Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Tags (2)
24 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Ik zal niet twijfelen,eens hier glasvezel beschikbaar is ,zal het met open armen ontvangen worden.

Orange 1000/200Mbps.Laat maar komen.

 

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@robatoras probleem is dat fluvius niet echt opschiet met glasvezel, hier enkel nog proximus als glasvezel aanbieder, bij fluvius blijven ze hangen in dezelfde test piloot plekken, duur me te lang om te wachten 😉 

en het is rap veranderd tegenwoordig.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@dsuls  schreef:

Correctie: Telenet "All Internet" is niet 300/30 maar 300/20. En het is juist die upload snelheid die (alvast voor mij) al lang in doorn in het oog is. Dus ja, ik persoonlijk ben vandaag wel wat jaloers op Ziggo.


Ik had gekeken naar de business abonnementen.

All Internet voor KLIK abonnees is wel 300/30 😊

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@Ex-Netweter het zit er misschien in hoor, enkele weken geleden stond er eens een paar minuten een aangepaste snelheid verhoging op de abbo's op de site van telenet, en daarna was het weer aangepast naar wat we nu zien.

was misschien een test 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@Ex-Netweter  schreef:

  • Telenet Gigaspeed boost is 1000/40

 


Is het niet 1000dn/50up (ik moet mijn abo eens nazien) ? In praktijk haal ik consistent 48 up (wat dus meer op 50 lijkt). Ik haal geen 1000dn (wel ongeveer 800) maar dat is een ander verhaal.

 

{*niet* 'like'-en aub}
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@NofanTasiIs 1000/40 

bij edpnet glasvezel is het 500/50.

je hebt misschien meer upload dan download door een bepaalde instelling op je modem ofzo, ik haal 900/38 hier met speedboost.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@robatoras  schreef:

Ik zal niet twijfelen,eens hier glasvezel beschikbaar is ,zal het met open armen ontvangen worden.

Orange 1000/200Mbps.Laat maar komen.

 

 

 


Ik zou er geen problemen mee hebben om naar Orange over te stappen voor internet, maar het probleem is dat hun TV decoder / aanbod flink minderwaardig is aan Telenet met de TV-box. Zo kan je bijvoorbeeld niet uitgesteld kijken, en kan je opnames alleen maar op de decoder zelf bekijken (omdat ze geen opnames in de cloud hebben).

 

Ik vind dit echte dealbreakers.

 

Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@dsuls  schreef:

Ik zou er geen problemen mee hebben om naar Orange over te stappen voor internet, maar het probleem is dat hun TV decoder / aanbod flink minderwaardig is aan Telenet met de TV-box. Zo kan je bijvoorbeeld niet uitgesteld kijken, en kan je opnames alleen maar op de decoder zelf bekijken (omdat ze geen opnames in de cloud hebben).

Ik vind dit echte dealbreakers.

 


Ik heb er ook al over nagedacht naar Orange over te stappen maar de voordelen van de TV-box houdt mij tegen.

Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Ziggo heeft het afsluiten van het analoge tv-signaal afgerond.

Analoge signalen zoals die voor televisie worden afgesloten om bandbreedte op het netwerk van VodafoneZiggo vrij te maken. Die bandbreedte wil het bedrijf gebruiken voor de invoering van docsis 3.1. Deze technologie maakt in theorie internetverbindingen mogelijk met downloadsnelheden tot 10Gbit/s en uploadsnelheden tot 1Gbit/s.

https://tweakers.net/nieuws/180464/ziggo-voltooit-afsluiten-van-analoog-tv-signaal-in-nederland.html

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Het oorspronkelijke Docsis 3.1 voorziet in een maximale downloadsnelheid van 10 Gbps en een maximale upload van 2 Gbps. Het nieuwe Full Duplex Docsis 3.1 trekt deze snelheden gelijk en dat dan naar de bovenlimiet die nu alleen voor downstream verkeer geldt. Het gaat hierbij wel om het maximum onder ideale omstandigheden. Netwerknieuwssite Light Reading poneert dat in de praktijk upstreamsnelheden waarschijnlijk zullen uitkomen op zo’n 5 Gbps

 

Of docsis4.0

Wat is DOCSIS 4.0-technologie?
DOCSIS 4.0-technologie ondersteunt snelheden tot 10 Gbps downstream-capaciteit en tot 6 Gbps upstream-capaciteit, waardoor gemakkelijk multi-gigabit symmetrische services via HFC-netwerken mogelijk zijn. Naarmate toekomstige toepassingen worden ontwikkeld die profiteren van hogere upstream-snelheden, zoals interactieve videoconferenties, leren op afstand en gezondheidszorgtoepassingen, IoT en virtual reality, is de mogelijkheid om symmetrische snelheden aan te bieden aanzienlijk.

https://www.cablelabs.com/technologies/docsis-4-0-technology