Beantwoorden
tisniwoar
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Nieuwe simkaart ontvangen maar niet aangevraagd

Ik ontvang de laatste dagen weer regelmatig e-mails van Telenet met als titel "Je nieuwe Telenet-simkaart" en de melding "We hebben je aanvraag voor een nieuwe simkaart goed ontvangen".
Ik heb echter geen aanvraag voor een nieuwe simkaart ingediend, zeker weten!!!

Begin dit jaar is dat nog eens voorgevallen, heb toen verschillende keren naar de Telenet 'service'desk gebeld waar mij telkens beloofd werd dat ze dit gingen oplossen. Resultaat: nieuwe simkaart in de brievenbus en 5€ aangerekend op mijn factuur! Is na verschillende keren bellen uiteindelijk opgelost (5€ in mindering op volgende aanrekening).

Wat heel raar is is dat het bestelnummer in al deze mails identiek is (dus in de mails begin dit jaar en de mails die ik nu weer ontvang). Dus duidelijk een IT probleem bij Telenet (of een gemakkelijke bron van inkomsten??)

Ik verwacht mij dus weeral aan een onterechte aanrekening van 5€ (en meerdere keren bellen naar hun 'service'desk waar je telkens heel veel geduld moet hebben om iemand aan de lijn te krijgen).

Zijn er nog klanten die dit hebben meegemaakt?

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Nieuwe simkaart , maar NIET besteld!!

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter

Ter info, je kan ook als volgt omgaan met een onterecht aangerekend bedrag:

tisniwoar

• Betalingen gebeuren via domiciliëring...
  • Heb dit probleem reeds via dat klachtenformulier gemeld (had ik in januari ook gedaan, zonder veel effect...).
    Ga dat opnieuw doen wanneer die 5€ onterecht aangerekend wordt (is nu nog niet het geval)
  • Goeie tip die Ombudsman, moet ik onthouden. Bedankt!
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Zou dit wel in oog houden sim kaarten zijn naam gebonden kijk ook eens in mijn telenet hoeveel je er hebt

Kan altijd zijn dat iemand iets probeert is niet de eerste keer dat simkaarten uit brievenbus worden gestolen

en jij de rekening krijgt

0 Likes
tisniwoar

Dacht ik in januari ook: misschien probeert er iemand controle over mijn gsm nummer te krijgen om zo toegang te krijgen tot andere zaken (toegangscodes die naar telefoonnummer gestuurd worden bij 2FA of bij password reset en dergelijke), maar heb toen, net zoals nu, nergens iets verdachts opgemerkt (zoals extra simkaarten in mijn account, verdachte extra email adressen in mijn Telenet account, verdachte mail regels in mijn Telenet Webmail...).
Begin dit jaar heb ik ook netjes (maar ongevraagd) een nieuwe simkaart via de post ontvangen en stond er een simkaart activatie klaar in Mijn Telenet (wat ik natuurlijk nooit heb uitgevoerd).

Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom Telenet geen betere beveiliging van gebruikersaccounts mogelijk maakt (zoals 2FA of itsme): enkel een wachtwoord is echt niet meer van deze tijd...

En wat de recente mails (laatste is van deze morgen) over mijn 'aangevraagde' omruiling simkaart betreft, daarin staat letterlijk "Je Omruiling simkaart komt eraan vanaf 16/01/23".
Die e-mails zijn dus een exacte kopie van die van januari: lijkt mij dus eerder een IT probleem bij Telenet te zijn...

0 Likes