Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
tiboeki1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Momenteel hebben we hier thuis (nog g)een (WIFI6) telenet modem in de garage, met in de woonruimte en boven telkens een WIFIbooster.

Nooit noemenswaardige WIFI problemen gehad, tot er enkele weken geleden naast de modem in de garage een omvormer vr de zonnepanelen is geplaatst;

sindsdien in de keuken en vooral boven volledig, zeer trage tot geen wifi meer...(wel nog steeds goed wifisignaal vd booster op de toestellen) Enkel indien we de omvormer volledig uitschakelen, is alles weer normaal.

Kan dit storingsprobleem opgelost worden door een WIFI6 modem met 2 pods te installeren? Of mss dr de omvormer van het Wifi thuisnetwerk te halen en deze te verbinden via UTP? (deconnectie zonder uitschakelen hielp evenwel niets)

Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

We hebben nu een modem CH6643E uitgebreid met een wifi powerline. 
Ik vermoed dat de modem al van de oudere generatie is. 

Wat zou een goede router zijn om te combineren met een nieuwe modem? 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Valt te zien welk abo je hebt heb je basis dan is het goed

Heb je ander dan wordt tijd voor andere modem

Deze beperkt tot Downloadsnelheid tot 200 Mbit/s

Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

We hebben GIGA internet dus ik vermoed dat hij de vereiste downloadsnelheid niet aan kan. 

 

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ja de CH6643E  kan die snelheid niet halen en eigenlijk zou telenet je dat moeten zeggen want momenteel betaal je teveel en bij het nemen van giga internet had je moeten gewaarschuwd worden dat de CH6643E ongeschikt is hiervoor jij heb één van deze modems nodig:

 

  • CH8568LG

  • CV8560E

alleen die modellen kunnen die snelheid halen de laatste in het rijtje heeft geen wifi aan boord maar dat kan je oplossen met een eigen router via bridging.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Tijd voor nieuwe modem

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@tiboeki1  schreef:

Momenteel hebben we hier thuis (nog g)een (WIFI6) telenet modem in de garage, met in de woonruimte en boven telkens een WIFIbooster.

Nooit noemenswaardige WIFI problemen gehad, tot er enkele weken geleden naast de modem in de garage een omvormer vr de zonnepanelen is geplaatst;

sindsdien in de keuken en vooral boven volledig, zeer trage tot geen wifi meer...(wel nog steeds goed wifisignaal vd booster op de toestellen) Enkel indien we de omvormer volledig uitschakelen, is alles weer normaal.

Kan dit storingsprobleem opgelost worden door een WIFI6 modem met 2 pods te installeren? Of mss dr de omvormer van het Wifi thuisnetwerk te halen en deze te verbinden via UTP? (deconnectie zonder uitschakelen hielp evenwel niets)


Ik denk dat jouw omvormer jouw WiFi signaal stoort.

Veel omvormers (vb Huawei SUN2000 xxx) hebben een AP aan boord dat je niet kan uitzetten. Of er is een apate WiFi data logger ...

Als jouw modem (met WiFi) dan in de buurt staat, kunnen ze mekaar erg storen. Mogelijke oplossingen:

  • de modem op een andere plaats zetten, zodat deze verder van de omvormer staat?
  • een modem zonder WiFi nemen (E-router of CV8560E), en dan een access point via UTP kabel aansluiten. Dat AP zet je dan in de keuken, of op een andere plaats ver van de omvormer?
  • indien je omvormer een aparte WiFi datalogger heeft, deze vervangen door een bedraad exemplaar die je met je LAN verbindt i.p.v via WiFi?

Een WiFi6 modem nemen zal us probleem niet oplossen

  • vraag: op mijn oprit staan 2 auto's achter elkaar.
  • probleem: ik geraak niet weg met de eerste auto.
  • oplossing: nieuwe auto kopen.

Een nieuwe auto kopen lost het bovenstaande probleem ook niet op, toch? 😁

Geen idee waarom iedere aanraadt om een nieuwe modem te halen 🤔

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb een CH8568LG modem in de kelder, en die is verbonden met een acces point via utp kabel (in muur) op 1e verdiep en ik heb nog een powerline wifi booster (wordt gratis gehuurd) op gelijkvloers. Ik heb op het 2de verdiep niks, acces point van 1e verdiep geeft signaal door tot daar.
Alleen hebben we veel last van uitvallen en snelheid is niet optimaal (all in internet hebben we nu)

 

Als ik een 360 wifi pod + nieuwe 360° modem, geraakt het signaal door de vloer om de wifi pod te bereiken? Als ik 1 wifi pod bestel dan zou ik die centraal in huis op 1e verdiep plaatsen? Of moet de modem verplaatst worden?

Ik zou dit kunnen testen en de wifi pod 3 maanden op proef gratis kunnen huren maar dan ben ik toch mijn huidige powerline kwijt die ik nu gratis huur

 

 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Als je Telenet-coaxaansluiting zich in de kelder bevindt, kies je best voor een CV8560E-modem (zonder Wifi).

Vanuit de kelder kan je dan je Wifi-toegangspunt op de eerste verdieping via UTP-kabel aansluiten. Een centrale plaatsing van je Wifi-toegangspunt in je woning is inderdaad de beste keuze, Wifi zendt in alle richtingen uit, dus even sterk naar het gelijkvloers als naar de tweede verdieping.

Als je na enkele maanden testen vaststelt dat je op het gelijkvloers of de tweede verdieping onvoldoende sterke Wifi hebt, kan je een extra Wifi-toegangspunt bijplaatsen.

Ofwel kies je voor het huursysteem met Telenet Wifi-pods, maar je kan evengoed zelf een Wifi 6-meshsysteem aanschaffen in de gewone handel.

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ok bedankt voor het antwoord! 

Van welke categorie moet de utp kabel zijn? De electricien heeft die doorgetrokken in 2012. Zou die nog up to date zijn voor 1gbps? 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Cat5e gaat tot 1 Gbps. Het zou mij verwonderen dat hij voor minder is gegaan. Ik heb dat trouwens ook liggen en dat werkt perfect.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.