Hier Yugo sinds het voorjaar. Het principe sprak me aan, eindelijk weg met de digibox en alles via streaming. Aangezien we redelijk vaak Netflix ea. streamingsdiensten gebruiken was ik blij om te horen dat Telenet hierop inzette. Na een half jaar Yugo heeft het me vooral een hoop frustratie bezorgd. De eerste maanden dacht ik dat de kinderziektes er wel zouden uitgaan, maar sinds de zomer is het alleen maar erger geworden. Ik nam verschillende keren contact op met Telenet, maar kreeg steeds dezelfde feedback: de app verwijderen, modem opnieuw opstarten,... Vaak heb ik gedacht dat het probleem hier thuis lag door een te lage downloadsnelheid. Ontelbare keren speedtests uitgevoerd soms met (in piekuren) bedroevend lage resultaten. In oktober werd ik gecontacteerd door een, overigens heel vriendelijke, dame die me zei dat mijn verhaal niet het enige was. Het was de eerste keer dat ik iemand van Telenet hoorde zeggen dat het probleem in de Yugo-app lag. Volgens haar was het casten naar een Chromecast datgene wat mis liep. Ze vroeg me om bij te houden wanneer de problemen zich voordeden. Ik vond niet dat dit mijn job was, maar na alle miserie heb ik dit toch een weekje gedaan en doorgestuurd. Er werd zelfs gesproken over een compensatie. Niets meer van gehoord... Deze week is er blijkbaar een update gebeurd in de app, ik zie een ander lettertype onder de programma's. Het beeld blijft nu en dan hangen (geluid loopt door), een aflevering stopt middenin om dan opnieuw te beginnen, de beeldkwaliteit is soms bedroevend slecht. Wat me het meest stoort is dat de dame bij Telenet me ook niet kon zeggen wanneer de problemen van de baan zullen zijn. Ondertussen betaal ik €100/maand om me dagelijks te frustreren als de boel opnieuw vastloopt. Een leider in de telecom die een nieuw product op de markt brengt en dit met veel bravoure aankondigt, neemt toch wel veel risico. Hoe komt het dat het een half jaar duurt om een app vlot draaiend te krijgen? En waarom is het zo moeilijk om tegen een klant te zeggen dat de problemen binnen afzienbare tijd opgelost zullen zijn? Ik heb het in elk geval gezien. Spijtig, want ik blijf het idee van streaming genegen, maar niet meer via Yugo.
... Meer weergeven