Wie kan/wil mij helpen?
Ik zit al meer dan een week in het miseriestraatje en dus met m’n handen in het haar...
Tot voor kort had ik een perfect werkende installatie, bestaande uit een zwarte cable only modem met daarachter een Airport Express, NAS (met camerabewaking via POE) en goed werkende digicorder.
Bovendien werkt mijn alarmsysteem via de vaste lijn.
Omdat ik het belangrijk vind om future proof te zijn en overtuigd was/ben van de nieuwe TV Box, wou ik hiernaar overschakelen.
Ik heb me verschillende keren voorafgaandelijk geïnformeerd en telkens opnieuw bevestigde men mij dat dit een simpele plug&play zou worden. Oude digicorder ontkoppelen en nieuwe TV Box aansluiten en klaar...
Was het maar waar...
Bij omwisseling in de Telenet shop kreeg ik plots ook een nieuwe modem en powerlines ingescand.
Ik opperde nog dat dit mogelijk zou conflicten geven voor m’n alarm en NAS, doch volgens de medewerker kon dit geen probleem geven. Bovendien was het toch al te laat; de nieuwe toestellen waren al ingescand en de oude zouden binnen het uur afgesloten worden 🙄
Eenmaal thuis bleek alles na meer dan 2u toch nog te werken, dus toch maar een nieuw telefonisch contact met de klantendienst.
Daar kreeg ik -voor de eerste keer-te horen dat alles complexer in mekaar zat en een technieker diende langs te komen.
Een lang verhaal kort gemaakt, de technieker die nog maar 8 dagen in dienst was, kreeg de case niet opgelost, verliet na 4u onverrichterzake onze woning en liet ons achter zonder vaste lijn, WiFi of digitale tv 😓
Blijkbaar heeft men in de dagen erna wel verder aan het probleem gewerkt op afstand, want 2 dagen later blijkt alles wel te werken.
Alles, behalve de toegang tot mijn NAS...
Na bevraging van een goede vriend die technisch veel beter onderlegd is, zou ik niet de juiste modem geïnstalleerd gekregen hebben.
Momenteel heb ik als modem het model 24*8 DOC 3 WIRELESS (DOCSIS), gecombineerd met een BUB voor m’n alarm.
Mijne maat raadt me echter aan modem model CV8560E te laten plaatsen omdat deze over MAC-adres bridging zou beschikken, wat een oplossing zou zijn voor mijn huidige problemen.
Bij de telefonische klantendienst beweert men dat deze echter niet combineerbaar zou zijn met de nieuwe TV Box, maar ik meen op dit forum al anders gelezen te hebben.
Kan ik bijgevolg uitsluitsel krijgen of de modem CV8560E combineerbaar is met:
- de nieuwe TV Box
- de BUB voor mijn alarm
- mijn AirPort Extreme die de WiFi moet genereren
- mijn NAS en camera’s via POE?
Alvast héél erg bedankt om even te willen meedenken!!!
🤞🤞🤞 Jeroen
... Meer weergeven