Enkele maanden geleden zijn wij omgegaan naar One UP (1Gbps) en daarvoor hebben we onze modem moeten veranderen naar de CH8568LG.
Sindsdien kunnen wij op Mijn Telenet bepaalde dingen niet meer.
Bij mijn wifi-netwerk kan ik geen geavanceerde instellingen meer doen (die link is er gewoonweg niet meer) en kan ik niet zien welke apparaten er verbonden zijn (deze kan ik wel zien via de Telenet app op gsm).
Gebruikers beheren gaat ook niet meer, krijg dan direct de pagina van veelgestelde vragen over gebruikers ipv een pagina waar ik gebruikers kan aanpassen/toevoegen.
Omdat wij een apart mesh systeem hebben na de Telenet modem zouden wij graag ofwel de modem in Bridge mode zetten of NAT uitschakelen.
Hiervoor heb ik het TelenetCenter in de buurt gebeld, die mij vertelde dat de CH8568LG de enigste was die de 1Gbps aan kon. De CV8560E kan dat theoretisch maar is via software beperkt tot 300Mbps, dus wisselen zou niet voordelig zijn. Wel vertelde ze me dat NAT vie geavanceerde instellingen uitgezet kon worden (maar daar kan ik dus niet in). Ze hadden mij doorverzewen naar de technische dienst van Telenet om de problemen op Mijn Telenet op te lossen.
Technische dienst gebeld en na de keuze menu's, bij internet (nog altijd van de geautomatiseerde stem) krijg ik gewoon leuk de melding dat er inderdaad problemen zijn met internet in de buurt en dat er via whatsapp verder gedaan moet worden.
Via Whatsapp dan maar in contact gekomen met mensen die mij via screenshots willen uitleggen waar ik exact moet klikken. Het is niet alsof ik een internetleek ben, maar ik snap dat de mensen van de helpdesk dagelijks te maken hebben met mensen van verschillende niveaus van kennis. Maar uiteindelijk eindigde het dan met de melding dat het een algemeen issue is op Mijn Telenet.
Dus nu even een paar vragen:
1. Klopt het dat enkel de CH8568LG 1Gbps kan?
2. Klopt het dat ik NAT kan uitzetten via geavanceerde instellingen?
3. Ben ik de enigste met zoveel problemen op Mijn Telenet?
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Delen van Mijn Telenet werken niet, na vervanging modem
... Meer weergeven