dsuls
Professional Meerweter
dsuls
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-01-2025
19:25
|
Lid sinds: 30-08-2017
Datum laatste bezoek: 16-01-2025 19:25
Ranking
Professional Meerweter
07-02-2025
01:43
Als je belt kom je bij een call center terecht. Geloof me dat er zeer dikwijls gebeld wordt voor een aanrekening waarvan de klant denkt dat die fout is, maar niet is. Als r dan al eens een klant belt waar er echt een fout is, is het moeilijk door te dringen. (ik heb zo een betwisting gehad met mijn energieleverancier die me bijna duizend euro onterecht aanrekende. Dat kan je onmogelijk uitleggen aan een de persoon aan de telefoon. Ze hadden er een hele warboel van gemaakt met creditnota's en nieuwe aanrekeningen. Als dat bedrag op de factuur staat dan is dat per definitie juist is een algemeen standpunt van de eerste lijn). Je kan vriendelijk zijn en gewoon om uitleg vragen. Wat je in elke geval moet doen is de rekening schriftelijk betwisten. Als een deel juist is en een deel niet, betwist je enkel het onjuiste deel. Dat moet je niet betalen. Dat schriftelijk mag gerust elektronisch via het contactformulier van Telenet. Als je een afrekening betwist hebt, moet je de volgende foute afrekeningen niet meer betwisten tenzij het daar over een andere fout zou gaan. Zolang je geen klacht ingediend hebt bij de Ombudsdienst hebben grote ondernemingen niet de gewoonte dat voldoende ernstig te nemen en dan sturen ze een bericht dat je nog moet betalen en dan komen ze met aanmaningskosten en vervolgens met dreigingen van deurwaarder of incassobureau. Dus je moet wel tegen wat druk kunnen. Zo snel als mogelijk (termijnen respecteren) bemiddelingsklacht indienen bij de ombudsdienst Telecom. Als die de klacht aanvaard, dat moet Telenet onmiddellijk de procedure voor het betwiste gedeelte pauzeren. (dat geeft u dus minder stress). Telenet zal via de ombudsdienst antwoorden dat er een probleem is met het systeem en dat ze dat aan het uitzoeken zijn en ze verontschuldigen zich daarvoor. De kans dat je een vaste datum gaat krijgen eer het opgelost wordt is zo goed als nul. Het klopt dat dat sommige fouten in het systeem moeilijk te vinden zijn. Mogelijk is dat iets wat extern uitbesteed werd en nog andere zaken. Dat kan de tijd rekken. Als gevolg van de bemiddeling van de ombudsdienst Telecommunicatie zal Telenet u een e-mail sturen, iets zoals het volgend: Ondertussen krijg ik ook bericht dat ik al voor X euro verbruikt heb buiten mijn abonnement. Dat is echter een automatisch proces en ik kan me zeer goed inbeelden dat dit niet zomaar kan gestopt worden. Ja dat is frustrerend. Voor mij is dat vrij gemakkelijk om me daar niet te veel van aan trekken. Ik verbruik niet veel, ik moet mijn verbruik niet in het oog houden. Voor klanten die wel regelmatig tegen de limieten aanbotsen is dat uiteraard zeer erg storend. Van één zaak ben ik zeker. Het zal opgelost worden. De snelheid hangt mogelijk af van de druk die de klanten uitoefenen. Ik zou me daar niet teveel van verwachten. Het lijkt me dat het probleem beperkt is tot een fractie van de jaarbetalers. Allicht zijn alle One nieuwe jaarbetalers december 2024 een deel van de getroffen populatie. Ik ben al een dagje ouder. In de tijd dat Proximus nog de R.T.T. was heb ik ook daar eens problemen gehad. Voor zulke zaken verander ik niet van leverancier (ben ook nog altijd bij dezelfde energieleverancier). Dank zij de automatisatie zijn er nu zowat overal ernstige problemen. Als er vandaag een fout is bij slechts één klant, dan is dat een fout bij de ingave. Computerprogramma's discrimineren niet. Iedereen die in dezelfde omstandigheden zit krijgt de zelfde fout.
... Meer weergeven
20-12-2024
08:39
Dat is al een oud lijstje. Een aantal zaken zijn al opgelost. Andere niet. Ondertussen is er wel nog een zaak bijgekomen, namelijk verhoging van de uploadsnelheid.
... Meer weergeven
13-10-2023
18:35
Cat5e gaat tot 1 Gbps. Het zou mij verwonderen dat hij voor minder is gegaan. Ik heb dat trouwens ook liggen en dat werkt perfect.
... Meer weergeven
31-03-2023
17:18
3
@dsuls Niet alle vragen hier zijn gelinkt aan Telenet zelf. Zoals je kan lezen is hier een vraag stellen in elke categorie en niet enkel betrekking op Telenet. Dus ja de vraag is relevant.
... Meer weergeven
27-01-2023
14:17
1
@dsuls schreef: waarom o waarom zitten de Telenet access points nog steeds op 802.11ac?? Omdat 802.11ac hardware goedkoper is en Telenet met de verhuur daarvan dus meer winst kan maken. @igvfer schreef: Zou je echt voordelen hebben met ze te vervangen. Wifi6 zorgt er alleen maar voor dat er meer gebruikers tegelijk kunnen gebruik maken van je netwerk aan hoggere snelheid maar dan onderling. Naar het internet toe blijf je met de bottleneck zitten van het aanbod van uw provider. Klopt, maar momenteel is de bottleneck Wifi 5, de downloadsnelheid van ONEup is sneller dan wat je doorgaans met Wifi 5 kan halen. @igvfer schreef: Zou je echt voordelen hebben met ze te vervangen. Ja, want de hardware die je aanschaft levert betere prestaties, is veiliger en energiezuiniger dan wat je voorheen had. Wifi 6 is niet alleen sneller, maar gaat ook slimmer om met het toewijzen van de nodige bandbreedte aan verschillende toestellen.
... Meer weergeven
13-10-2022
17:27
1
@Jamingo zie je op de website nog steeds 300 GB staan voor de EU? Indien ja, mag je me altijd de URL bezorgen. Het is alleszins zo dat je in België 300 GB per mobiel nummer krijgt en in de EU 40 GB per mobiel nummer. Dat hadden je mede-Netweters al goed uitgelegd. 😉
... Meer weergeven
16-09-2022
13:25
zijn series die ik al gezien heb maar wel goed vindt en ze wat langer wil bijhouden om nog eens te kijken
... Meer weergeven
11-08-2022
14:35
Het is intussen opgelost. Mijn moeder had nog een heel oude gsm. Ze heeft nu een nieuwe en het lukt terug. Bedankt voor de tips alleszins
... Meer weergeven
05-12-2021
08:43
@dgoossens schreef: Hey! ik heb vandaag de digicorder omgeruild voor die nieuwe die bij OneUp hoort, aangesloten, paar instelligen gedaan, en mij TV en soundbar werden direct herkend. ondertussen om testen ook de telenet tv app op de shield,geprobeerd en werkt perfect. Het kan een gedacht zijn maar het beeld lijkt me nu beter van kwaliteit tov de digicorder? Bedankt om dat hier te delen! Meestal zie je hier enkel de problemen passeren en dan krijgt men een slechte indruk van de TV-box. Ik vind het beeld van de TV-box ook beter van kwaliteit tov de digicorder!
... Meer weergeven
05-07-2021
15:05
Wat betreft cloud backup ben ik erg tevreden over Backblaze. Onbeperkte opslag voor (in mijn mening) betaalbare prijzen: Cloud Backup: Easy, Secure Online Backup - Backblaze
... Meer weergeven
29-05-2021
11:50
1
Zoals de andere al aangeven kan je eventueel casten. Dat werkt overigens prima. Maar wil je iets meer gebruikersgemak dan kan je overwegen om een Apple TV aan te schaffen. Het kost wel meer maar daar werkt de Telenet TV prima op zoals op een smartphone en tablet.
... Meer weergeven
21-05-2021
23:09
2
@dsuls @Ex-Netweter Voor mobiele data heb je geen piek en dal uren dat is doorlopend normaal je volle snelheid tot je de 40 GB bereikt hebt. Moest je dus halverwege de avond in eens 40 GB bereiken dan surf je tegen verlaagde snelheid. En of dat nu in de dag of avond is of wanneer ook je beperking blijft tot je teller op nul staat dus dat je facturatie periode is afgelopen , de nieuwe maand dus. Voor het vast internet gelden piek en dal uren. Als je in de piek uren je volledige volume op maakt dan kom je op verlaagde snelheid tot dat het dal uren zijn dan surf je verder aan volledige snelheid.
... Meer weergeven
01-05-2021
15:52
1
@dsuls schreef: Met One kan je inderdaad je TV-box inleveren, en enkel je SHIELD toestellen gebruiken om TV te kijken, als je de optie TV Flow neemt ipv TV Iconic. Zo kan je inderdaad 10,5 Euro per maand besparen. Ik vermoed wel dat je beperkt bent tot maximaal 5 toestellen om de app te gebruiken (dat is nu ook zo). Maar er zitten ook veel minder zenders in flow. Maar 14 tegen 80 in Iconic.
... Meer weergeven
30-04-2021
09:47
Volgens de info die Telenet meegeeft lijkt het er wel op dat de minimodem minderwaardig is aan de Trip: de batterij gaat 7 uur mee i.p.v. 12 uur, je kan maximaal 10 toestellen verbinden i.p.v. 16: Alles over je Minimodem (telenet.be) Alles over Telenet Trip
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 04-11-2018 15:07 | |
2 | 30-03-2023 12:44 | |
1 | 04-08-2022 12:34 | |
1 | 05-08-2022 11:20 | |
2 | 04-08-2022 12:50 | |
1 | 19-11-2021 19:11 | |
1 | 22-06-2021 13:56 | |
1 | 26-05-2021 08:22 | |
2 | 21-05-2021 15:52 | |
2 | 01-05-2021 12:12 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4759 | 21-05-2021 15:52 | |
4242 | 12-04-2021 14:43 | |
4760 | 13-11-2020 10:48 | |
6835 | 16-07-2019 10:36 | |
49996 | 04-01-2019 16:24 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig