24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik ben hierover al een paar weken met Telenet aan het communiceren via WhatsApp, zonder oplossing. Sowieso is de Telenet support (via WhatsApp) de laatste 2 jaar compleet hopeloos (daar wil ik nog een ander onderwerp aan weiden, en een klachtenbrief aan Telenet over schrijven). In al die jaren dat ik trouwe Telenet klant ben, stond ik nog nooit zo dicht bij een overstap naar de concurrentie.
Anyway, ik heb een ONEup for 1 (dus met 1 mobiel nummer). Op mijn aanrekening van november stond een link om 1 jaar vooraf te betalen, om 5% korting te krijgen. Ik heb dat in het verleden nog al gedaan, dus ik ben daarop ingegaan. Ik had een aantal pogingen nodig, want eerst kreeg ik telkens de melding "Helaas is dit nu niet mogelijk, probeer later opnieuw". Maar na het onderhoudsweekend van 16/17 november werkte de link wel. Ik had toen nog geen idee hoeveel problemen ik daarna zou krijgen.
Sorry, het is een lang verhaal, maar ik wil compleet zijn zodat jullie een idee krijgen van de niet-aflatende ellende die ik de laatste weken met Telenet heb.
Het begon toen ik mijn aanrekening van december kreeg, met daarop het bedrag voor 1 jaar. Ik zag dat toen de opties Safespot+ en "Ken-je-beller" aangerekend werden. Deze zijn echter inbrepen in ONEup. Ik nam contact op via WhatsApp om dit te melden, en kreeg droogweg het antwoord dat de bedragen klopten, met een link naar de tarieven. Ironisch genoeg toonde de link exact mijn gelijk, omdat daar stond dat Safespot+ €8 per maand kost voor ONE, maar gratis inbegrepen is bij ONEup, wat ik heb. Toen ik dit antwoordde, kreeg ik geen respons meer.
Ondertussen kreeg ik SMSjes dat ik extra verbruikt had bovenop mijn abonnement. Als ik vervolgens ging kijken in de Telenet app, stond mijn mobiel nummer niet meer vermeld, en kon ik dit nummer (inclusief het verbruik) niet meer consulteren. Als ik daarna via een browser op mijn laptop ging kijken op "My Telenet", stond daar dat mijn SIM kaart nog geactiveerd moest worden(!!)
Dat is nu zo'n 10 dagen geleden. Sindsdien heb ik meermaals Telenet via WhatsApp gecontacteerd, maar mijn probleem geraakt niet opgelost. Ondertussen zijn mijn extra kosten al opgelopen tot bijna €100, terwijl ik nog niet eens halfweg mijn facturatieperiode zit, omdat elk telefoontje en elke megabyte data mijn aangerekend wordt.
Een overzicht van de antwoorden die ik sindsdien via WhatsApp van Telenet gehad heb:
- Geen respons
- Vraag voor identificatiegegevens ter controle, daarna geen respons
- "Ik kan die kosten niet zien, wacht maar op de aanrekening" (tegen die tijd heb ik waarschijnlijk honderden euro's aan extra kosten - die ik eerst ga moeten betalen voordat ze gecrediteerd worden)
- "Het nummer staat actief in het systeem. Let gewoon een beetje op je data en laat apps niet zomaar open staan" (compleet naast de kwestie)
- "Ik kan niet achterhalen waarnaar je surft of wat je download, dat is privé" (opnieuw compleet naast de kwestie)
Ik ben stilaan ten einde raad. Zoals ik al aangaf, heb ik al 2 jaar heel slechte ervaringen met de Telenet support via WhatsApp (terwijl dit vroeger wel gewoon goed ging). Er zijn gedurende deze 2 jaar nog problemen geweest die weken of maanden bleven aanslepen zonder oplossing, en met antwoorden via WhatsApp van mensen die duidelijk geen idee hadden waar het over ging of hoe ze dingen moesten oplossen. Daar ga ik apart nog een klacht voor indienen.
Mijn hoop is dat iemand van jullie mij een suggestie kan geven hoe ik mijn huidig probleem opgelost krijg, want het lijkt deze keer totaal niet tot een oplossing te komen.
Kan iemand mij contacteren, of een contact leggen met iemand van Telenet die *wel* verstand van zaken heeft, en dit kan oplossen? Met de mensen die de WhatsApp chat bevolken heb ik geen hoop meer dat het tot een oplossing gaat komen...
@dsuls schreef:Op mijn aanrekening van november stond een link om 1 jaar vooraf te betalen, om 5% korting te krijgen. Ik heb dat in het verleden nog al gedaan, dus ik ben daarop ingegaan. Ik had een aantal pogingen nodig, want eerst kreeg ik telkens de melding "Helaas is dit nu niet mogelijk, probeer later opnieuw". Maar na het onderhoudsweekend van 16/17 november werkte de link wel. Ik had toen nog geen idee hoeveel problemen ik daarna zou krijgen.
Ah ik had hetzelfde, contact opgenomen en er werd een dossier aangemaakt, niets meer van gehoord. Dan maar geen jaar vooruit betaald...
@dsuls schreef:
Mijn hoop is dat iemand van jullie mij een suggestie kan geven hoe ik mijn huidig probleem opgelost krijg, want het lijkt deze keer totaal niet tot een oplossing te komen.
Kan iemand mij contacteren, of een contact leggen met iemand van Telenet die *wel* verstand van zaken heeft, en dit kan oplossen? Met de mensen die de WhatsApp chat bevolken heb ik geen hoop meer dat het tot een oplossing gaat komen...
Zou je niet beter contact opnemen via de telefonische klantendienst? WhatsApp is goed voor een klein probleem, maar een echte conversatie krijg je er niet. Aan de telefoon weet je tenminste dat men op dat moment met jou bezig is: Aanrekening & administratie | Telenet
Dat terzijde, waarom stuur je geen formele klacht? Blijft die onbeantwoord dan escalleer je naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet
Ik lees/hoor altijd dat als er iets van technische problemen is dat je dan best via WhatsApp werkt. Ik heb geen WhatsApp (meer), dus ik bel in geval van problemen. Dat heb ik ook moeten doen bij mijn verhuis, want daar werd Basic Internet + Digital TV (CI+) omgezet Easy Internet + TV Iconic mét een verhoging van om en bij de 7 euro/maand. Dus: bellen en assertief (blijf vriendelijk) zijn en dan is het echt hopen dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt. In mijn geval: de eerste medewerker beweerde niets te kunnen doen, bij verhuis zou behoud van Basic Internet niet mogelijk zijn (wat volgens een Telenet winkelpunt wél mogelijk was) en dat was het dan. Opnieuw gebeld en hoewel deze medewerker het oude abo niet meer kon terugzetten heeft ze wel de prijs laten zakken, zodat ik zeker niet méér moest betalen.
Zoals al gezegd: ik zou bellen en duidelijk maken dat je niet tevreden bent.
Ik heb het zelfde aan de hand . Rekening van 500 euro gekregen. Vandaag na 3 personen hoop ik alles in credit staat .het probleem is wel niet opgelost want mijn nw data verbruik is aan het oplopen . Men wou mijn opties ook niet crediteren tot ik iemand anders heb gesproken
Klacht indienen via website formulier en je moet volgens telenet richtlijnen niet betalen tot je een antwoord krijgt
Van dat niet betalen dat is via de https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Als er geen oplossing is dan moet contact nemen met de ombudsdienst telecom
Klopt niet bovenstaande zie
15. Klachten 15.1. Klachten dienen gericht te worden aan de Telenet-klantendienst. Dit kan via het daartoe beschikbare invulformulier op de Telenet-website of via een brief aan Telenet. De klachten dienen duidelijk en gemotiveerd te worden opgesteld, desgevallend met vermelding van het betwiste bedrag. 15.2. Klachten dienen binnen de twee maanden na aanrekeningsdatum of het schadegeval te worden gericht aan Telenet. De verplichting tot betaling van het betwiste bedrag en eventueel de maatregelen genomen ten gevolge van nietbetaling worden dan geschorst. Het nietbetwiste bedrag moet binnen de normale termijn worden betaald. Na analyse van de klacht en vervolgens verwerping ervan door Telenet, wordt het betwiste bedrag onmiddellijk volledig opeisbaar. 15.3. Wanneer U niet akkoord gaat met de beslissing over Uw klacht, kunt U zich wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Contactgegevens Ombudsdienst voor Telecommunicatie: Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel - Tel 02 223 09 09 - Fax 02 219 86 59 of www.ombudsmantelecom.be - klachten@ombudsmantelecom.be. Indien Uw klacht ontvankelijk verklaard wordt door de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, worden geen administratieve kosten aangerekend en wordt de inningsprocedure opgeschort tot een maximale periode van vier (4) maanden vanaf de indiening van de klacht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Bij aanhoudende kwaadwillige of hinderende oproepen kunt U zich eveneens richten tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Niet betalen is artikel 15.1 telenet voorwaarden . Eigen klacht dienst.....
Zie mijn posts hierover. Ik kan ook al een boek schrijven. Contacteer de ombudsman telecom zodat we met vele sterk staan. Ik denk er ook sterk aan om over te schakelen naar een andere provider. Dit noem ik pure Kafka.
Als je belt kom je bij een call center terecht. Geloof me dat er zeer dikwijls gebeld wordt voor een aanrekening waarvan de klant denkt dat die fout is, maar niet is. Als r dan al eens een klant belt waar er echt een fout is, is het moeilijk door te dringen. (ik heb zo een betwisting gehad met mijn energieleverancier die me bijna duizend euro onterecht aanrekende. Dat kan je onmogelijk uitleggen aan een de persoon aan de telefoon. Ze hadden er een hele warboel van gemaakt met creditnota's en nieuwe aanrekeningen. Als dat bedrag op de factuur staat dan is dat per definitie juist is een algemeen standpunt van de eerste lijn).
Je kan vriendelijk zijn en gewoon om uitleg vragen.
Wat je in elke geval moet doen is de rekening schriftelijk betwisten. Als een deel juist is en een deel niet, betwist je enkel het onjuiste deel. Dat moet je niet betalen. Dat schriftelijk mag gerust elektronisch via het contactformulier van Telenet. Als je een afrekening betwist hebt, moet je de volgende foute afrekeningen niet meer betwisten tenzij het daar over een andere fout zou gaan.
Zolang je geen klacht ingediend hebt bij de Ombudsdienst hebben grote ondernemingen niet de gewoonte dat voldoende ernstig te nemen en dan sturen ze een bericht dat je nog moet betalen en dan komen ze met aanmaningskosten en vervolgens met dreigingen van deurwaarder of incassobureau. Dus je moet wel tegen wat druk kunnen.
Zo snel als mogelijk (termijnen respecteren) bemiddelingsklacht indienen bij de ombudsdienst Telecom. Als die de klacht aanvaard, dat moet Telenet onmiddellijk de procedure voor het betwiste gedeelte pauzeren. (dat geeft u dus minder stress).
Telenet zal via de ombudsdienst antwoorden dat er een probleem is met het systeem en dat ze dat aan het uitzoeken zijn en ze verontschuldigen zich daarvoor. De kans dat je een vaste datum gaat krijgen eer het opgelost wordt is zo goed als nul. Het klopt dat dat sommige fouten in het systeem moeilijk te vinden zijn. Mogelijk is dat iets wat extern uitbesteed werd en nog andere zaken. Dat kan de tijd rekken.
Als gevolg van de bemiddeling van de ombudsdienst Telecommunicatie zal Telenet u een e-mail sturen, iets zoals het volgend:
Ondertussen krijg ik ook bericht dat ik al voor X euro verbruikt heb buiten mijn abonnement. Dat is echter een automatisch proces en ik kan me zeer goed inbeelden dat dit niet zomaar kan gestopt worden. Ja dat is frustrerend. Voor mij is dat vrij gemakkelijk om me daar niet te veel van aan trekken. Ik verbruik niet veel, ik moet mijn verbruik niet in het oog houden. Voor klanten die wel regelmatig tegen de limieten aanbotsen is dat uiteraard zeer erg storend.
Van één zaak ben ik zeker. Het zal opgelost worden. De snelheid hangt mogelijk af van de druk die de klanten uitoefenen. Ik zou me daar niet teveel van verwachten. Het lijkt me dat het probleem beperkt is tot een fractie van de jaarbetalers. Allicht zijn alle One nieuwe jaarbetalers december 2024 een deel van de getroffen populatie.
Ik ben al een dagje ouder. In de tijd dat Proximus nog de R.T.T. was heb ik ook daar eens problemen gehad. Voor zulke zaken verander ik niet van leverancier (ben ook nog altijd bij dezelfde energieleverancier). Dank zij de automatisatie zijn er nu zowat overal ernstige problemen. Als er vandaag een fout is bij slechts één klant, dan is dat een fout bij de ingave. Computerprogramma's discrimineren niet. Iedereen die in dezelfde omstandigheden zit krijgt de zelfde fout.