Beantwoorden
Pascal1977
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bosch thermostaat verbindingsprobleem met docsis 3.1

Hallo, ik heb sinds begin dit jaar, na het overschakelen naar one up en een docsis 3.1, problemen met het verbinden van mijn Bosch easy control thermostaat. Deze kan alleen met 2,4 ghz overweg, dus ik heb een apart netwerk voor de thermostaat gemaakt. Hij krijgt wel verbinding, ip adres is zichtbaar in mijn Telenet. Maar via de app lukt het niet om verbinding te maken. Met een hotspot op mijn gsm werkt het wel gewoon. Het lijkt in het netwerk te zitten, aangezien de problemen ontstaan zijn na plaatsen van het nieuwe modem. Het lijkt wel of de toegang ergens geblokt word, voorheen had ik de thermostaat namelijk aangesloten op een apart AP netwerk, vanwege slechte signaal Telenet modem. Ook via dit netwerk kan ik geen toegang via de app van de thermostaat krijgen.

naast hardware is er ook 1 wijzig geweest, namelijk het Telenet safespot is geactiveerd. Maar ik weet niet in hoeverre dit het probleem kan veroorzaken.

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Bosch thermostaat verbindings probleem

Tags (1)
0 Likes
1 reactie
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Bosch thermostaat verbindingsprobleem met docsis 3.1


@Pascal1977  schreef:

naast hardware is er ook 1 wijzig geweest, namelijk het Telenet safespot is geactiveerd. Maar ik weet niet in hoeverre dit het probleem kan veroorzaken.


Als je Safespot - voor de test - even deactiveert zal je vlug te weten komen of het daaraan ligt?

Het probleem dat de App jouw thermostaat niet kan zien, kan inderdaad door Safespot veroorzaakt worden. Safespot verdeelt jouw thuisnetwerk in 5 zone's: alleen de apparaten die in dezelfde zone zitten kunnen mekaar "zien".

 

Oplossing: via de Safespot App moet je het betreffende apparaat naar de correct zone verplaatsen ...