Beantwoorden
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Hallo,

 

ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.

 

Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.

Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.

(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)

 

Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.

Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.

Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?

Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.

 

Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!

 

Help aub !!!

 

Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:

https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8

 

Mvg,

Nick

 

 

0 Likes
31 reacties
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

Daarin heb je 100% gelijk. Dit is een stap achteruit t.o.v. de digicorder. Maar ondertussen werkt het.

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Problemen HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV bij opstart

 

Als je eerst op de start/stop-toets van de tv-box duwt gaat de tv-box én de tv in standby (rood lichtje op de tv blijft branden). Vervolgens moet je dan op de tv de start/stop-toets indrukken om deze uit te zetten. 

Als je nu de tv en de tv-box opnieuw inschakelt is er geen automatische omschakeling naar de HDMI. Dan moet via de onderste toets rechts (rechthoek met pijl) van de tv-box de HDMI geactiveerd worden.

Bij mij lukt het dus enkel als je de TV eerst in- en uitschakelt via de tv-knop en dan pas de start/stop - toets van de tv-box gebruikt.

Dat is eigenlijk een stap achteruit t.o.v. de digibox waar de volgorde van aan/uitzetten van de toestellen van geen belang was.

0 Likes