Beantwoorden
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

In februari neem ik een abonnement op Netflix via de TV Box van Telenet. Tot gisteren werkte dat perfect zowel op tv via tv box als op smartphone, laptop, enz. Vandaag krijg ik een mail van Netflix dat mijn login, mijn telenet email adres onbekend is en ik kan bijgevolg geen Netflix meer kijken. Na telefonisch contact met Netflix willen ze me onmiddellijk verder helpen door een servicecode via Mijn Telenet te sturen om mijn emailadres bij hen terug actief te maken. Die servicecode via Mijn Telenet heeft 2 redenen ; ten eerste omdat ik een abonnement heb bij hen via Telenet en ten tweede zodat zij een bewijs hebben dat ik wel ben wie ik beweer te zijn. Logisch. Alleen....via Mijn Telenet is er helemaal geen Netflix abonnement actief ??? Bijgevolg zegt Netflix me niet verder te kunnen helpen. Telenet moet eerst mijn Netflix abonnement in Mijn Telenet (terug) activeren. Ik heb gezien dat er sinds kort combo's te krijgen zijn, bvb Play More en Netflix samen, we kennen ondertussen ook allemaal al het verhaal van de aanslepende problemen bij Telenet met hun nieuwe software. Heeft dat er misschien mee te maken ? Of is Netflix nooit actief geweest in Mijn Telenet. Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik bekijk Mijn Telenet alleen maar als het nodig is en dat is zeker niet elke week of zelfs niet elke maand. Nu maar wachten tot Telenet mijn probleem behandeld zeker ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Netflix ken mij niet meer ?

0 Likes
21 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

@Paul1965 

Je zou inderdaad eerst zeker moeten zijn of je ooit bij Telenet zelf je Netflix actief hebt gehad. Je kan het controleren via 'mijn Telenet' en daar zou je toch wat vaker in moeten kijken om dingen te controleren. Ja je gaat ervan uit dat als je vraagt het actief te zetten dat het ook zo is maar goed nu ben je niet zeker aangezien het daarin niet actief te zien is. 

Je kan eventueel nog eens proberen om met je gsm nummer in te loggen via Netflix. Als dat ook niet lukt dan moet je morgen eens contact zoeken met de klantendienst en het laten nakijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Je bent niet alleen mensen hebben een extra abo maar opeens gaat het niet meer

Zoals je zegt geen spoor van te vinden in mijn telenet of facturen

Best dat je opnieuw een abo neemt zoals netflix zegt dan zal het weer werken

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Ik denk dat het eenvoudiger is om rechtstreeks bij Netflix een nieuw abonnement te nemen en het oude bij Telenet onmiddellijk op te zeggen.

Dan kan je vanavond nog opnieuw Netflix kijken.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

En stond Netflix nog op je laatste afrekening?

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Gisteren telefoontje van Telenet gemist, dus even terug gebeld naar het nummer dat ik via sms kreeg. Na even zoeken wist een dame van de klantendienst te zeggen dat mijn dossier in behandeling is bij de technische dienst en dat ze niet veel kon doen. Door wie en waarom ik dan voorheen gebeld werd wist ze niet, maar ze zou toch even kijken. Ik vertelde haar ondertussen ook dat ik zelf via Mijn Telenet niet opnieuw Netflix kon aanvragen en ik steeds een foutmelding kreeg, en dat Netflix me wel wilde helpen maar een service code via Telenet nodig was. Dus zoals sommigen hier voorstelden Netflix apart terug aanvragen zonder Telenet zou nog een optie zijn. Ik zou even in wachtmuziek gezet worden, na een half uur werd echter de lijn verbroken. Mijn eerste gedacht was, dit komt (weer) niet in orde. Maar enkele minuten later kreeg ik enkele mails van Telenet dat ik een abonnement Combo Play More en Netflix had aangevraagd, hoe actief te maken enzovoort. Na dat allemaal doorlopen te hebben werkt Netflix terug. Ondanks hetzelfde emailadres ben ik voor Netflix wel een nieuwe klant en ben ik mijn favorieten en geschiedenis kwijt, maar dat is het minste. Ik had wel liever even het gesprek afgerond ipv de lijn te verbreken en nadien standaard mails te sturen, maar ik ben al blij dat het in orde is. Dat het vorige Netflix abonnement, aangevraagd via de tv box, verdwenen is zal wel allemaal te maken hebben met de nieuwe software zeker ? Zo ook de foutmelding als je zelf in Mijn Telenet je "diensten" probeert aan te passen ?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

@Paul1965 goed dat het in orde gekomen is, de manier waarop kon inderdaad beter. Dus als ik het goed begrijp had jij voorheen ook Play More en Netflix via Telenet? En nu is dit dan het combo-pakket geworden (na de interventie van de Telenet medewerker)? Bedankt alvast om ook op De Netweters te delen hoe het opgelost is geraakt, wordt geapprecieerd!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Dag Suzy,

Inderdaad, Play More heb ik al jaren. Een paar maanden geleden Netflix aangevraagd via de tv box, wat dus perfect werkte tot een paar dagen geleden. En zoals gezegd wilde Netflix me wel helpen maar omdat het via Telenet was aangevraagd kon dat niet zo maar. Sinds kort is de combo er en een paar euro goedkoper dan de twee apart, dus waarom niet op die manier het probleem oplossen ? Alleen...dat kon ik niet zelf via Mijn Telenet, steeds opnieuw roze balk met "Oeps er liep iets mis". Vermits ik meer dan een half uur naar wachtmuziekjes heb zitten luisteren vermoed ik dat de klantendienst het ook niet zo maar opgelost kreeg. Als de software meewil zijn dat immers maar een paar muisklikken.

De volgende mogelijke oplossing had geweest Netflix abonnement nemen los van Telenet.
En waarom is mijn emailadres bij Netflix onbruikbaar geworden in de eerste plaats ? Mysterie.

Maar opgelost !

Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Dit geloof je nooit ! Voor de tweede keer in een week tijd kent Netflix mijn account niet meer. Nog maar pas heeft Telenet het in orde gebracht of het werkt al niet meer. Zaterdag krijg ik een mail van Telenet met de melding dat ik mijn Netflix account nog actief moet maken. Nonsens, want dit heb ik natuurlijk onmiddellijk dezelfde dag al gedaan toen het in orde werd gebracht. En ja hoor, mijn account is niet gekend ???? Dus zal ik de mail maar eens volgen en de account dus nog maar eens actief maken. Wat denk je ? Uiteraard een foutmelding dat de account al actief is, natuurlijk ! Dus nog maar terug de klantendienst contacteren zeker en dagen wachten tot men goesting heeft je verder te helpen ? Ik ben het echt beu aan't worden. Alles wat misloopt wordt op de nieuwe software gestoken maar deze is dan wel in staat de prijzen op te slaan en je dit onmiddellijk te laten weten. Je diensten zonder problemen te laten werken niet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Bij deze is bevestigd dat het slimmer is om rechtstreeks bij Netflix een nieuw abonnement te nemen en het oude bij Telenet onmiddellijk stop te zetten. Binnen vijf minuten heb je dan terug Netflix.

Bel morgen naar 0800 66 350 (Telenet-opzegdienst) of vul het formulier in https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/change-subscription/

Het systeem van Telenet werkt blijkbaar niet correct.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Er is nog meer wat bij Telenet niet werkt.

Echt schandalig de laatste maanden.

Oplossing mag verwijderd worden.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Gisteren 2x iemand aan de lijn gehad van Telenet, een dame van de klantendienst en een heer van de technische dienst. Twee mogelijkheden : wachten tot het probleem Netflix door de achterliggende dienst eindelijk wordt opgelost of combo opzeggen en Netflix bij Netflix zelf nemen zoals sommigen hier al voorgesteld hebben.

Er is echter 1 groot probleem : Netflix kan de combo niet opzeggen omdat Telenet dat moet doen en het is dezelfde achterliggende dienst die ofwel het probleem moet oplossen ofwel de opzeg moet doen. 

Komt er dus op neer dat we gewoon moeten wachten tot één van beide oplossingen worden uitgevoerd. Ik kreeg wel de opmerking dat als het niet snel in orde moest komen en Telenet zou toch Netflix aanrekenen, ik dan maar de factuur moet aanvechten voor de periode dat ik geen Netflix heb kunnen kijken.

Ok, het is geen ramp om enkele dagen geen Netflix te hebben, er is nog tv en Play More en zelf heb ik ook nog wel wat films liggen. Hoe je het ook draait of keert, het loopt compleet mis en de klant moet maar geduld hebben. Plezant is anders, tv zou een ontspanning moeten zijn en geen aanhoudende frustratie.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Update ; we zitten nu in week drie na de aanvraag van de Combo Play More en Netflix. Nog steeds stuurt Telenet emails dat ik mijn Netflix account nog moet activeren. Voor de zoveelste keer ; DIT WERKT NIET ! Op Mijn Telenet de foutmelding dat de activatie al gebeurt is en op Netflix is mijn emailadres nog altijd onbekend. Wil er nu aub eens iemand bij Telenet lezen en luisteren naar wat ik schrijf en zeg ? Ik denk dat ik het voltallige Telenet personeel al aan de lijn heb gehad en iedereen behandelt dit probleem als iets nieuws waarvan ze nog nooit gehoord hebben. Ik kan wel op Netflix met mijn emailadres een nieuwe account maken maar dan zou ik dubbel moeten gaan betalen want de dienst die de Combo moet opzeggen is dezelfde dienst die ook het probleem moet oplossen. Althans volgens een medewerker van de technische dienst. En zo blijven we maar in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. De enige optie nu nog is Telenet volledig buiten gooien en dat begin is stilaan sterk te overwegen.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Hey Paul,

Probeer je soms een ander emailadres te gebruiken bij Netflix dan het emailadres waarop je de Telenet reminders/notificaties krijgt?

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Neem toch een rechtstreeks abbonement bij Netflix,gedaan met weken sukkelen.

Netflix België - Kijk series online, kijk films online

0 Likes