Beantwoorden
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

In februari neem ik een abonnement op Netflix via de TV Box van Telenet. Tot gisteren werkte dat perfect zowel op tv via tv box als op smartphone, laptop, enz. Vandaag krijg ik een mail van Netflix dat mijn login, mijn telenet email adres onbekend is en ik kan bijgevolg geen Netflix meer kijken. Na telefonisch contact met Netflix willen ze me onmiddellijk verder helpen door een servicecode via Mijn Telenet te sturen om mijn emailadres bij hen terug actief te maken. Die servicecode via Mijn Telenet heeft 2 redenen ; ten eerste omdat ik een abonnement heb bij hen via Telenet en ten tweede zodat zij een bewijs hebben dat ik wel ben wie ik beweer te zijn. Logisch. Alleen....via Mijn Telenet is er helemaal geen Netflix abonnement actief ??? Bijgevolg zegt Netflix me niet verder te kunnen helpen. Telenet moet eerst mijn Netflix abonnement in Mijn Telenet (terug) activeren. Ik heb gezien dat er sinds kort combo's te krijgen zijn, bvb Play More en Netflix samen, we kennen ondertussen ook allemaal al het verhaal van de aanslepende problemen bij Telenet met hun nieuwe software. Heeft dat er misschien mee te maken ? Of is Netflix nooit actief geweest in Mijn Telenet. Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik bekijk Mijn Telenet alleen maar als het nodig is en dat is zeker niet elke week of zelfs niet elke maand. Nu maar wachten tot Telenet mijn probleem behandeld zeker ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Netflix ken mij niet meer ?

0 Likes
21 reacties
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Dag Martijn,

Nee hoor, zelfde email.

Mvg,

Paul.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Dag Loti,

Dat gaat niet ! Want dan moet eerst de Combo opgezegd worden en het is dezelfde dienst die zowel de opzeg moet doen als het probleem oplossen.

Ik ga niet 2x betalen voor Netflix.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Een dienst die niet functioneert, hoef je niet te betalen.

Betwist de aanrekening, betaal alleen het bedrag waarmee je akkoord bent en zet de Netflix-combo onmiddellijk stop.

Of kies je ervoor om maandenlang te blijven aanmodderen met een slecht functionerend Telenet-systeem?

Neem een Netflix-abonnement bij Netflix. Dat is toch de logica zelve?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5305
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

@Ex-Netweter 

Je moet eerst van die combo afgerakan bij Telenet voor die via Netflix een abbo neemt anders betaald die dubbel.

als Telenet in het systeem dit niet kan annuleren staat de klant even ver als niks hebben deels, play more werkt nog. 
dus deels dat bedrag betwisten voor zijn Netflix kan die doen voor de periode dat die het heeft maar niet kan gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Inderdaad, het is geen kwestie van je rekening te betwisten. Het is dezelfde dienst die het probleem moet oplossen en/of de combo annuleren.

Nu is er ondertussen wel goed nieuws : af en toe probeer ik nog eens bij Netflix, zeker als ik nog eens een mail krijg....na die mail werkte het nog altijd niet met dezelfde foutmeldingen als voordien, maar gisterenavond laat probeer ik nog eens via de tv box en ja hoor...terug Netflix !

Ik ga wel voorzichtig zijn met juichen want de vorige keer heeft het ook maar 3 dagen gewerkt, dus we zullen afwachten en hopen dat het nu eindelijk definitief in orde is.

Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Alsof ik het op voorhand wist niet te snel of te luid te juichen want nu amper een maand later opnieuw geen Netflix meer. "Telenet laat ons weten dat ze het niet kunnen factureren" ???? Maar aan mij slagen ze er wel in om het te factureren. Dus nog maar eens opnieuw naar de fantastische klantendienst zeker ? Ipv de combo op te zeggen heb ik veel goesting om Telenet in zijn geheel buiten te gooien !

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Netflix lijkt plots niet meer actief via Telenet?

Ik heb even gewacht met vooruitgang te melden tot ik zeker was dat het eindelijk opgelost was. Ik had nogmaals via de ombudsdienst klacht ingediend en dan kreeg ik plots van de technische dienst een "handleiding" hoe Netflix te activeren alsof ik niet wist hoe op een knop te klikken. Toen ik voor de 37e keer meldde dat dit niet werkt kreeg ik plots telefoon van iemand van de technische dienst. Hij vroeg wat er allemaal misliep ?????? Ze wisten weinig of niets van dit aanhoudende probleem. Ten eerste heb ik hem verteld dat ik niet zo gelukkig was met de handleiding op eerste studiejaar niveau waarin ik als een idioot bestempeld werd die niet op een gele knop kan klikken. Hij was nu toevallig net degene die de handleiding had geschreven en verontschuldigde zich daarvoor. Hij vond het echter zo raar dat ik als klant niet in staat was via Mijn Telenet en een simpele gele knop Netflix te activeren. Ik vertelde dat ik al tientallen automatische mails van hen had gekregen om te activeren en dat het niet werkte en zo al maanden aan een stuk. Toen ik hem screenshots van de foutmeldingen doorstuurde werd het hem duidelijk. Hij heeft dan de combo volledig verwijderd en terug opnieuw aangevraagd. Zijn uitleg ? Het zou in het nieuwe software systeem blijven hangen zijn zonder echt doorgevoerd te worden. Wat ook zeer duidelijk was is dat de technische dienst niet alle klachten en beschrijvingen te zien krijgt van de klantendienst. Ze werken dus volledig in het donker met alleen maar de melding dat een bepaalde dienst niet werkt bij een bepaalde klant. En dan is het ook niet te verwonderen dat ze af en toe denken "hoe dom is deze klant dat hij niet op een gele knop kan klikken?". Ten eerste zou deze interne communicatie volgens hem in de toekomst verbeteren maar ondertussen raadde hij aan om bij aanhoudende problemen steeds via de ombudsman klacht in te dienen want die stuurt wel al die info naar hun dienst door. Telenet intern slaagt daar vooralsnog niet in ???? Maar ondertussen werkt alles nu toch al een aantal weken zoals het hoort.

0 Likes