Ik zal het eens uitleggen. Stel, uw periode loopt van 01 tot 31. Op 15 bvb zit je over uw limiet. U koopt 1 blok bij, dus 25 gb. Dan zou je , als je logisch denkt, 150 + 25 hebben, dus 175 hebben, wat ook wel zo is. Nu goed, je denkt, daarmee red ik het, en de dag erna verwijder je de extra 25 gb. Echter op 25 , is het terug allemaal opgebruikt. Dan bestel je terug 25 gb bij. Deze worden aangerekend, maar, er wordt terug geteld: 150 + 25, is 175. Met andere woorden, je hebt deze maand al 175 gebruikt, en kan bijgevolg de nieuwe aangekochte blok niet gebruiken. Een paar jaar terug heb ik dit effectief voorgehad. Wat er nu onlangs gebeurd is, heb ik effectief de aangekochte blokken weggedaan de dag dat de telemeter effectief terug op nul stond. Naar het reglement van telenet toe, moest ik dus de extra blokken ook betalen, wat ik ook gedaan heb. Reglement is reglement. Maar! Ik heb ze niet hoeven te betalen, maar daarover verder meer ... Wat mij hierin vooral tegen de borst stoot is hun policy die ze hanteren in deze: Als u te laat uw blokken weg doet, rekenen ze ze meteen aan, terwijl uw basis volume nog op 150 staat. Zij kunnen hun scripten perfect zo aanpassen dat de blokken bij het ingaan van de nieuwe periode automatisch weg zijn. Ze doen dit niet, omdat ze de eurootjes hopen binnen te krijgen door een vergetelheid van de klant. Ik doe zelf zaken, en ik gruwel ervan dat bedrijven zo zaken doen met hun klanten. Echt, ik vind dat zo klein ... Is dat de hedendaagse manier van omgaan met uw klanten ? Blijkbaar, maar het is niet mijn strategie. Nu, het zal zeker daardoor zijn dat ik maar een keuterboertje ben ? Enfin, in een bui van ontgoocheling heb ik al mijn producten opgezegd bij telenet, en geloof mij, het zijn er heel wat. Daarop hebben ze toch beslist dat de extra blokken niet betaald dienden te worden. Kijk, ik hoop dat je het begrijpt. Naar hun reglement waren ze correct, maar hun reglement vind ik zeer klant onvriendelijk. Mvg.
... Meer weergeven