tisniwoar
Professional Weetjesweter
tisniwoar
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
20-03-2025
23:48
|
Lid sinds: 05-01-2020
Datum laatste bezoek: 20-03-2025 23:48
Ranking
Professional Weetjesweter
24-07-2024
08:40
Mijn vrouw heeft een Proximus abonnement (goedkoop via mijn laatste werkgever maar met beperkt data volume), en dat werkt idd veel beter: nog nergens problemen gehad met (data) roaming...
... Meer weergeven
24-07-2024
08:34
Heb ik gedaan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet veel van...
... Meer weergeven
23-07-2024
12:35
Ben verleden week via Oostenrijk naar Italië en terug gereden, maar gedurende de hele route door Oostenrijk werkte mobiele data voor geen kanten. De lokale operator die automatisch gekozen werd was steeds 3 AT.
Ik heb geprobeerd manueel één van de andere beschikbare operatoren (Magenta-T en A1) te selecteren, maar daar kreeg ik geen verbinding mee.
Navigeren via Android Auto was dus onmogelijk!
Blijkbaar sleept dit probleem al meerder jaren aan zo te zien in dit forum. Ik begrijp dus niet waarom Telenet dit blijft negeren.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
mobiele data
-
mobiele dekking
-
roaming
15-05-2024
16:18
1
Net met klantendienst gebeld: smartphone met tweede smartphone is inderdaad niet mogelijk, Bij installatie van een eSIM in de smartphone zelf wordt idd de fysieke SIM onbruikbaar omdat je via de eSIM een ander simkaartnummer krijgt toegewezen. Met Telenet One Number is het enkel mogelijk een smartphone in combinatie met een smartwatch (met eSIM) te gebruiken. En dat werkt blijkbaar enkel met een Apple Watch Cellular of een Samsung Watch LTE. Jammer maar helaas dus...
... Meer weergeven
13-05-2024
16:06
Ja dat klopt inderdaad. De tablet gebruik ik op vakantie en dergelijke met de data SIM, maar ik ga mijn tablet niet gebruiken bij fietstochten en motorrijden bijvoorbeeld, want afgezien van het onhandig grote formaat is het bij problemen absoluut noodzakelijk normaal te kunnen telefoneren (en niet enkel naar 112) 😉
... Meer weergeven
13-05-2024
14:37
Dacht hierin een simpel alternatief gevonden te hebben om de SIM kaart niet te moeten versteken tussen de twee toestellen... (als dat met een smartwatch kan zou het technisch ook mogelijk moeten zijn met een smartphone zou ik denken, tenzij Telenet dit inderdaad op één of andere manier blokkeert) Zal eens informeren bij de helpdesk ...
... Meer weergeven
13-05-2024
14:10
Niet enkel data (daarvoor gebruik ik idd die gratis data SIM in een tablet), maar ik wil ook telefonisch bereikbaar blijven en zelf kunnen telefoneren. Dus het voorbeeld moet eigenlijk niet "om te navigeren...", maar "tijdens het navigeren..." zijn (en andere activiteiten waarbij het er wel eens wat ruwer aan toe kan gaan).
... Meer weergeven
13-05-2024
13:53
Ik zou een oudere smartphone willen gebruiken voor het 'ruwere' gebruik, dus bijvoorbeeld om te navigeren op fiets of motorfiets en dergelijke, zodat ik mijn nieuwe smartphone kan voorbehouden voor gewoon gebruik. En op beide toestellen dus hetzelfde telefoonnummer.
... Meer weergeven
13-05-2024
13:40
Met Telenet One Number is het mogelijk een eSIM op een smartwatch te installeren met hetzelfde telefoonnummer als je gewone smartphone. Is dit ook mogelijk je telefoonnummer op deze manier te delen tussen twee smartphones? Dus één smartphone met fysieke SIM kaart en tweede smartphone met eSIM gelinkt aan de fysieke SIM?
... Meer weergeven
- Tags:
- Esim
Labels:
- Labels:
-
eSIM
-
Telenet One Number
16-09-2023
13:06
Dacht ik in januari ook: misschien probeert er iemand controle over mijn gsm nummer te krijgen om zo toegang te krijgen tot andere zaken (toegangscodes die naar telefoonnummer gestuurd worden bij 2FA of bij password reset en dergelijke), maar heb toen, net zoals nu, nergens iets verdachts opgemerkt (zoals extra simkaarten in mijn account, verdachte extra email adressen in mijn Telenet account, verdachte mail regels in mijn Telenet Webmail...). Begin dit jaar heb ik ook netjes (maar ongevraagd) een nieuwe simkaart via de post ontvangen en stond er een simkaart activatie klaar in Mijn Telenet (wat ik natuurlijk nooit heb uitgevoerd). Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom Telenet geen betere beveiliging van gebruikersaccounts mogelijk maakt (zoals 2FA of itsme): enkel een wachtwoord is echt niet meer van deze tijd... En wat de recente mails (laatste is van deze morgen) over mijn 'aangevraagde' omruiling simkaart betreft, daarin staat letterlijk "Je Omruiling simkaart komt eraan vanaf 16/01/23". Die e-mails zijn dus een exacte kopie van die van januari: lijkt mij dus eerder een IT probleem bij Telenet te zijn...
... Meer weergeven
16-09-2023
11:58
Betalingen gebeuren via domiciliëring... Heb dit probleem reeds via dat klachtenformulier gemeld (had ik in januari ook gedaan, zonder veel effect...). Ga dat opnieuw doen wanneer die 5€ onterecht aangerekend wordt (is nu nog niet het geval) Goeie tip die Ombudsman, moet ik onthouden. Bedankt!
... Meer weergeven
16-09-2023
09:11
Ik ontvang de laatste dagen weer regelmatig e-mails van Telenet met als titel "Je nieuwe Telenet-simkaart" en de melding "We hebben je aanvraag voor een nieuwe simkaart goed ontvangen". Ik heb echter geen aanvraag voor een nieuwe simkaart ingediend, zeker weten!!!
Begin dit jaar is dat nog eens voorgevallen, heb toen verschillende keren naar de Telenet 'service'desk gebeld waar mij telkens beloofd werd dat ze dit gingen oplossen. Resultaat: nieuwe simkaart in de brievenbus en 5€ aangerekend op mijn factuur! Is na verschillende keren bellen uiteindelijk opgelost (5€ in mindering op volgende aanrekening).
Wat heel raar is is dat het bestelnummer in al deze mails identiek is (dus in de mails begin dit jaar en de mails die ik nu weer ontvang). Dus duidelijk een IT probleem bij Telenet (of een gemakkelijke bron van inkomsten??)
Ik verwacht mij dus weeral aan een onterechte aanrekening van 5€ (en meerdere keren bellen naar hun 'service'desk waar je telkens heel veel geduld moet hebben om iemand aan de lijn te krijgen).
Zijn er nog klanten die dit hebben meegemaakt?
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Nieuwe simkaart , maar NIET besteld!!
... Meer weergeven
- Tags:
- ongevraagd
- simkaart
Labels:
- Labels:
-
simkaart
18-04-2023
11:38
Hier zelfde probleem op 2 TV Boxen...
... Meer weergeven
27-03-2022
10:48
2
@Erikle ik heb mijn digicorders (had er nog 2) een paar dagen later binnengebracht, nadat ik zeker was dat de TV-Box naar behoren werkte (wat onmiddellijk het geval was na installatie).
... Meer weergeven
25-03-2022
13:10
1
Was bij mij net hetzelfde: enige beschikbare optie was installatie door technieker en met extra powerlines wegens 'slechte' WiFi. Ben uiteindelijk gewoon naar de dichtstbijzijnde Telenetwinkel gestapt en heb daar zonder problemen de TV-Box mee gekregen (die hier dus nota bene via LAN is aangesloten).
... Meer weergeven
Berichten die tisniwoar geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 |
Ex-Netweter
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 15-05-2024 16:18 | |
1 | 25-03-2022 13:10 | |
2 | 27-03-2022 10:48 | |
3 | 23-03-2022 19:04 | |
2 | 10-01-2020 12:30 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2097 | 15-05-2024 16:18 | |
8714 | 10-01-2020 12:30 |