Beste netweters, Begin januari 2020 overgestapt van WIGO naar YUGO om een lagere maandfactuur te verkrijgen. We hebben een datapot van 20GB voor mobiel internet te verbruiken met 2 sims, eentje voor mezelf en eentje voor mijn 13-jarige dochter. Mijn eerste factuur was al onmiddellijk een meerkost van €40,00. Vervolgens de verbruikslimiet op €5,00 gezet. Net mijn tweede factuur ontvangen waarop ineens een meerkost voor mobiel verbruik staat van maar liefst €124,45 !!!?? We hebben dus een datapot van 20GB en hebben voor mobiel internet amper 3,1 GB verbruikt maar toch valt daarvan maar 1,9GB binnen het abonnement en word er 1,2GB verbruik buiten abonnement aangerekend! Welk nut heeft die datapot van 20GB uiteindelijk als er minstens 1/3e van het verbuik buiten het abonnement verrekend word?? En welk nut heeft de functie om een verbruikerslimiet in te stellen als deze toch alleen maar genegeerd word?? Ik ben een beschermde klant (sociaal tarief) met dus een zeer beperkt inkomen, vandaar dat ik mijn WIGO heb laten omzetten naar YUGO maar nu moet ik uiteindelijk bijna het dubbele betalen van toen ik nog WIGO had. Ons gebruik van mobiel internet is nu met YUGO nog steeds hetzelfde als vroeger met WIGO en bij WIGO heb ik nooit extra verbruik gehad dat buiten abonnement aangerekend werd. Kan iemand misschien verklaren hoe dit komt zodat ik mijn voorzorgen kan nemen? Ik ben reeds 21 jaar tevreden klant bij Telenet en heb nog nooit dergelijke praktijken meegemaakt, maar op deze manier zou die tevredenheid wel eens snel kunnen wijzigen. Met vriendelijke groeten, Bieke75
... Meer weergeven