Wij zijn recent verhuist en hebben in onze nieuwe woning een Unifi systeem opgezet. Wanneer ik onze Digicorder aan de switch hang en we zoeken in de TV-gids, dan krijgen we de melding
"Opgelet. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox en op je modem. zorg ervoor dat je modem aanstaat."
Wanneer ik de patch kabel in de patchkast rechstreeks op de modem aansluit werkt de tv-gids zoals zou moeten en krijgen we de melding niet. Sluit ik de kabel terug aan op de switch, komt dezelfde melding weer op. De opstelling:
Modem DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) - UDM Pro Controller (unifi) - USW 24 PEO Switch (unifi) - Digicorder HD DigiCorder (AD2200)
Digicorder is steeds aangesloten op een niet PEO-port (port 21) en komt bij aansluiten op de switch 2x in mijn topology op dezelfde port (21) met een mac adres dat 1 karakter verschilt. zowel digicorder als ADB krijgen een verschillend IP adres...
welke port ik ook probeer op de switch of de controller, ik blijf dezelfde melding krijgen. Enkel aansluiten op de modem rechtstreeks verhelpt het probleem. gezien de modem standaard slechts 4 poorten heeft, is het geen optie om de digicorder daar te laten steken
Alle poorten en bekabeling is getest, als ik de kabel van de digicorder in een ander device steekt is er ook geen issue (bvb PS3, laptop,....)
ik had al ergens gelezen dat dit een gekend issue is, maar is er ook een oplossing voor? Het zou me verbazen dat iedereen overal de digicorder rechtsreeks in de modem heeft steken ...
... Meer weergeven