Beantwoorden
msole
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Verhuizen Modem Only

Hallo, 
Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning. 
Momenteel ben ik in bezit van een Modem-Only. Aangezien dit toestel niet altijd even makkelijk te vinden was vroeg ik me af of ik deze gewoon kan ontkoppelen en meenemen naar de nieuwe woning? Zal dit werken nadat ik het verhuis heb doorgegeven aan Telenet? 

Misschien een rare vraag, maar ik weet dat de Modem/Routers gewoon achtergelaten werden in de woning bij verhuis, en er een nieuwe geplaatst werd op het nieuw adres. Vandaar mijn vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag, 
Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Verhuizen Modem Only

Beste,

 

Dit gaat niet werken. Tenzij je in de buurt gaat verhuizen en je op de zelfde node komt.

Steeds verhuis aanvragen. Je kan vragen aan de technieker dat hij je modem only terug activeert op nieuw adres.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verhuizen Modem Only

Mochten ze bij installatie geen modem-only hebben en je opzadelen met een HGW, dan kan je die achteraf nog altijd gratis inruilen in een Telenet Center. Op de helpdesk ontkennen ze dit soms, maar je kan wel degelijk een modem-only vragen, ook al ben je geen business klant.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
msole
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Verhuizen Modem Only

@Enio Ik zal sowieso m'n verhuis doorgeven. En dit is inderdaad op 5 min. van mijn huidige woonplaats. Ik vermoed dat de nieuwe bewoners van mn huidige woonplaats niet geholpen zijn met de modem-only. Vandaar mijn vraag of ik deze kon meenemen, en op mijn nieuw adres dan kan laten activeren/koppelen. Uiteindelijk blijft het account hetzelfde waaraan hij gekoppeld wordt.

@sb Ik begrijp de logica niet zo goed, waarom ik mijn modem zou achterlaten en een nieuwe zou moeten ophalen/aanvragen (evt. inwisselen) in een telenet center. Is dat niet erg onlogisch (en milieu onvriendelijk 🙂 )?
Weet u zeker dat ik mijn huidige modem niet kan meenemen en dan administratief kan laten koppelen aan het nieuwe adres? Moet toch niet zo moeilijk zijn?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verhuizen Modem Only

@msole sowieso altijd je verhuis doorgeven bij Telenet en je huidige modem op het oude adres laten hangen. Maar geef wel door aan Telenet dat je opnieuw een modem-only wil op je nieuwe adres, alsook aan de technicus die bij je langskomt. Het kan voorvallen dat de technicus er geen meer bij heeft, maar dan kan je eventueel het advies van @sb opvolgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
msole
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Verhuizen Modem Only

@Suzy Ok, bedankt. Ik zal uw advies opvolgen en de modem laten hangen. En bij het verhuis vermelden dat ik een modem-only wens.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verhuizen Modem Only


@msole  schreef:

@sb Ik begrijp de logica niet zo goed, waarom ik mijn modem zou achterlaten en een nieuwe zou moeten ophalen/aanvragen (evt. inwisselen) in een telenet center. Is dat niet erg onlogisch (en milieu onvriendelijk 🙂 )?
Weet u zeker dat ik mijn huidige modem niet kan meenemen en dan administratief kan laten koppelen aan het nieuwe adres? Moet toch niet zo moeilijk zijn?


Ik maak die regels ook niet. Bovendien, als je een andere krijgt, dan is het best mogelijk dat het om een nieuwer model gaat. Zo heb ik mijn modem-only (30 Mbps down) destijds ook ingeruild voor een nieuwer model dat wél 50 Mbps down aankon.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Verhuizen Modem Only

Ik heb een fonkel nieuwe modem only en haal daar vlot 98 Mbps mee.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verhuizen Modem Only

@Torchwood

 

Dat is leuk, maar die snelheid hangt ook af van je abonnement. Ik heb Basic Internet en dat betekent 50 Mbps down en 5 Mbps up.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Verhuizen Modem Only

OK, Ik had men post meer moeten verduidelijken, dus: Ik haal deze snelheid met een WIGO S, hardware line up: Modem only--Switch Linksys SE4008--Linksys WRT1900AC-- en terug een SE4008 switch naar het PC netwerk. Allemaal vebonden met S/FTP cat6a.

0 Likes