Hallo iedereen.
Ik ondervind al een aantal weken een constante packet loss, beginnend vanaf de eerste node in de buurt. Varieert tussen de 1-2%, zoals te zien bij een WinMTR test:
De modem heb ik recent vervangen, omdat ik hoopte dat daarmee het probleem zou opgelost zijn, maar dat heeft niks veranderd. Zoals je ziet begint de packet loss pas achter de modem van Telenet.
Dit zorgt niet onmiddellijk voor problemen bij gewoon surfen of Netflix, maar bij VOIP calls voor mijn werk of Twitch streaming en gaming is dit problematisch. Bij een Twitch Bandwidth test is het resultaat zo dat ik geen enkele geschikte ingest server kan kiezen, waarnaar ik een stabiele upload heb. Vrijwel allemaal quality 0.
Ik heb een 300mbit/20mbit abo, docsis 3.1 E-router
Telenet heeft mij, na contact met klantendienst, een tijd geleden bevestigd dat er problemen met de node in de buurt zijn. Er zijn dan daarna nog enkele keren een aantal acties op uitgevoerd, wat voor onderbrekingen in de verbinding zorgde, maar gedurende weken blijft het probleem aanhouden.
Een aantal weken terug kon ik een aantal dagen genieten van 0% packet loss. Toen stond er een technieker gepland, die ik dan maar heb afgezegd, omdat als zij geen probleem konden vinden ik de interventie moest betalen. Daarna is het, na die "actie" op de node dan weer misgegaan.
Weet niet of een technieker hier aan huis veel gaat kunnen doen trouwens.
Heb inmiddels ook reeds opnieuw met Telenet contact opgenomen en ze gingen het aankaarten, maar daarmee ben ik nog niet verder geholpen uiteraard. Op dit moment overweeg ik een overstap naar een welgekend (veel) trager alternatief, maar als ik moet kiezen tussen snelheid en stabiliteit is de keuze voor mij wel vlug gemaakt natuurlijk. Hoewel ik zeker geen overstap wil doen als het niet nodig is. Altijd super tevreden geweest van Telenet.
Vele mensen zien hier waarschijnlijk gewoon over. Je moet al met wat intensievere nettoepassingen bezig zijn om het te merken.
Wat denken jullie?
... Meer weergeven