Hallo @Suzy Ik zou mijn router (TP-link Archer AX6000) via MAC Passthrough willen bridgen. Ik bezit een CV8560E-modem, maar de modem herkent het WAN MAC-adres van mijn router niet. Zodra ik dit adres invoer in Mijn Telenet en succesvol opsla, ontvangt mijn router een minuut later geen internet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, ook met diverse aanbevelingen en tips van De Netweters (zie de threads in dit forumonderwerp), maar voorlopig zonder resultaat. Ik heb uiteindelijk meerdere keren contact opgenomen met jullie callcenter onder de noemer “ik heb een technische vraag”, maar de antwoorden variëren van “dat mag niet van Telenet, mijnheer” tot “onze opleiding reikt niet verder dan port forwarding”. Eén medewerker raadde mij aan om mijn modem een volledige nacht zonder elektriciteit te zetten, maar ook dat hielp niet. Kan je mijn probleem verder aankaarten bij jullie technici, of kan je mij een ander contact bezorgen? Bedankt voor de feedback PS, ter info: als ik het WAN MAC adres invoer in Mijn Telenet en mijn router iets later geen internet meer ontvangt, begin het connectivity-symbool (twee groene pijltjes) op mijn TVbox ook te knipperen. De TVbox is via een UTP-kabel rechtstreeks aangesloten op de modem. Maar het invoeren van het MAC adres van de router in het bridging-veld heeft blijkbaar een invloed op de verbinding met de TVbox, ook al is die rechtstreeks op de modem aangesloten. Ik kan nog tv kijken, maar de TVbox heeft geen verbinding meer met internet (foutmelding CS9993 en daarna CS3400). Een laptop, die ook met een UTP-kabel is aangesloten op de modem, ontvangt dan wel weer internet. De modem schakelt dus het internet naar de router en de tvbox uit na het invoeren van het WAN MAC adres. Naar een rechtstreeks aangesloten laptop/pc blijft de internetverbinding werken.
... Meer weergeven