msole
Freshman Weetjesweter
msole
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
01-10-2019
15:44
|
Lid sinds: 13-05-2019
Datum laatste bezoek: 01-10-2019 15:44
Ranking
Freshman Weetjesweter
30-09-2019
12:38
@Suzy Bedankt Suzy! Dat klaart een aantal zaken op! Een kleine aanvullende vraag. Moet ik bellen naar de klantendienst om mijn fiber 200 abonnement om te zetten naar een van uw voorgestelde abonnementsvormen? (All-internet, WIGO, WIGO home of YUGO.) of gebeurt dit automatisch? Komt er (zover u weet) een Modem-Only versie die de 1Gbps van telenet ondersteunt? alvast bedankt voor uw snelle reacties!
... Meer weergeven
30-09-2019
10:52
30-09-2019
10:44
@Suzy Hey Suzy, Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, maar aangezien het nieuws nogal vers is waren ze nog niet allemaal zo goed op de hoogte. Op zich heb ik een aantal vragen die u misschien wel kunt beantwoorden/bevestigen. 1) Ik heb momenteel al de speedboost geactiveerd voor 400mbps. Klopt het dat dit automatisch verandert naar 1Gbps en ik dus niks moet bestellen? 2) Alsook ben ik in bezit van een modem only (24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS). Deze zou in theorie 1Gbps aan moeten kunnen. Worden deze modems ook ondersteund? 3) Is er ergens een overzicht welke gemeenten/gebieden nog geen ondersteuning hebben voor het 1Gbps netwerk? En misschien een indicatie wanneer dit zou veranderen? Anders zou ik misschien in die overbrugging die €15 extra in de tussentijd kunnen deactiveren. Ik vind het verschil tussen 300 en 400Mbps te klein voor die extra kost namelijk. Ik hoor het graag! Alvast bedankt !
... Meer weergeven
26-09-2019
10:58
1
@Steven-E oef! 😅Maar ik deel wel je mening dat sommigen wel wat meer geduld mogen hebben. Niet alleen m.b.t. tot hun internetprovider 😉
... Meer weergeven
24-09-2019
21:34
1
Bedankt iedereen voor het antwoord. Ik wacht geduldig af tot donderdag. @Steven-E Het was een normale vraag die bij me opkwam na het nieuws te vernemen. Van het nieuwe bericht "donderdag" was ik niet op de hoogte, vandaar mijn vraag.
... Meer weergeven
24-09-2019
10:21
Goedemorgen, Nu de snelheid van Whoppa is verhoogd van 200mbits naar 300mbits, is de sprong naar 400mbits (waarvoor €15 aangerekend wordt) een pak kleiner geworden. Gaat de snelheid binnenkort voor Speedboost gebruikers dan naar 500mbits? Of wordt de prijs aangepast? Mvg, Bjorn
... Meer weergeven
05-09-2019
13:20
1
@Suzy Ok, bedankt. Ik zal uw advies opvolgen en de modem laten hangen. En bij het verhuis vermelden dat ik een modem-only wens. Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
... Meer weergeven
05-09-2019
13:15
@Enio Ik zal sowieso m'n verhuis doorgeven. En dit is inderdaad op 5 min. van mijn huidige woonplaats. Ik vermoed dat de nieuwe bewoners van mn huidige woonplaats niet geholpen zijn met de modem-only. Vandaar mijn vraag of ik deze kon meenemen, en op mijn nieuw adres dan kan laten activeren/koppelen. Uiteindelijk blijft het account hetzelfde waaraan hij gekoppeld wordt. @sb Ik begrijp de logica niet zo goed, waarom ik mijn modem zou achterlaten en een nieuwe zou moeten ophalen/aanvragen (evt. inwisselen) in een telenet center. Is dat niet erg onlogisch (en milieu onvriendelijk 🙂 )? Weet u zeker dat ik mijn huidige modem niet kan meenemen en dan administratief kan laten koppelen aan het nieuwe adres? Moet toch niet zo moeilijk zijn?
... Meer weergeven
04-09-2019
19:27
Hallo, Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning. Momenteel ben ik in bezit van een Modem-Only. Aangezien dit toestel niet altijd even makkelijk te vinden was vroeg ik me af of ik deze gewoon kan ontkoppelen en meenemen naar de nieuwe woning? Zal dit werken nadat ik het verhuis heb doorgegeven aan Telenet? Misschien een rare vraag, maar ik weet dat de Modem/Routers gewoon achtergelaten werden in de woning bij verhuis, en er een nieuwe geplaatst werd op het nieuw adres. Vandaar mijn vraag. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag, Alvast bedankt!
... Meer weergeven
- Tags:
- verhuis
Labels:
- Labels:
-
modem-only (EMTA)
16-05-2019
09:13
Ik heb gebeld naar de telenet klantendienst. Daar werd mij aangeraden om de modem nogmaals volledig te resetten naar fabrieksinstellingen. Indien dit niet zou helpen dan zou ik de modem moeten omruilen. Dit heb ik inmiddels gedaan, en gevraagd om een modem-only. Probleem is nu verholpen. (eigen router) p.s. Mij werd wel verteld dat de nieuwe versie van de digicorder NIET zal werken met de modem-only. Dus indien de oude uit dienst gaat, zal je geen gebruik meer kunnen maken van de digitale tv en zijn functies.
... Meer weergeven
13-05-2019
21:29
1
@janne_man Ik had al sinds enige tijd (2 maand) geen port toegevoegd. Het was dus de eerste port-forward in lange tijd. Misschien dat het vroeger geholpen heeft, maar nu niet meer. Ik heb het nu (5u later) nogmaals geprobeerd. Maar tevergeefs... Hopelijk krijg ik hier "snel" een oplossing voor / antwoord op. Alleszins al bedankt voor jullie feedback!
... Meer weergeven
13-05-2019
14:32
Ik heb een NAS (ReadyNAS - Netgear) welke een aantal services draait. De meeste poorten werken zonder problemen. Echter nu probeer ik een mySQL server te draaien op poort 3306[TCP] (standaard), maar dit lukt op geen enkele manier. De poort staat nog steeds "closed". Iemand bij Telenet een idee hoe we dit probleem kunnen oplossen? De NAS in DMZ zetten is geen optie. Alvast bedankt! aanvullend, wat ik al geprobeerd heb: - modem/router van Telenet rebooten; - protocol gewisseld (TCP/UDP) - actief/inactief gewisseld - gecheckt of er geen overlap is edit2: Bij nader inzien werkt geen enkele "nieuwe" portforward. Ik probeer nu bij sommige oude forwards de range te vergroten/verkleinen en geen enkele aanpassing wordt doorgevoerd. Ook niet na reboot modem.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
portforwarding
Berichten die msole geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 26-09-2019 10:58 | |
1 | 24-09-2019 21:34 | |
1 | 05-09-2019 13:20 | |
1 | 13-05-2019 21:29 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
3696 | 16-05-2019 09:13 |