Paul1965
Freshman Meerweter
Paul1965
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
23-04-2025
19:32
|
Lid sinds: 01-11-2021
Datum laatste bezoek: 23-04-2025 19:32
Ranking
Freshman Meerweter
17-04-2025
13:21
Die werkwijze kan ik begrijpen, dat klinkt zelfs logisch. Maar volgens de technieker van een achterliggende dienst krijgen zij pas na een klacht via de ombudsman exact te horen wat het probleem is. Van hun eigen klantendienst en/of klachtendienst krijgen ze de juist informatie nooit. Ik werk niet bij Telenet, ik kan ook alleen maar doen wat de klantendienst en/of achterliggende diensten mij zeggen en adviseren. Als de werkwijze die u beschrijft, en ook de meest logische is mijn inziens, perfect moest werken dan is een ombudsman zelfs overbodig. Maar helaas is dat niet het geval.
... Meer weergeven
03-08-2023
09:28
Ik heb even gewacht met vooruitgang te melden tot ik zeker was dat het eindelijk opgelost was. Ik had nogmaals via de ombudsdienst klacht ingediend en dan kreeg ik plots van de technische dienst een "handleiding" hoe Netflix te activeren alsof ik niet wist hoe op een knop te klikken. Toen ik voor de 37e keer meldde dat dit niet werkt kreeg ik plots telefoon van iemand van de technische dienst. Hij vroeg wat er allemaal misliep ?????? Ze wisten weinig of niets van dit aanhoudende probleem. Ten eerste heb ik hem verteld dat ik niet zo gelukkig was met de handleiding op eerste studiejaar niveau waarin ik als een idioot bestempeld werd die niet op een gele knop kan klikken. Hij was nu toevallig net degene die de handleiding had geschreven en verontschuldigde zich daarvoor. Hij vond het echter zo raar dat ik als klant niet in staat was via Mijn Telenet en een simpele gele knop Netflix te activeren. Ik vertelde dat ik al tientallen automatische mails van hen had gekregen om te activeren en dat het niet werkte en zo al maanden aan een stuk. Toen ik hem screenshots van de foutmeldingen doorstuurde werd het hem duidelijk. Hij heeft dan de combo volledig verwijderd en terug opnieuw aangevraagd. Zijn uitleg ? Het zou in het nieuwe software systeem blijven hangen zijn zonder echt doorgevoerd te worden. Wat ook zeer duidelijk was is dat de technische dienst niet alle klachten en beschrijvingen te zien krijgt van de klantendienst. Ze werken dus volledig in het donker met alleen maar de melding dat een bepaalde dienst niet werkt bij een bepaalde klant. En dan is het ook niet te verwonderen dat ze af en toe denken "hoe dom is deze klant dat hij niet op een gele knop kan klikken?". Ten eerste zou deze interne communicatie volgens hem in de toekomst verbeteren maar ondertussen raadde hij aan om bij aanhoudende problemen steeds via de ombudsman klacht in te dienen want die stuurt wel al die info naar hun dienst door. Telenet intern slaagt daar vooralsnog niet in ???? Maar ondertussen werkt alles nu toch al een aantal weken zoals het hoort.
... Meer weergeven
09-04-2023
12:22
3
Dag Suzy, Ik heb nog niet zo lang geleden hier enorme hulp gekregen van verschillende leden toen ik serieuze problemen had. Dus als ik iets kan bijdragen om anderen te helpen, zeer graag. Mvg, Paul.
... Meer weergeven
23-12-2022
11:26
Bedankt Jean ! Inderdaad, dat is de NUI die ik heb en alles is aangesloten zoals jij beschrijft, behalve dat mijn Moca dus voorlopig nog in de FM steek zit. Nu heb ik iets heel anders ondervonden ; ik ondervond problemen om op bepaalde websites te geraken, merk ik toch wel dat in Norton VPN is ingeschakeld. Dus schakel ik deze uit en mijn snelheid schiet de hoogte in. Dus ondanks dat de Moca nog steeds in de FM steekplaats zit krijg ik terug snelheden van om en bij de 300 Mbps. Uiteraard ga ik het aansluiten zoals jij aanraadt van zodra ik de juiste verloopstekkers ontvang. Maar het werkt nu al prima en ben dus 200% tevreden van dat Moca systeem voor mijn desktop en NAS. Bedankt allemaal voor jullie hulp, goede raad en correcte informatie. Prettige Kerst !
... Meer weergeven
13-09-2022
16:14
Update ; vandaag nieuwe wifi powerlines van Telenet zelf aangekregen en geïnstalleerd. Via poweriine, utp, werken ze even slecht als mijn oude Devolo's. Geregeld onderbrekingen bij bvb terug kijk tv. Dus de nieuwe generatie powerlines zijn niet noodzakelijk beter dan mijn zogenaamde te oude Devolo's. Waar het wel mee werkt is wifi net zoals met mijn "oude" TP Link repeater. Enig voordeel hierbij is dat het netwerk hetzelfde blijft met deze Telenet Wifi Powerlines. Met de TP Link krijg je sowieso een "nieuw" netwerk en moet je de tv box en/of andere toestellen dwingen daarmee te verbinden. Dus na al deze pogingen en testen, conclusie : als je geen utp kabel kan trekken naar je HGW internet modem zoals ik werkt een verbinding van de tv box met wifi (mits repeater of versterker) veel beter dan powerlines. Misschien dat er toch wel waarheid zit in de invloed van zonnepanelen, het staat trouwens ook op de site van Telenet, het is niet zomaar een verzinsel van de man in de Telenet center. Ik hoop dat dit nu stabiel blijft werken want anders zal ik vlug de tv box terug inruilen voor een ouderwetse digicorder.
... Meer weergeven
01-11-2021
21:27
Een Fritzbox, zelfs de oudste 7050, kan dat. - je installeert de FB als IP cliënt. - je sluit de analoge lijn aan op de Fritzbox DSL/FON ingang. - je configureert een IP telefoon op de FB. - je sluit je VOIP toestel aan op je netwerk, en je configureert de SIP client om te verbinden met de Fritzbox SIP server.
... Meer weergeven
Berichten die Paul1965 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 17-04-2025 09:18 | |
2 | 12-04-2025 09:04 | |
1 | 11-04-2025 15:01 | |
1 | 10-04-2025 06:51 | |
1 | 31-05-2023 16:32 | |
1 | 17-05-2023 12:31 | |
2 | 17-05-2023 08:31 | |
3 | 09-04-2023 12:22 | |
3 | 08-04-2023 15:41 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
132 | 17-04-2025 09:18 | |
2597 | 09-04-2023 09:55 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig