Beantwoorden
XQlusioN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen Mijn Telenet werkt niet

Enkele maanden geleden zijn wij omgegaan naar One UP (1Gbps) en daarvoor hebben we onze modem moeten veranderen naar de CH8568LG.

 

Sindsdien kunnen wij op Mijn Telenet bepaalde dingen niet meer.

 

Bij mijn wifi-netwerk kan ik geen geavanceerde instellingen meer doen (die link is er gewoonweg niet meer) en kan ik niet zien welke apparaten er verbonden zijn (deze kan ik wel zien via de Telenet app op gsm).

 

Gebruikers beheren gaat ook niet meer, krijg dan direct de pagina van veelgestelde vragen over gebruikers ipv een pagina waar ik gebruikers kan aanpassen/toevoegen.

 

 

Omdat wij een apart mesh systeem hebben na de Telenet modem zouden wij graag ofwel de modem in Bridge mode zetten of NAT uitschakelen.

 

Hiervoor heb ik het TelenetCenter in de buurt gebeld, die mij vertelde dat de CH8568LG de enigste was die de 1Gbps aan kon. De CV8560E kan dat theoretisch maar is via software beperkt tot 300Mbps, dus wisselen zou niet voordelig zijn. Wel vertelde ze me dat NAT vie geavanceerde instellingen uitgezet kon worden (maar daar kan ik dus niet in). Ze hadden mij doorverzewen naar de technische dienst van Telenet om de problemen op Mijn Telenet op te lossen.

 

Technische dienst gebeld en na de keuze menu's, bij internet (nog altijd van de geautomatiseerde stem) krijg ik gewoon leuk de melding dat er inderdaad problemen zijn met internet in de buurt en dat er via whatsapp verder gedaan moet worden.

 

Via Whatsapp dan maar in contact gekomen met mensen die mij via screenshots willen uitleggen waar ik exact moet klikken. Het is niet alsof ik een internetleek ben, maar ik snap dat de mensen van de helpdesk dagelijks te maken hebben met mensen van verschillende niveaus van kennis. Maar uiteindelijk eindigde het dan met de melding dat het een algemeen issue is op Mijn Telenet.

 

Dus nu even een paar vragen:

 

1. Klopt het dat enkel de CH8568LG 1Gbps kan?

2. Klopt het dat ik NAT kan uitzetten via geavanceerde instellingen?

3. Ben ik de enigste met zoveel problemen op Mijn Telenet?

 

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Delen van Mijn Telenet werken niet, na vervanging modem

 

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen Mijn Telenet werkt niet

@XQlusioN 

Het is vreemd om te zien dat je maar bepaalde instellingen via 'mijn Telenet' kan opvragen. Ook met je huidige modem kan je normaal alle instellingen inzien , ik heb zo een zelfde modem en ik ervaar er geen problemen mee. 

 

Daarnaast zijn er een aantal zaken die je hier benoemd die je niet kan. Zo kun je dus de dubbele NAT niet uitschakelen via de instellingen op 'mijn Telenet'  daar heb je de CV8560E voor nodig. Dat is een modem ( beter gezegd de E-router ) zonder wifi aan boord. Daar kun je bridging in activeren en op die manier kan je dan je eigen Mesh systeem laten werken. Op die manier kun je dubbele NAT vermijden. Ook kan de CV8560E E-router perfect 1 GB aan geen probleem enkel het model daarvoor kan maar tot 300 Mbps gaan. Dus hier ben je verkeerd over geïnformeerd. 

 

Ondertussen even een check gedaan via 'mijn Telenet ' of er problemen zijn maar zelf ondervindt ik geen hinder. Probeer eens cache en cookies te legen en dan nog eens te kijken anders eens een andere browser proberen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XQlusioN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen Mijn Telenet werkt niet

Bedankt @patrick37 voor de info.

 

Dan is de info van het TelenetCenter niet correct en is het dus beter dat we omgaan naar de CV8560E.

 

Op Mijn Telenet al op verschillende apparaten en profielen gekeken (zelfs de mensen van het TelenetCenter zeiden dat bij mijn profiel de opties er niet werkten)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen Mijn Telenet werkt niet

@XQlusioN 

Je kan omgaan naar de CV8560E E-router maar is niet verplicht natuurlijk. De dubbele NAT zal werken uiteindelijk in je eigen Mesh systeem , heb zelf ook Mesh systeem achter de modem staan. Maar als je gaat gamen kan dit wel voor problemen zorgen. 

 

En welke opties bedoeld het telenet center daarmee ? Hebben ze daar iets over gezegd ? 

 

Het is wel duidelijk dat er dus niet altijd juiste info meegegeven wordt. Jammer want op die manier is een klant niet op de hoogte en is alles onduidelijk wat die wel en niet kan doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen Mijn Telenet werkt niet


@XQlusioN  schreef:

Dan is de info van het TelenetCenter niet correct en is het dus beter dat we omgaan naar de CV8560E.

 

Op Mijn Telenet al op verschillende apparaten en profielen gekeken (zelfs de mensen van het TelenetCenter zeiden dat bij mijn profiel de opties er niet werkten)


Dat zijn 2 zaken die met elkaar niets te maken hebben:

  1. De E-router aka CV8560E is inderdaad de beste oplossing voor jouw netwerk, gezien je:
    1. de WiFi van de Telenet modem niet wilt gebruiken (eigen Mesh systeem).
    2. geen dubbele NAT wil hebben.
    3. de CV8560E ook een Docsis 3.1 Gigabit modem is (in tegenstelling tot de verkeerde info die je kreeg).
  2. De problemen die je ondervindt met "Mijn Telenet" is iets anders. Dit wijst meestal op een verkeerde provisionering van uw modem. De wissel naar de CV8560E zal dat misschien wel oplossen (op voorwaarde dat het Telenet Center de modem deze keer wel correct provisioneert), maar ook met de CH8568LG had je dat probleem niet mogen hebben.
@patrick37  schreef:

Het is wel duidelijk dat er dus niet altijd juiste info meegegeven wordt. Jammer want op die manier is een klant niet op de hoogte en is alles onduidelijk wat die wel en niet kan doen.


Klanten zo misleiden is toch incompetentie troef 😫