beste, sinds vorige week kon ik alleen nog maar emails ontvangen op mijn laptop, via mijn iphone kon ik nog altijd mails versturen en ontvangen. bij het versturen kwam de volgende melding te voorschijn (met elke keer een andere naam voor .telenet) : 421 andre.telenet-ops.be bizsmtp 94.109.203.106 relaying denied om mezelf eerst het leed te besparen door minuten aan de telefoon te hangen met de helpdesk, dacht ik om eerst zelf naar mogelijke oplossingen te zoeken. om even de situatie te schetsen: ik gebruik op mijn laptop (windows 😎 incredimail 2.5 (welke tot vorige week toe perfect werkte en niet aangepast of veranderd is geweest). mijn SMTP-poort voor uitgaande mail is 25 en pop-3 voor inkomende mail staat op 995. ik heb AVG anti-virus met mail protection geinstalleerd staan en het zou me verwonderen moest deze opeens de oorzaak zijn na al de jaren dat ik die gebruik. de mogelijke oplossingen die ik reeds heb geprobeerd: - ik heb incredimail terug geinstalleerd (voor het geval dat er misschien toch een fout ingeslopen zou zijn door een eventuele update), probleem bleef zich voordoen wel ontvangen, niet versturen. - dan heb ik op het internet aan het rondneuzen geweest en via daar kwam ik hier terecht. na hier op verschillende topics gelezen te hebben dat de helpdesk nogal een "grote" hulp bleek te zijn. heb ik eerst geprobeerd om mijn wachtwoord te wijzigen, zelfde probleem bleef komen. dan maar de webmail getest en deze werkte dus wel met het nieuwe wachtwoord. mvg
... Meer weergeven