De voorbije maanden krijg ik dagelijks één of enkele spam-mails van .eu-adressen, maar deze komen niet in de spam terecht.
Aanvankelijk was het afzenderadres altijd een variant op survivaltelevision.eu (bv. @survivaltelev8sion.eu of survivalteldvision.eu, enz.). Dus die kon ik met een simpele e-mailregel makkelijk afleiden naar de spam-map.
De laatste tijd komen ze echter van de meest uiteenlopende .eu-adressen (vandaag bv. van "Rani Van der Hoeven" <****@propeneral.eu>, gisteren van "Chloë Wauters" <****@fourcess.eu>).
In de onderwerpregel van de Telenet webmail, die ook het begin van de eigenlijke bodytekst toont, staat steevast [1] [2] [3] [4] - hoewel ik dat niet in de "oorspronkelijke tekst" terugvind.
Ik heb nu een regel met "trusted .eu-adressen" (die dan de volgende regels niet meer toepast), en daarna een regel die alle .eu-adressen naar spam afleidt. Dit werkt perfect voor mij.
Ik vraag me alleen af of dit niet aan de de server-/provider-/Telenet-zijde zou kunnen worden opgevangen.
Hieronder een voorbeeldje:
Met vriendelijke groeten
Stijn Bousard
... Meer weergeven