Dat begrijp ik volledig maar als klantendienst dan onmiddellijk beginnen ratelen, zonder te luisteren, dat ze je niet kunnen helpen pik ik niet. Tenslotte weten we niet of bvb die tp link de oorzaak is van de recente ongemakken. Het heeft immers 3 maanden goed gewerkt tot vorige week. Ik denk dat ik als klant van 140 euro per maand toch wel mag verwachten dat ik een goed werkend product krijg. En als ik zo lees op deze site heeft iedereen wel niet-telenet items achter zijn HGW hangen, zelfs om een eigen wifi netwerk te maken. Laat ons even veronderstellen dat de tp link de oorzaak is. Dan nog mag ik toch wel een oplossing verwachten van hen dacht ik. Ze verkopen een product waarvan de meesten van de klantendienst zelfs niet weten op welke modem je het moet aansluiten, in de handleiding staat ook duidelijk dat je het op 3 manieren kan verbinden ; via wifi (met eventueel een wifi repeater zoals mijn tp link), via HUN powerline adapters (wat helemaal niet werkt) of via utp. Als blijkt dat dit ding enkel deftig werkt via utp, verkoop het dan ook "as such". Er zijn meer mensen in mijn geval die niet zomaar kunnen beginnen kappen en breken om nieuwe leidingen te gaan trekken. Vertel dan aan de klant dat ze de mogelijkheid hebben om van digicorder naar tv box over te stappen maar dat dit enkel kan als ze de tv box rechtstreeks kunnen koppelen met utp. Een vriendelijke dame van de klantendienst zei in september zelf dat ze "nog" geen tv box in huis haalt omdat het ding te veel kinderziektes heeft, dat zegt genoeg zeker. En begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met deze site. Ik heb hier al veel gelezen en veel geleerd en ben ook al door jullie zeer goed verder geholpen, waarvoor oprechte dank. Ik vind het fantastisch dat klanten elkaar helpen en zeker met een paar echte techneuten aan boord die leken als ik verder kunnen helpen. Maar eigenlijk zou een site als de Netweters niet hoeven te bestaan als de klantendienst goed zou werken. Je verwacht toch wel eerder dat de specialisten daar zouden zitten en niet onder de klanten zelf. Ik hoop dat de technieker morgen zowel het "echte" probleem als een gepaste oplossing vindt. Ik ben ondertussen wel al aan het kijken hoe ik de HGW eventueel naar beneden kan halen om, zonder kap en breekwerk voor extra utp kabels, de tv box via utp te verbinden. Er vanuit gaande dat dat het probleem is van de recente problemen. Maar uiteraard moet er dan ook een deftige oplossing komen voor NAS, alarm, camera centrale en niet te vergeten de dekstop zelf die ik eigenlijk liever bedraad zou houden ipv via wifi te werken. Maar dat is in ieder geval een mogelijke oplossing. Morgen avond laat ik wel een update, al was het maar om anderen die in een gelijkaardige situatie zitten ook te kunnen helpen met mijn beperkte kennis.
... Meer weergeven