KurtVdS
Experienced Weetjesweter
KurtVdS
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
30-04-2025
11:31
|
Lid sinds: 29-08-2018
Datum laatste bezoek: 30-04-2025 11:31
Ranking
Experienced Weetjesweter
09-04-2025
13:41
1
Misschien moet je op je Apple computers eens Safari gebruiken in plaats van een Chromium gebasseerde browser. In Safari browser heb je te maken met een Apple specifieke DRM die decryptie zal doen in hardware, een Chromium gebasseerde browser zal op een computer (Apple of andere) altijd decryptie doen (Google Widevine DRM) in software. Zoals DeMMi hierboven al aangaf volgt Telenet de regels die hen opgelegd worden door de contentleveranciers. Het is trouwens niet omdat een streamingdienst geen expliciete melding maakt van beperkingen in de resolutie dat ze dergelijke beperkingen niet toepassen. Een eenvoudige zoekopdracht naar bv. 'Netflix L3' geeft een veelvoud aan resultaten waaruit blijkt dat deze streaming dienst dit al jaren toepast.
... Meer weergeven
12-09-2022
10:48
1
@DC69, misschien gewoon de TV-gids knop op je afstandsbediening gebruiken ipv via het Home menu te gaan ? Eén knop en direct in de TV-gids... bron : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-telenet-tv-afstandsbediening/
... Meer weergeven
02-12-2021
09:02
4
Hallo @Herman-5a, in de 'zenderzone' van de TV-theek zitten ook de regionale zenders. Daar zie ik de nieuwsuitzendingen van deze respectievelijke zenders. Is niet meteen 'opnemen', maar geeft je wel de mogelijkheid om de nieuwsuitzending te bekijken. Misschien een alternatieve oplossing voor je probleem ?
... Meer weergeven
30-11-2021
17:43
1
Hey @DanGer , jouw vraag heeft 2 elementen : 1. uitzending om 20u en na 23u (huidig seizoen) : jij gaat ervan uit dat er 2x hetzelfde programma wordt opgenomen (omdat je in de tv-gids 2 bolletjes ziet), maar dat is niet het geval. Net zoals jij weet dat het 2x over hetzelfde programma gaat, weet het systeem dat de opnames stuurt dit ook. Dit is ook het verschil met de vroegere manier van opnemen, waar een tijdslot werd opgenomen, terwijl je nu een programma opneemt. Meer nog, stel dat er iets fout zou lopen met de opname van de initiële uitzending, is het systeem nu onder bepaalde omstandigheden in staat om dit met een opname van een heruitzending recht te zetten. 2. uitzending om 13u (ouder seizoen) : sinds de 4.36 versie van de tv-box zijn er extra instellingen beschikbaar bij het plannen van opnames (ook aan te passen onder 'opnameopties' bij een bestaande serie boeking). Als je 'Geavanceerde instellingen' selecteert, kan je aangeven dat je enkel het huidige seizoen en nieuwere afleveringen wenst op te nemen. In dat geval zullen de 13u uitzendingen niet meer worden opgenomen.
... Meer weergeven
29-06-2021
09:40
2
@Ex-Netweter , @Ex-Netweter , Misschien hier eens kijken : https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-Android-based-Tablets-and-Phablets/Live-streams-stutter-on-M10FHD-and-P11/m-p/5081057 => een gebruiker van de Ziggo app maakt hier melding dat het uitschakelen van Bluetooth bij hem het verschil maakt. Een andere suggestie... weliswaar een long shot... heb je al eens geprobeerd om de 'Eye Protection mode' uit te schakelen ? Die setting (al dan niet in combinatie van Color Mode & Color Temperature settings) zou in het verleden (weliswaar op andere Lenovo tablets...) ook al problemen veroorzaakt hebben met bv. Disney+ app.
... Meer weergeven
23-03-2021
10:08
3
In een HDMI signaal zit Extended Display Identification Data (EDID). Zie ook : https://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/wat-is-edid/ Deze info laat de box inderdaad toe om het merk en type van TV te herkennen en de instructieset voor de afstandsbediening te gaan opzoeken, maar bv. ook om te leren wat de maximale resolutie is die de TV ondersteunt.
... Meer weergeven
08-03-2021
09:31
3
Hey @dejosse , heb je al eens geprobeerd via Instellingen > Beeld en geluid > Afstandsbediening aan audiosysteem koppelen ? Daar kan je dan kiezen Tv koppelen en vervolgens zelf Lenco selecteren om te koppelen (met zowel automatische als handmatige optie).
... Meer weergeven
26-02-2021
10:23
3
Hey @KoenBrugge, er staat een nieuwe versie van de app in de App Store sedert deze morgen. Deze zou normaal het probleem met iOS 14.5 moeten fixen. BTW : Het is een update die in de pipeline zat en waar het iOS 14.5 issue de planning/release cycle even overhoop gegooid heeft... en ja... het release proces van een app gaat gepaard met een aantal validatie- en testperiodes die wat tijd in beslag nemen.
... Meer weergeven
16-02-2021
08:50
2
@rudi7 , gewoon nieuwe batterijen erin... volume is naar je TV (of versterker/soundbar) en dus infrarood. De controle van de TV-box is RF. Dit laatste zal eerder niet meer functioneren bij bijna lege batterijen dan het infrarood gedeelte... Ik weet niet wat je onder het 'resetten van je afstandsbediening' verstaat... maar eventueel zal je na het plaatsen van de nieuwe batterijen je afstandsbediening opnieuw moeten koppelen met de TV-box. ('TV' knop & '0' tegelijk indrukken met afstandsbediening richting TV-box gericht, gedurende een 10-tal seconden ingedrukt houden tot led op de power knop van de TV-box knippert)
... Meer weergeven
05-02-2021
18:21
1
Hey @PetWil , mijn buikgevoel zegt dat dit iets met je browserinstellingen (privé modus / cookies) of een add-on/extensie in je browser om cookies te beheren te maken heeft. Misschien hier al eens kijken : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/help-ik-kan-niet-naar-yelotvbe-kijken/ (ondanks de melding yelotv in de link kan je er ook telenettv.be kiezen)
... Meer weergeven
05-02-2021
18:14
@eversp , gebruik je soms een vast IP adres op je laptop uit de DHCP range (dynamisch toe te wijzen IP adres range) ? Als er meerdere toestellen met hetzelfde IP adres proberen communiceren komt dat typisch niet echt goed. Je wifi op je laptop is een andere adapter en zal sowieso een ander adres hebben (al dan niet DHCP), wat zou kunnen verklaren waarom dat wel werkt.
... Meer weergeven
21-01-2021
17:17
1
Hey @tommyq , ik weet niet of jouw probleem nog actueel is, maar voor wat het waard is... wanneer je de QR-code ziet op het scherm, dan loopt daar een timer onder. Voor zover ik begrijp moet de volledige login actie binnen die timer afgerond zijn. Als je dus de QR-code scant met bv. nog 5s op de teller, dan ben je beter dat je wacht tot de volgende QR-code verschijnt.
... Meer weergeven
12-01-2021
16:01
2
Hey @Unka12 , je kan dit eenvoudig zelf aanpassen... Start het spelen van een video in de YouTube app > druk 'OK' op de afstandsbediening > boven de 'progress bar' zie je enkele kleine icoontjes > selecteer het icoontje 'Meer' > selecteer vervolgens het icoontje 'kwaliteit' > verander de kwaliteitsinstelling naar jouw eigen behoefte. De instelling zou persistent moeten zijn.
... Meer weergeven
08-01-2021
14:12
3
De upgrades gebeuren inderdaad in waves. Daarbij is het verder zo dat de boxen geïnformeerd worden dat er een nieuwe software is en deze dan weten dat ze bij de eerstvolgende gelegenheid (nachtelijk window & box in stby etc...) een upgrade kunnen doen. Het is wel zo dat de box vanaf dat ogenblik ook een bepaalde timer meekrijgt. Indien hij in de periode van het zien dat er een nieuwe SW is en het verlopen van die timer géén gelegenheid gekregen heeft om up te daten (bv. omdat hij tijdens het normale upgrade window géén netwerk connectiviteit heeft of omdat hij tijdens dat window telkens zonder spanning staat), zal hij na het verlopen van de timer kort na het inschakelen alsnog een sw upgrade doen. In dat geval kan je dus inderdaad tijdens het gebruik met een upgrade geconfronteerd worden. BTW : Normaal zal de box dan wel een melding maken dat de SW werd ge-update... een spontane reboot betekent dus niet noodzakelijk een upgrade... dit zou ook het ongelukkige gevolg kunnen zijn van een 'crash'...
... Meer weergeven
08-01-2021
12:37
4
@Philippe7 , hangt jouw TV-box rechtstreeks aan je TV ? Of zitten er nog andere componenten tussen bv. een versterker, HDMI switch,... De TV box leert met welk apparaat hij verbonden is via een identifier die het respectievelijke apparaat over HDMI meestuurt. Als die informatie wijzigt zal de TV box concluderen dat hij aan een nieuw/ander apparaat hangt en dan krijg je de melding die jij ziet. Er zijn in dat geval meerdere scenario's mogelijk bv. de topology wijzigt effectief en dan is de melding dus gewoon terecht, of het kan zijn dat een verbonden toestel niet consequent is in zijn communicatie en dus de TV-box op een verkeerd spoor zet (geloof het of niet, maar er zijn apparaten die hun identifier wijzigen als ze bijvoorbeeld naar 'sleep' gaan...), of er is inderdaad een vorm van incompatibiliteit tussen de TV-box en het verbonden apparaat wat betreft deze uitwisseling van gegevens. Zoals iemand al eerder aangaf is jouw probleem potentieel specifiek aan de combinatie in jouw setup en dus voor jou een 'big deal', maar in het groter plaatje waarschijnlijk een corner case...
... Meer weergeven
Berichten die KurtVdS geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 09-04-2025 13:41 | |
1 | 12-09-2022 10:48 | |
1 | 30-11-2021 17:43 | |
4 | 02-12-2021 09:02 | |
2 | 29-06-2021 09:40 | |
3 | 23-03-2021 10:08 | |
3 | 08-03-2021 09:31 | |
3 | 26-02-2021 10:23 | |
2 | 16-02-2021 08:50 | |
1 | 05-02-2021 18:21 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2193 | 12-09-2022 10:48 | |
2718 | 02-12-2021 09:02 | |
1624 | 30-11-2021 17:43 | |
3219 | 23-03-2021 10:08 | |
3356 | 08-03-2021 09:31 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig