Ik ben hierover al een paar weken met Telenet aan het communiceren via WhatsApp, zonder oplossing. Sowieso is de Telenet support (via WhatsApp) de laatste 2 jaar compleet hopeloos (daar wil ik nog een ander onderwerp aan weiden, en een klachtenbrief aan Telenet over schrijven). In al die jaren dat ik trouwe Telenet klant ben, stond ik nog nooit zo dicht bij een overstap naar de concurrentie. Anyway, ik heb een ONEup for 1 (dus met 1 mobiel nummer). Op mijn aanrekening van november stond een link om 1 jaar vooraf te betalen, om 5% korting te krijgen. Ik heb dat in het verleden nog al gedaan, dus ik ben daarop ingegaan. Ik had een aantal pogingen nodig, want eerst kreeg ik telkens de melding "Helaas is dit nu niet mogelijk, probeer later opnieuw". Maar na het onderhoudsweekend van 16/17 november werkte de link wel. Ik had toen nog geen idee hoeveel problemen ik daarna zou krijgen. Sorry, het is een lang verhaal, maar ik wil compleet zijn zodat jullie een idee krijgen van de niet-aflatende ellende die ik de laatste weken met Telenet heb. Het begon toen ik mijn aanrekening van december kreeg, met daarop het bedrag voor 1 jaar. Ik zag dat toen de opties Safespot+ en "Ken-je-beller" aangerekend werden. Deze zijn echter inbrepen in ONEup. Ik nam contact op via WhatsApp om dit te melden, en kreeg droogweg het antwoord dat de bedragen klopten, met een link naar de tarieven. Ironisch genoeg toonde de link exact mijn gelijk, omdat daar stond dat Safespot+ €8 per maand kost voor ONE, maar gratis inbegrepen is bij ONEup, wat ik heb. Toen ik dit antwoordde, kreeg ik geen respons meer. Ondertussen kreeg ik SMSjes dat ik extra verbruikt had bovenop mijn abonnement. Als ik vervolgens ging kijken in de Telenet app, stond mijn mobiel nummer niet meer vermeld, en kon ik dit nummer (inclusief het verbruik) niet meer consulteren. Als ik daarna via een browser op mijn laptop ging kijken op "My Telenet", stond daar dat mijn SIM kaart nog geactiveerd moest worden(!!) Dat is nu zo'n 10 dagen geleden. Sindsdien heb ik meermaals Telenet via WhatsApp gecontacteerd, maar mijn probleem geraakt niet opgelost. Ondertussen zijn mijn extra kosten al opgelopen tot bijna €100, terwijl ik nog niet eens halfweg mijn facturatieperiode zit, omdat elk telefoontje en elke megabyte data mijn aangerekend wordt. Een overzicht van de antwoorden die ik sindsdien via WhatsApp van Telenet gehad heb: - Geen respons - Vraag voor identificatiegegevens ter controle, daarna geen respons - "Ik kan die kosten niet zien, wacht maar op de aanrekening" (tegen die tijd heb ik waarschijnlijk honderden euro's aan extra kosten - die ik eerst ga moeten betalen voordat ze gecrediteerd worden) - "Het nummer staat actief in het systeem. Let gewoon een beetje op je data en laat apps niet zomaar open staan" (compleet naast de kwestie) - "Ik kan niet achterhalen waarnaar je surft of wat je download, dat is privé" (opnieuw compleet naast de kwestie) Ik ben stilaan ten einde raad. Zoals ik al aangaf, heb ik al 2 jaar heel slechte ervaringen met de Telenet support via WhatsApp (terwijl dit vroeger wel gewoon goed ging). Er zijn gedurende deze 2 jaar nog problemen geweest die weken of maanden bleven aanslepen zonder oplossing, en met antwoorden via WhatsApp van mensen die duidelijk geen idee hadden waar het over ging of hoe ze dingen moesten oplossen. Daar ga ik apart nog een klacht voor indienen. Mijn hoop is dat iemand van jullie mij een suggestie kan geven hoe ik mijn huidig probleem opgelost krijg, want het lijkt deze keer totaal niet tot een oplossing te komen. Kan iemand mij contacteren, of een contact leggen met iemand van Telenet die *wel* verstand van zaken heeft, en dit kan oplossen? Met de mensen die de WhatsApp chat bevolken heb ik geen hoop meer dat het tot een oplossing gaat komen...
... Meer weergeven