Met huidige box is dit probleem van de baan...)

Bij digicorder nooit problemen gehad...

Ik laat hem dus (voorlopig) in "snelle start" staan.

 

Mvg

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

@Bob-2 

Heb je in instellingen van tv-box gekozen voor: beeld en geluid/auto tv.

Dan zou de tv en tv-box samen moeten opstarten.

 

Ter overweging: Het energie verbruik met de instelling "snelle start" is nagenoeg even hoog als gewoon laten aanstaan. Je zou dus alleen de tv moeten uit- en inschakelen.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bob-2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

@louishufk 

Bedankt om mee na te denken. 

Maar die instellingen staan allemaal juist. TV startte samen met de box mee op en had dan enkel beeld van de TV-box (menu en al de rest), maar geen zenderbeelden.

Maar probleem blijft zich enkel voor doen bij "normale start". Bij "snelle start" is er dus geen probleem... (En ja, het verschil in energieverbruik is idd verwaarloosbaar 😉)

 

Mvg

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Zelfde probleem met een Philips PFL9606. Nooit problemen gehad met Digicorder. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

@Sjekke op je tv is het HDMI 1.4, weet niet vanbuiten of dit dezelfde versie is dat de telenet box heeft, kan zijn dat er verschil op zit zodat deze problemen voorkomen,

er zit ook easylink op HDMI1, probeer anders eens de HDMI2 of 3 of deze aan de zijkant.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart


@nick76  schreef:

Hallo,

 

ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.

 

Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.

Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.

(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)

 

Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.

Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.

Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?

Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.

 

Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!

 

Help aub !!!

 

Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:

https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8

 

Mvg,

Nick

 

 


Ligt niet 100% maar 200% aan de software van de tv-box. Sommige mensen krijgen een zwart beeld of sneeuw en dan inderdaad het enige dat helpt is de tv-box heropstarten.

Het probleem ligt in het feit dat de tv sneller opstart dan de tv-box en dat de tv-box niet kan volgen en dan dus een zwart beeld geeft of sneeuw.

De enige oplossing voorlopig is om CEC (of hoe het tv merk het noemt) uit te schakelen op de tv en tv-box en handmatig de tv aanschakelen en dan de tv-box.

 

Dus niks problemen met kabels, hdmi-ingangen etc...

Liberty Global moet hun engineers aan het werk zetten. En @Suzy moet dit uiteraard doorgeven...

0 Likes

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart


@Master-Magic  schreef:

@Sjekke op je tv is het HDMI 1.4, weet niet vanbuiten of dit dezelfde versie is dat de telenet box heeft, kan zijn dat er verschil op zit zodat deze problemen voorkomen,

er zit ook easylink op HDMI1, probeer anders eens de HDMI2 of 3 of deze aan de zijkant.



2.0 dacht ik. Maar uiteraard compatibel met 1.4

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Bedankt voor al jullie inzichten, voorlopig hebben we genoeg voorbeelden. Ik heb jullie Philips types doorgestuurd en dit zal verder onderzocht worden. Voorlopig heb ik nog geen zicht op oorzaak of oplossing. 

@Theo2 kan jij me nog jouw type van Philips tv nog bezorgen? Dan kan ik dit nog doorsturen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Hallo @Suzy

Type is : 32PFL9613D/10 en spreekt volgens specs op alle ingangen HDMI v1.3

 

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Heb ongeveer hetzelfde probleem, mijn tv is een plasma Panasonic.

 

Wanneer ik vroeger de tv opstartte (met de digicorder) kwam ik eerst in tv-modus, dan digicorder aanzetten en automatisch had je via de HDMI voor de digicorder beeld. Omgekeerd eerst digicorder en dan tv aanzetten zelfde resultaat

 

Thans, met de nieuwe tv-box, start ik de tv op (tv-modus), dan start ik de tv-box en nu gaat de omschakeling niet meer automatisch. Ik moet via de afstandsbediening van de tv naar AV gaan en de HDMI voor de tv-box activeren met de OK-toets. Eerst de tv-box aanzetten en dan tv geeft hetzelfde resultaat. 

De tv-box werkt voor de rest zeer goed.

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Heb de oplossing gevonden.

 

Instellingen van tv-box: "beeld en geluid" --> moet op "auto tv/aan"

 

Enkel als ik deze volgorde gebruik lukt het:

 

Starten met kijken:

1) tv-aan via de tv-knop (tv mag niet in standy-mode staan)

2) dan pas de aan-knop van de tv-box gebruiken:

     --> automatische omschakeling van tv-modus naar HDMI-modus OK

 

Stoppen met kijken:

1) eerst tv uitschakelen (niet op standby)

2) dan pas de tv-box uitschakelen

 

Bij alle andere volgordes lukt het niet. Dus ook niet als je op de stop-toets van de tv-box drukt (waardoor én tv en tv-box op standby gaan) en nadien weer wil opstarten.

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Ik begrijp de stelling niet :

 

1) tv-aan via de tv-knop (tv mag niet in standy-mode staan) 

 

> dan staat je TV toch gewoon uit en moet je hem manueel gaan opzetten?

 

1) eerst tv uitschakelen (niet op standby)

 

> dus gewoon manueel uitzetten?

 

 

 

0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Dat is geen oplossing maar een work around om de setup toch werkend te krijgen...

0 Likes