24757
netweters
|
152419
antwoorden
|
20701
vragen
|
Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods
de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)
te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update)
https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar
Als je de Telenet 360° Pods, gebruikt dat gaat niet goed samen
https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/je-wifi/alles-over-telenet-360-wifi.html
Ik denk dat er wat spraakverwarring is over het woord "modem behouden"
Je mag natuurlijk nooit 2 modems houden, als je een nieuwe modem gebruikt moet de oude terug.
Maar de vraag ging specifiek over het terugsturen van de 360pods. Mag je dan de nieuwe modem verder gebruiken, of moet je die ook terug inruilen voor een oude modem.
Antwoord hierop is JA. Je mag de nieuwe modem verder gebruiken.
Dit is trouwens een gekende manier om gemakkelijk de nieuwe modem te krijgen: samen bestellen met de 360pods, en dan de pods terugsturen 🤗.
Hoewel, ik zou op dit ogenblik niemand aanraden om iets te wijzigen, tot dat Telenet de zaken terug wat meer onder controle heeft. Er is een aanzienlijk risico dat een en ander niet correct geregistreerd/geprovisioneerd geraakt. Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten 🤔...
@Dirk_H schreef:Ik heb vandaag een gewone modem met WiFi, en op die modem gebruik ik van Devolo een WiFi repeater die werkt via mijn elektriciteitsnet. Dat werkt voor mij goed genoeg. Kan ik dat dan niet blijven gebruiken met die nieuwe modem of ben ik verplicht om die optie van Telenet te gebruiken?
Dat zal "perfect" blijven werken. Wat jij gebruikt is geen "WiFi Repeater", maar een Devolo WiFi Powerline.
Een Powerline is meestal niet de "perfecte" oplossing, maar gezien dat voor jou goed genoeg is ...
Het enige wat je zal moeten doen, als je overal hetzelfde netwerk wilt:
PS. Zoals ik in mijn vorige post schreef, zou ik op dit ogenblik niemand aanraden om iets te wijzigen, tot dat Telenet de zaken terug wat meer onder controle heeft. Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten tot de problemen binnen de Telenet administratie verholpen zijn .....
@flip1953 schreef:Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten 🤔...
Akkoord, maar als je toch dringend betere Wifi nodig hebt, lijkt het me de veiligste optie momenteel om de oude Wifi 5 van de Telenet-modem uit te schakelen en zelf een Wifi 6-toegangspunt of Wifi 6 Mesh pack aan te kopen.
Het uitstellen is een goed idee natuurlijk ik hoor dat iedereen het gaat uitstellen tot de grote vakantie
als je terug bent na 2 weken vakantie zal het in orde moeten zijn
mensen dat thuis werken hebben er ook geen last van dan
Zal een drukke vakantie worden
Velen die thuis werken,hebben er geen last van.
Mijn bericht was een reactie op een vraag van @LanciaPhedra:
- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn bestaande modem dan terug gebruiken met beide bestaande Acces Points … concreet kan ik integraal terugkeren naar de huidige technische configuratie zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?
- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn 360° modem dan blijven gebruiken met beide Acces Points … concreet kan ik terugkeren naar de huidige technische configuratie maar met de nieuwe modem en zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?
Er zijn dus drie mogelijkheden:
De opties 1 en 2 geven geen problemen.
Optie 3 is wat anders. In principe moet ze haar huidige modem inleveren als ze de 360° modem krijgt. Dat doet ze niet omdat ze daar terug wil kunnen opvallen. Ze krijgt een rekening van Telenet om een vergoeding te betalen voor het niet binnenbrengen van de modem. Vóór het einde van de testperiode stuurt ze de 360° modem en pods terug en installeert haar niet binnengebrachte modem. De vraag is dan kan die modem dan terug gereactiveerd worden. Uiteraard is dat technisch mogelijk, maar de wegen van Telenet zijn soms ondoorgrondelijk en er kunnen administratieve beperkingen zijn (wat in mijn ogen fundamenteel verkeerd is, maar dat is niet ter zake). Als die modem terug gereactiveerd wordt, dan moet zij de betaalde vergoeding voor niet inleveren terug krijgen. (Toevallig heb ik vandaag vernomen dat als er langer dan één jaar gewacht wordt ben je de vergoeding onherroepelijk kwijt en wordt die modem gedesactiveerd en wil Telenet die niet meer activeren.)
off-topic
Om zulke misverstanden te vermijden is het misschien beter om de je persoonlijk instellingen aan te passen:
ik heb ondertussen de pod ontvangen maar ik heb geen nieuwe modem ontvangen.
Ik heb telenet gecontacteerd via whatsapp maar ze kunnen me niet zeggen wanneer ik de nieuwe modem zou ontvangen.
Nog iemand dit probleem ervaren?
Ik denk de pods terug te sturen gezien ik nu niks kan testen.
Ze vroegen me bovendien naar nummer identiteitskaart om te verifieren, dat hebben ze nog nooit gedaan. Heb het ook niet gegeven.
Stuur de pod's terug,en ga in 'n Telenet center een CV8560E halen,(ruilen)welke modem heb je nu) en een eigen router wifi6.
Pod's is weggegooid geld,te duur in huur(3 euro per pod per maand),en worden nooit je eigendom.
Ze zullen zonder stock zitten
Wel erg dat de modem er nu niet meer is
Wand de vakantie komt er aan
De mensen hoor ik zeggen voor we vertrekken vlug modem en pods gaan hallen tegen dat ik terug ben werkt alles
We hopen dat dit klein probleem is anders zal de lijst niet opgelost geraken
Ik heb eind mei zowel de pod als de nieuwe modem gekregen. Werkt voor mij ok. Niet slechter of beter dan de opstelling met de Powerline.
Ik gebruik wel beide nog. Zowel de pod als de Powerline (die heb ik gekocht indertijd) en dat werkt ook perfect samen. Alleen heeft de Powerline natuurlijk geen wifi 6.
De Powerline hangen we in de zomer buiten zodat we op terras en in de tuin ook wifi hebben.
De 360° Pods zijn niet compatibel met de wifi-boosters las ik ergens.
I know. Daarom dat ik het hier zet. Ik gebruik beide tesamen.
Bedankt. Als het niet beter of slechter is, kan ik beter de powerlines blijven gebruiken omdat het minder kost
@Abolleke schreef:Ik gebruik wel beide nog. Zowel de pod als de Powerline (die heb ik gekocht indertijd) en dat werkt ook perfect samen. Alleen heeft de Powerline natuurlijk geen wifi 6.
Je hebt ze zelf gekocht zeg je, dan is het ook een type dat je zelf kan instellen (dus niet via Mijn Telenet) neem ik aan?
Dan is er inderdaad geen enkele reden waarom deze niet zouden kunnen werken.
Het is een beetje spijtig dat Telenet in hun communicatie wat vaag is; en het laat klinken of de Pods het enige zijn dat je kan gebruiken. (Ze maken geen onderscheid tussen hun toestellen en degene die je zelf gekocht hebt)