CoCoon1975
Professional Beetjesweter
CoCoon1975
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
28-12-2024
18:46
|
Lid sinds: 30-06-2022
Datum laatste bezoek: 28-12-2024 18:46
Ranking
Professional Beetjesweter
08-10-2024
23:12
‘t is een gewone Chromecast, zonder Google Tv (geen remote). Er is dus geen interactie mogelijk met de content die afspeelt, voor zover ik weet. Vanuit de Telenet Tv app valt er niets aan te doen lijkt me… 😕
... Meer weergeven
01-10-2024
23:12
We hebben sinds kort de TV box ingeruild voor de Telenet TV app, omdat we steeds vaker uitgesteld kijken. We gebruiken daarbij de Telenet TV app op iPad of iPhone om dan te casten naar een Chromecast.
Iets wat me nu toch irriteert, is dat naar het einde van het programma bij uitgesteld kijken, er een banner onderaan het scherm verschijnt die de automatische start van het volgende programma aankondigt. Die blijft daar dan minutenlang in beeld zitten tot het volgende programma effectief start. Is er echt geen mogelijkheid om die banner weg te klikken?
Of beter nog, kan die banner gewoon uitgeschakeld worden?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet TV app - Het volgende programma …
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
casten
-
Chromecast
-
TV-app
11-07-2022
22:15
Goed, terug naar de kern van de zaak: waarom breekt de IMAP server van Telenet de connectie af? Ik kan er trouwens aan toevoegen dat het niet alleen in Outlook een probleem is. Ook Thunderbird heeft hetzelfde probleem. Het rare is ... soms komen de mails wel binnen. Gewoon Outlook (of Thunderbird) afsluiten en terug starten, enkele keren na elkaar en plots werkt het wel. Om dan later in de dag weer niet te werken. Ik verander niets aan mijn instellingen... dan moet het toch aan Telenet liggen?
... Meer weergeven
11-07-2022
21:02
Beste Arnie, Geef me gelijk eens de regels van het forum door, ik kon zo niet direct vinden waar staat dat ik geen IP adres mag delen. Ik zag er niet direct graten in, want 't was het temp IPv6 adres, dat toch regelmatig verandert. Maar goed, bij deze dan het eerste plaatje met mijn temp IPv6 adres gewist: waaruit blijkt dat na de eerste stap in de TLS handshake de IMAP server (of de load balancer die er voor staat) de connectie verbreekt. Dat je het tweede plaatje ook gewist hebt, snap ik ook niet. Die bevat alleen publieke Telenet informatie. Bij deze nog eens: Om aan te tonen dat achter het adres 2a02:1800:100:3:3 een IMAP (en POP3) front end van Telenet zit.
... Meer weergeven
11-07-2022
20:34
Ik denk dat vooralsnog alle "belangrijke" diensten op het net nog steeds via IPv4 bereikbaar zijn. Ik heb alleszins nog geen problemen ondervonden door het uitschakelen van IPv6. Geef het een poging, je kan het altijd terug aanzetten.
... Meer weergeven
11-07-2022
08:14
Dag Jan, Vreemd dat het op de ene pc wel werkt en op de andere niet. Heb je geprobeerd van op die ene pc waar het niet werkt, IPv6 uit te schakelen? Kan je dat proberen en het resultaat hier meegeven? Ik blijf er toch bij dat het iets met IPv6 te maken heeft. Dit is wat ik te zien krijg in WireShark als IPv6 is ingeschakeld, wanneer ik Outlook start: Als ik dan nog meegeef dat Dan lijkt het me toch dat het de IMAP front-end in IPv6 van Telenet is die de connectie verbreekt. Ik kan helaas ook meedelen dat Telenet dit niet verder wenst uit te zoeken, omdat het volgens hen om een externe applicatie gaat waarvoor ze geen ondersteuning bieden. Nogal kortzichtig vind ik, omdat de externe applicatie - Outlook in deze - wel moet samenwerken met die diensten die zij leveren...
... Meer weergeven
03-07-2022
14:39
1
Gisteren kreeg ik nog een berichtje van Telenet helpdesk. Dat ze blij waren dat ik een oplossing voor m'n probleem bij Netweters had gevonden. Dat ik zelf de (tijdelijke) oplossing van mijn probleem had gevonden en het dan op Netweters heb gepost, hadden ze blijkbaar niet zo begrepen. Maar goed, dat zijn details 😉 Het toppunt is wel de volgende zin: "Als na een update je nog steeds de IPv6 moet uitschakelen raad ik je aan om je mails te beheren via webmail en niet via het externe programma van Outlook." Dat moet toch een grap zijn? Ik betaal voor het gebruik van Microsoft producten, quasi dé standaard. Als dat programma niet werkt met de mailserver van Telenet, raden zij me aan om het niet te gebruiken? Een beetje kort door de bocht misschien, maar de support van Telenet is dus herleid tot "als het niet werkt, gebruik het dan niet". Straf! PS: als Telenet meeluistert, jullie mogen me gerust contacteren voor verdere troubleshooting, maar na de werkuren hé.
... Meer weergeven
30-06-2022
21:40
1
Wel, ik heb er me nog even verder in verdiept, en ik denk dat ik een antwoord heb, althans voor de oorzaak van mijn probleem (zoals reeds eerder vermeld hoeven dezelfde symptomen niet noodzakelijk dezelfde oorzaak te hebben). Mijn laptop heeft zowel IPv4 als IPv6 ingeschakeld. In dat geval probeert Outlook in eerste instantie het IPv6 adres voor imap.telenet.be te gebruiken. De DNS query geeft de volgende 2 adressen: imap.telenet.be: type AAAA, class IN, addr 2a02:1800:100:3::3 imap.telenet.be: type AAAA, class IN, addr 2a02:1800:100:3::4 Vervolgens probeert Outlook een IMAP connectie te maken met het eerste adres. Maar dat faalt al vrij vroeg in de protocol negotiatie. De Telenet IMAP server stuurt een "reset" na de "client hello". En daar stopt het... mails komen niet binnen. Allemaal nogal technische uitleg om te zeggen dat het ergens aan de IPv6 front end interface van Telenet ligt. De voorlopige oplossing is IPv6 uit te schakelen op Windows niveau. Dan gebruikt Outlook alleen IPv4 en loopt alles wat email betreft weer op wieltjes. Wie hetzelfde (of soortgelijk) probleem heeft kan dit even proberen en hier je bevindingen meedelen?
... Meer weergeven
30-06-2022
20:50
Kan ik me aansluiten bij dit clubje? 🙂 Sinds enkele weken hebben we net hetzelfde probleem bij Outlook. Ik heb ongeveer alle suggesties in deze thread ook geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het vreemde is dat het af en toe wel werkt: gewoon Outlook sluiten en onmiddellijk opnieuw opstarten, en plots komen de mails binnen. Als ik dan vervolgens een nieuwe mail verstuur, krijg ik terug foutmelding 0x800CCC0F. Sluit ik opnieuw af (en selecteer 'later versturen') en start weer op, dan vertrekt de mail die in de outbox zat alsnog. Anti-virus er al afgegooid, Office/Outlook opnieuw geïnstalleerd. Op smartphone en tablet werkt dezelfde mailbox wel. We gebruiken overal IMAP. Voorlopig krijg ik er kop noch staart aan...
... Meer weergeven
Berichten die CoCoon1975 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 03-07-2022 14:39 | |
1 | 30-06-2022 21:40 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig