Beantwoorden
lenaers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Snelheden verhoogd ?

 Ik lees dat de snelheden zijn verhoogd ? maar hier blijkbaar toch niet ?

52 reacties
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Snelheden verhoogd ?

@lenaers : Informeer je even voordat je begint te schelden. Niemand vertelt jou dat je moet overstappen naar een WIGO "waar ook een mobiel abo in zit".

Hint: WIGO Home. Zoek het op.

 

0 Likes
lenaers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Snelheden verhoogd ?

er zit toch een fiber 200 in de whoppa? dus ik heb toch ook een fiber abo bij telenet niet ? dus waarom krijgt die fiber dan geen verhoging ??  daar gaat het om ? 

 

En het is gewoon allemaal veel te duur wat je ok neemt.

 

@msole en wie EIST iets, ik eis het toch niet ? ik kom gewoon met die vragen.

Dus uw antwoord trekt op niets

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Snelheden verhoogd ?


@lenaers  schreef:

er zit toch een fiber 200 in de whoppa? dus ik heb toch ook een fiber abo bij telenet niet ? dus waarom krijgt die fiber dan geen verhoging ??  daar gaat het om ? 


@lenaers Er zit Fiber 200 in Whoppa, maar het Whoppa pakket wordt sinds mei/juni niet meer verkocht door Telenet. Klanten die Whoppa hebben, mogen dit zeker behouden, maar het is wel een "legacy" pakket geworden. En die pakketten worden meestal niet meegenomen in spec aanpassingen. 

 

Ook 'Fiber 200' is ondertussen trouwens van naam gewijzigd. Bij Telenet wordt er nu gesproken over twee soorten internet (vereenvoudigd): Basic internet of de hogere formule All-internet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Snelheden verhoogd ?


@msole  schreef:

@Suzy 

1) Ik heb momenteel al de speedboost geactiveerd voor 400mbps. Klopt het dat dit automatisch verandert naar 1Gbps en ik dus niks moet bestellen?

2) Alsook ben ik in bezit van een modem only (24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS). Deze zou in theorie 1Gbps aan moeten kunnen. Worden deze modems ook ondersteund?

3) Is er ergens een overzicht welke gemeenten/gebieden nog geen ondersteuning hebben voor het 1Gbps netwerk? En misschien een indicatie wanneer dit zou veranderen? Anders zou ik misschien in die overbrugging die €15 extra in de tussentijd kunnen deactiveren. Ik vind het verschil tussen 300 en 400Mbps te klein voor die extra kost namelijk. 


@msole ik ga hier even op inpikken, omdat dit anderen met dezelfde vragen ook kan helpen. 😉

 

  1. Klanten met een Speedboost 400 worden in de periode 27/09 - 07/10 automatisch overgezet naar Giga Speedboost indien ze in een regio wonen die klaar is voor de Giga snelheden en de klant het juiste pakket heeft. De nieuwe Giga Speedboost kan je namelijk nemen op All-internet, WIGO, WIGO home of YUGO.

  2. De modem 24*8 Doc 3 EMTA (witte modem) kan effectief de Giga snelheden aan, maar dit is tijdelijk. Tegen het voorjaar 2020 zullen alle klanten met een Giga Speedboost sowieso door Telenet gecontacteerd worden om over te schakelen op het nieuwe type van modem. Op dit moment moeten klanten met dit type modem zich alleszins geen zorgen maken als ze de Giga Speedboost willen, dit kan perfect. 

  3. Er is geen pagina met een overzicht van gemeentes/steden die klaar zijn voor de Giga snelheden. Maar wel is het zo dat 93% van de Telenet klanten er gebruik van kunnen maken (indien gewenst). Zelf hebben we geen zicht op wanneer de overige 7% aangepast zal worden, wel weten we dat tegen eind 2020 het volledige Telenet netwerk klaar zal zijn. De klantendienst van Telenet kan trouwens individueel nakijken of jij als klant de Giga Speedboost optie kan nemen of niet. 

 

Hopelijk verduidelijkt dit het voor je en anderen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

msole
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Snelheden verhoogd ?

@Suzy 

Bedankt Suzy!

Dat klaart een aantal zaken op! Een kleine aanvullende vraag. Moet ik bellen naar de klantendienst om mijn fiber 200 abonnement om te zetten naar een van uw voorgestelde abonnementsvormen? (All-internet, WIGO, WIGO home of YUGO.) of gebeurt dit automatisch?

 

Komt er (zover u weet) een Modem-Only versie die de 1Gbps van telenet ondersteunt?

alvast bedankt voor uw snelle reacties!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Snelheden verhoogd ?

@msole Top! En indien je nu Whoppa hebt, moet je deze pakketaanpassing inderdaad zelf aanvragen. En bekijk zeker even dit topic van je mede-Netweter. Er komen dus effectief twee nieuwe modems aan binnenkort, details erover volgen zeker nog.

 

Alleszins klanten die op dit moment een 24*8 Docsis 3 EMTA (witte modem) hebben, kunnen ook van de Giga Speedboost snelheden genieten (tot voorjaar 2020 wanneer ze de nieuwe modem zullen krijgen). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheden verhoogd ?

Dus als ik goed begrijp worden de CH7465LG niet vervangen voor giga speedboost?...

0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Snelheden verhoogd ?


@Ex-Netweter  schreef:

Dus als ik goed begrijp worden de CH7465LG niet vervangen voor giga speedboost?...


Toch wel, zie puntje 2 uit het vorig bericht van @Suzy :

 

De modem 24*8 Doc 3 EMTA (witte modem) kan effectief de Giga snelheden aan, maar dit is tijdelijk. Tegen het voorjaar 2020 zullen alle klanten met een Giga Speedboost sowieso door Telenet gecontacteerd worden om over te schakelen op het nieuwe type van modem. Op dit moment moeten klanten met dit type modem zich alleszins geen zorgen maken als ze de Giga Speedboost willen, dit kan perfect.

 

Het lijkt een beetje vreemd dat enerzijds de huidige witte modem perfect de giga snelheden aankaan, maar dat de giga klanten toch gaan moeten upgraden naar de nieuwe als hij komt. Ik vermoed dat het te maken heeft met capaciteit: zo lang er nog niet te veel klanten op giga snelheden zitten, heeft Telenet voldoende met de huidige modem om de capaciteit op het netwerk te beheren, zodra er meer klanten op giga snelheden zitten is de nieuwe modem nodig om dit op te vangen.

 

Maar dit is puur speculatie van mijn kant. 😉