Heb de kabel van de ethernetpoort opnieuw geswitched van de e-router naar de Velop. Maar het probleem is momenteel niet te reproduceren. Ik verwacht, gezien de vorige ervaring, hier binnenkort wel mee te maken te hebben. Ik probeer alvast jullie vragen (met mijn beperkte kennis 😅) te beantwoorden: Misschien kun je eens probreren dat probleem verder te isoleren. Treed het op wanneer enkel de TV aangesloten is, of juist enkel de TV-box? Ik denk enkel de TV-box. Eerste keer dat het probleem zich voordeed merkte ik het enkel bij het opstarten van een opname die niet wou lukken. Tweede keer merkte ik dat de preview afbeelding van het menu niet allemaal geladen werden. Via diagnose van de TV-box dan gecheckt en alle vinkjes waren groen, maar de snelheid was slecht. Daarna de Velop gecheckt en die was rood (dus geen internet). op het moment van de problemen, kan je eens nakijken welk IP adres je TV box heeft gekregen? ipv4 was nu 192.168.1.26/24. Zowel gateway, als DHCP als DNS2 zijn 192.168.1.1. Maar het probleem is dus momenteel niet te reproduceren. Herinner mij wel dat het ook subnet 1 was. Wat is de DHCP pool geconfigureerd op je Velop router? Eerste IP adres is 192.168.1.10 met max 245 users (bereik tussen 10 en 254). Leasetijd client is 1440 minuten. je hebt toevallig geen fixed DHCP leases geconfigureerd? Aangezien ik niet weet hoe of wat, denk ik van niet. heb je misschien nog een ander apparaat op je netwerk hangen waarop een DHCP server draait? Zelfde antwoord als hierboven. Voor zover ik weet niet, behalve de e-router misschien? En dacht bij de managed switches ook DHCP tegen gekomen te zijn, maar die had ik dus eerder niet. Misschien is een reset van de e-router niet nodig, enkel wat geduld dat de Velop terug opstart? Dat is mogelijk. Dit zal ik moeten testen als het probleem zich weer voordoet. Ik vermoed dat jullie niet veel verder kunnen met mijn antwoorden, maar het is nu wachten tot het probleem zich opnieuw voordoet. Zoals ik in het begin zei heb ik dit week getest en viel internet 4 à 5 keer weg. Ik laat de kabel nu ook zitten tot het probleem zich opnieuw voordoet. Los van bovenstaande en of VLAN al dan niet de oplossing is, heb ik bij mijn eerste test van vorige weekend wel gemerkt dat de Velop het best in de woonkamer zou staan. Ik merk als deze in de garage staat het wifisignaal met mijn videodeurbel enorm zwak is, terwijl die in de woonkamer zeer sterk is. Ik vermoed dat dit te maken zal hebben met het 2,4 Ghz die zwakker zal zijn, want via mijn iPhone haal ik aan de deurbel gewoon de snelheid die ik in mijn woonkamer haal (gemiddeld 287 Mbps).
... Meer weergeven