42573
netweters
|
18924
gesprekken
|
20425
vragen
|
Ik heb een NAS (ReadyNAS - Netgear) welke een aantal services draait.
De meeste poorten werken zonder problemen.
Echter nu probeer ik een mySQL server te draaien op poort 3306[TCP] (standaard), maar dit lukt op geen enkele manier.
De poort staat nog steeds "closed".
Iemand bij Telenet een idee hoe we dit probleem kunnen oplossen? De NAS in DMZ zetten is geen optie.
Alvast bedankt!
aanvullend, wat ik al geprobeerd heb:
- modem/router van Telenet rebooten;
- protocol gewisseld (TCP/UDP)
- actief/inactief gewisseld
- gecheckt of er geen overlap is
edit2:
Bij nader inzien werkt geen enkele "nieuwe" portforward. Ik probeer nu bij sommige oude forwards de range te vergroten/verkleinen en geen enkele aanpassing wordt doorgevoerd. Ook niet na reboot modem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Toen ik een tijdje geleden wat experimenteerde om een poort te forwarden, had ik sterk de indruk dat het achterliggend systeem bij Telenet daar traag op reageerd. Te kort op elkaar aanpssen lukte me niet. Door er wat meer tijd tussen te laten ging het wel. Ik weet helemaal niet of mijn bevindingen objectief juist zijn of dat het enkel een subjectief aanvoelen was.
Dat kan inderdaad zijn maar het werkt wel. Enkel onder IPv6 zijn er nog altijd bugs.
Daarom dringend de vraag aan Telenet om hun systeem aan te passen vooraleer ze weral dingen inplanteren zoals dat google gedoe. Hetzij door een modem/router met meer mogelijkheden, hetzij door aanpassing van de software. Mijn Klaaswensen zijn ondertussen alweer meer dan 6 maanden oud.
@janne_man Ik had al sinds enige tijd (2 maand) geen port toegevoegd. Het was dus de eerste port-forward in lange tijd. Misschien dat het vroeger geholpen heeft, maar nu niet meer. Ik heb het nu (5u later) nogmaals geprobeerd. Maar tevergeefs...
Hopelijk krijg ik hier "snel" een oplossing voor / antwoord op.
Alleszins al bedankt voor jullie feedback!
Ik heb gebeld naar de telenet klantendienst. Daar werd mij aangeraden om de modem nogmaals volledig te resetten naar fabrieksinstellingen. Indien dit niet zou helpen dan zou ik de modem moeten omruilen.
Dit heb ik inmiddels gedaan, en gevraagd om een modem-only.
Probleem is nu verholpen. (eigen router)
p.s.
Mij werd wel verteld dat de nieuwe versie van de digicorder NIET zal werken met de modem-only.
Dus indien de oude uit dienst gaat, zal je geen gebruik meer kunnen maken van de digitale tv en zijn functies.