Pascal1977
Freshman Weetjesweter
Pascal1977
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-06-2022
14:20
|
Lid sinds: 16-09-2019
Datum laatste bezoek: 16-06-2022 14:20
Ranking
Freshman Weetjesweter
05-04-2022
22:35
Hallo, ik heb sinds begin dit jaar, na het overschakelen naar one up en een docsis 3.1, problemen met het verbinden van mijn Bosch easy control thermostaat. Deze kan alleen met 2,4 ghz overweg, dus ik heb een apart netwerk voor de thermostaat gemaakt. Hij krijgt wel verbinding, ip adres is zichtbaar in mijn Telenet. Maar via de app lukt het niet om verbinding te maken. Met een hotspot op mijn gsm werkt het wel gewoon. Het lijkt in het netwerk te zitten, aangezien de problemen ontstaan zijn na plaatsen van het nieuwe modem. Het lijkt wel of de toegang ergens geblokt word, voorheen had ik de thermostaat namelijk aangesloten op een apart AP netwerk, vanwege slechte signaal Telenet modem. Ook via dit netwerk kan ik geen toegang via de app van de thermostaat krijgen.
naast hardware is er ook 1 wijzig geweest, namelijk het Telenet safespot is geactiveerd. Maar ik weet niet in hoeverre dit het probleem kan veroorzaken.
Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Bosch thermostaat verbindings probleem
... Meer weergeven
- Tags:
- thermostaat
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
IoT
20-09-2019
08:00
Blijkbaar toch te vroeg gejuicht. vanochtend probeer ik via WiFi op Mn laptop internet te openen, “pagina niet bereikbaar” voeding van switch loskoppelen en probleem is opgelost. Ik zal straks kijken of de instellingen wel opgeslagen zijn in de switch, iemand nog andere ideeen? Gaat switch evt terug naar originele instelling na loskoppelen spanning?
... Meer weergeven
17-09-2019
22:06
5
bedankt allemaal voor de hulp. ip adres aangepast, stond inderdaad op 192.168.0.1, aangepast naar 192.168.0.2, en alles werkt zoals het hoort. Goed bezig netweters!
... Meer weergeven
17-09-2019
21:37
helaas, geprobeerd om in te loggen op de switch, en een vast ip adres op de laptop in te schakelen maar ik krijg dit niet voor elkaar (maar zal meer aan mijn kunde liggen dan aan de tips) Terwijl ik dit zit te schrijven, zie ik net op de voorkant van de switch staan "Unmanaged pro switch" in tegenstelling tot het hierboven verhaal mbt managed switch. veranderd dit iets in de oplossing? ondertussen toch gelukt om de instelling van de switch te veranderen. ik ga alles terug aansluiten en laat weten of het gelukt is
... Meer weergeven
17-09-2019
12:46
bedankt allemaal voor de hulp. ik ga optie 1 proberen. voor de zekerheid: de switch aansluiten op mijn laptop, zonder dat mijn laptop of switch op wat voor manier dan ook verbonden is met mijn netwerk, en dan via de settings van de switch het ip adres aanpassen. kan iemand nog een ip adres aanraden wat ik zou kunnen gebruiken voor de switch? alvast bedankt.
... Meer weergeven
17-09-2019
07:15
Ik ga verder zoeken. Is dit dan waarschijnlijk een apparaat wat op de switch aangesloten is? Of kan dit ook ergens anders in mijn netwerk zijn?
... Meer weergeven
16-09-2019
22:18
Bedankt, maar WiFi is niet ingesteld op de tv. Dit zou toch ook niet verklaren waarom het probleem blijft bestaan als se kabels tussen switch en apparatuur losgekoppeld zijn, en opgelost is als ik daarna de kabel naar de switch of de voeding van de switch er uit haal?
... Meer weergeven
16-09-2019
21:14
Sorry, blijkbaar is het laatste stuk van Mn bericht weggevallen. Het betreft een TP link tl-sg105e gigabit switch
... Meer weergeven
16-09-2019
19:42
Hallo, ik heb sinds kort een probleem met mijn WiFi. Ben al een Beetje op onderzoek uitgegaan en daaruit komt het volgende. Om te beginnen heb ik een nieuwe smart tv gekocht. Deze wilde ik voorzien van bekabeld internet net zoals mijn Digibox en PlayStation. Aangezien er maar een Utp Kabel naar de kamer loopt, heb ik hier op een switch aangesloten. Hier vandaan vertrekken drie bekabeldeverbindingen naar de eerder genoemde apparaten. De kabel die naar de switch gaat komt direct vanaf mijn mo kabel naar de kamer loopt, heb ik hier op een switch aangesloten. Hier vandaan vertrekken drie bekabeldeverbindingen naar de eerder genoemde apparaten. De kabel die naar de switch gaat komt direct vanaf mijn modem. De apparaten aangesloten op de switch werken perfect, en hebben vlot bekabeld internet. Het enige nadeel is dat de wifi kwaliteit terug gaat naar 0%. Zodra ik de switch uitzet werkt de wifi weer perfect. Om problemen met de kabels uit te sluiten heb ik alle kabels die van de switch vertrekken Uitgetrokken. Nogmaals geprobeerd en het probleem blijft bestaan. Zodra ik de u TP kabel uit de switch haal, heb ik weer volop wifi.Het betreft een TP link
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
WiFi valt weg
Berichten die Pascal1977 geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
2 | |||
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
5 | 17-09-2019 22:06 |