Dag allemaal, Ik dacht ik stel mijn vraag hier even 🙂 Situatie thuis is als volgt. Huis is opgedeeld in 2 gedeeltes. We zitten met 1 binnenkomende kabelaansluiting in huis A. Deze gaat naar de NUI, hiervan vertrekt 1 coax naar Huis B en 2 coaxen blijven in huis A. In huis B komt deze coax binnen gaat naar een versterker/verdeelunit met stopcontact. Daaruit vertrekken 3 coaxen naar de verschillende TV toestellen. Nu hebben we in huis B de laatste tijd problemen. Het is boven begonnen, daar staat een toestel met een kaart. Ontzettend slecht beeld. Daarna zelfde probleem in de keuken, daar staat een digibox. In de living nooit problemen gehad, daar staat een digicorder type 2200, maar iets ouder model. Nu is een technieker van telenet langsgekomen om dit na te kijken. Hij heeft de 3 kabelaansluitingen getest en nieuwe connectors gezet waar hij dat nodig achte. Nu heeft hij de tv boven met het kaartje ook niet werkend gekregen, maar zeid at dit aan de TV hing. Ik heb toen de digicorder van de living genomen en daar gezet, alles perfect zowel de signaalkwaliteit constant +-90, geen foutpakketten. Dus ik naar de telenetshop, een nieuwe digicorder gaan halen, ook een 2200 maar iets ander type met andere afstandsbediening en kennelijk ook andere softwareversie. Maar uiterlijk identiek op het logo na. Als ik die boven insteek, krijg ik niets als storingen en foutpakketten, signaalkwaliteit gaat van 100 naar 0 naar 30..... kortom fluctueert, en zware storing. Technieker heeft deze coax aansluiting nochtans uitgelezen en was perfect bevonden. Zet ik die box in de living, zelfde probleem, amper beeld, foutpakketten, fluctuerende signaalkwaliteit.... Wat zou dit kunnen zijn, zou dit alsnog aan de coaxen kunnen hangen? Het lijkt dat de nieuwe digicorders en boxen veel gevoeliger zijn. Weet iemand hoe je naar dat "geheim" menu gaat waar met de afzonderlijke signaalkwaliteit per kanaal kan zien? Technieker wou dit niet zeggen 😉 Bedankt, Frederick
... Meer weergeven