Beantwoorden
Gerd3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box over switch

Eerst en vooral, ik ben een leek, daarom ook mijn vraag. Ik heb een netwerkkabel lopen vanuit mijn modem naar de tv kast, en daarop zit mijn tv box aangesloten. Ik heb nu een Nvidia shield gekocht en deze zou ook vlotter via kabel lopen, maar huist ook in de tv kast. Kan ik werken via een switch in de tv kast + switch. Ik sluit dan de netwerkkabel die in tv kast uitkomt en nu in tv box zit aan op de eerste poort van de switch, vervolgens de tv box op de tweede poort en het shield op de derde poort. Is dit mogelijk? Zoja, welke switch raden jullie mij aan. Liefst ééntje die plug&Play is, dus, niet teveel gedoe met configuraties. Ik las dat er managed en unmanaged switches zijn. Toch graag even toetsen of mijn ideetje klopt, en dank bij voorbaat. 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box over switch

@Gerd3 

 

Je zit helemaal juist met uw gedachtengang. Dat switchke daar gewoon zetten.

 

Een simpel unmanaged switchke is al goed genoeg voor die taak. Ik weet niet of het nu nog van toepassing is, maar vroeger kon je een simpel 4-poort switchke gratis gaan afhalen in een telenet centre wanneer je zoiets nodig had voor uw telenet netwerk.

 

Indien niet, die dingen kosten bijna niks. Let er wel op dat het gigabit poorten zijn, en geen megabit poorten. Dus 1000 Mb/s en niet 100 Mb/s. Die laatste werken ook wel, maar het zou vertragingen kunnen opleveren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gerd3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box over switch

Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik zal eens kijken bij telenet of ze nog voorhanden zijn, en anders bestel ik de TP link TL-SG105,  een unmanaged switch, 1000 Mb ps, gigabit ethernet. 
We gaan er voor !

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box over switch

als telenet geen meer heeft en het is dringend in de action zijn er binnen heb ze vrijdag zien liggen andere modellen zijn niet op stock er is wel 4 euro bijgekomen bij dit model

https://www.action.com/nl-be/p/tp-link-desktop-switch-ls1005g/