Ik gebruik al jaren port forwarding om bepaalde poorten open te stellen thuis zoals plex server, rdpsessies en photostation van een synology nas. Dat heeft altijd gewerkt zonder problemen. Een paar weken geleden heeft telenet bijna een hele week in de straat gewerkt en sindsdien werkt dat opeens niet meer, enkel de plex server (poort 32400) kan ik nog bereiken, de andere niet. Ik gebruikte de online tools van telenet en enkel hun modem en firewall om alles in te stellen. Heb voor alle zekerheid eens met een aparte router geprobeerd (2 zelfs, linksys en unifi) en daar lukt het me ook niet mee. Als je dan een mail naar telenet stuurt met de vraag of er iets veranderd is krijg je zo'n standaard antwoord dat dit over geavanceerde instellingen gaat en ze daar geen support kunnen op geven en verwijzen ze naar hier... Straffe is wel, met een online portscanner kan ik wel zien dat elke poort die ik open gezet heb effectief open staan, maar waarom lukt het me dan niet op een rdp sessie te starten terwijl dat vroeger wel ging?
... Meer weergeven