UrL
Professional Beetjesweter
UrL
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
22-03-2025
14:25
|
Lid sinds: 03-12-2016
Datum laatste bezoek: 22-03-2025 14:25
Ranking
Professional Beetjesweter
30-12-2019
10:11
7
@Ex-Netweter @Sjekke De laptop kreeg een extern IPadres, en het internet bleef werken op TVbox en router. Ben dan in de routerinstellingen verder gaan grasduinen. Enkele geavanceerde niveau's diep in de interface stond er een checkbox: "Verkrijg IP via Unicast DHCP (dit is gewoonlijk niet vereist)". Als ik deze aanvinkte verscheen binnen de seconde het extern IPadres 94.xxx.xxx.xxx Dit is de uitleg van TP-Link in de handleiding: "Selecteer deze checkbox als de DHCP server van de ISP broadcast applicaties niet ondersteund en u dynamisch geen IP adres krijgt." Ik ga ervan uit dat deze instelling OK is. Ik ontvang in ieder geval een extern IPadres op mijn eigen router. Bedankt aan iedereen om mee te helpen. Dit forum werkt echt goed! @Suzy : je mag mijn eerdere vraag negeren.
... Meer weergeven
29-12-2019
12:47
Hallo @Suzy Ik zou mijn router (TP-link Archer AX6000) via MAC Passthrough willen bridgen. Ik bezit een CV8560E-modem, maar de modem herkent het WAN MAC-adres van mijn router niet. Zodra ik dit adres invoer in Mijn Telenet en succesvol opsla, ontvangt mijn router een minuut later geen internet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, ook met diverse aanbevelingen en tips van De Netweters (zie de threads in dit forumonderwerp), maar voorlopig zonder resultaat. Ik heb uiteindelijk meerdere keren contact opgenomen met jullie callcenter onder de noemer “ik heb een technische vraag”, maar de antwoorden variëren van “dat mag niet van Telenet, mijnheer” tot “onze opleiding reikt niet verder dan port forwarding”. Eén medewerker raadde mij aan om mijn modem een volledige nacht zonder elektriciteit te zetten, maar ook dat hielp niet. Kan je mijn probleem verder aankaarten bij jullie technici, of kan je mij een ander contact bezorgen? Bedankt voor de feedback PS, ter info: als ik het WAN MAC adres invoer in Mijn Telenet en mijn router iets later geen internet meer ontvangt, begin het connectivity-symbool (twee groene pijltjes) op mijn TVbox ook te knipperen. De TVbox is via een UTP-kabel rechtstreeks aangesloten op de modem. Maar het invoeren van het MAC adres van de router in het bridging-veld heeft blijkbaar een invloed op de verbinding met de TVbox, ook al is die rechtstreeks op de modem aangesloten. Ik kan nog tv kijken, maar de TVbox heeft geen verbinding meer met internet (foutmelding CS9993 en daarna CS3400). Een laptop, die ook met een UTP-kabel is aangesloten op de modem, ontvangt dan wel weer internet. De modem schakelt dus het internet naar de router en de tvbox uit na het invoeren van het WAN MAC adres. Naar een rechtstreeks aangesloten laptop/pc blijft de internetverbinding werken.
... Meer weergeven
23-12-2019
14:23
Werkreset van de router hielp uiteindelijk ook niet. In de loop van het resetproces ontving ik nog een paar boodschappen/keuzes. Ik geef ze mee ter info. Het clonen van het computer MAC adres heb ik ook nog eens geprobeerd. Dan ontving ik wel internet via de router, maar kreeg hij geen publiek IP-adres toegewezen. Dus ook geen oplossing. Bedankt aan iedereen voor de info en feedback! 👍 Ik zal Telenet contacteren voor verdere info.
... Meer weergeven
23-12-2019
12:17
1
@ckkoen Jouw stappenplan had ik nog niet geprobeerd. Ik heb het stap voor stap uitgevoerd, met de nodige wachttijden. Maar uiteindelijk: geen internet op de router. Als ik het WAN MAC adres weghaal uit het bridgingveld en opsla: 10 seconden later terug internet op de router. En hij verschijnt dan inderdaad ook terug bij "verbonden toestellen". Ik voer nu het MACadres terug in en doe daarna een werkreset van de router. Als dat niet helpt zal ik de Telenet klantendienst contacteren.
... Meer weergeven
23-12-2019
10:16
@StefaanH Voor de zekerheid alles nog eens gecontroleerd. Het WAN MAC adres van de router staat in Mijn Telenet een paar regels onder het invulveld voor bridging, bij "Verbonden gebruikers", samen met het IPv4-adres en de naam van het toestel (ArcherAX_6000). Ik typ het correct over en gebruik uitsluitend hoofdletters.
... Meer weergeven
22-12-2019
19:32
Hallo, Windows Command prompt: ipconfig/release + daarna ipconfig/renew Eigen router: DHCP Client List vernieuwd 10 minuten gewacht Mijn Telenet: WAN MAC adres eigen router ingevoerd + opslaan Dit resulteert in de melding (Mijn Telenet): error.flowSession.noFlowSession Nog eens geprobeerd: opslaan lukt nu, maar opnieuw geen internet op de eigen router
... Meer weergeven
22-12-2019
14:40
Hallo, Ik krijg geen internetverbinding op mijn eigen router als ik bridging (MAC passthrough) gebruik. Ik heb een UTP-kabel aangesloten vanuit LANpoort modem (CV8560E) naar WANpoort router (TP-link Archer AX6000). Als ik het WAN MAC-adres van mijn router invoer en toepas in Mijn Telenet, dan ontvangt mijn router plots geen internetsignaal meer. Ook niet na een cold reboot van modem + router. Wat ik ook probeer (verschillende boot sequenties), het WAN MAC adres laat geen signaal door naar de eigen router. Als ik daarentegen het LAN MAC-adres van mijn router invul in Mijn Telenet, dan krijgt mijn router wél een internetsignaal binnen. Maar hij krijgt geen publiek IP adres toegewezen (blijft 192.xx.xx.xx). Het clonen van het MAC adres van de eigen PC zorgt er ook voor dat mijn router een internetsignaal krijgt (WAN MAC adres eigen router ingevoerd + toegepast in Mijn Telenet), maar ook hier krijgt de eigen router geen publiek IPadres toegewezen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het WAN MAC adres van de eigen router een internetsignaal doorlaat en de router een publiek IPadres toekent? Dank u voor feedback/advies.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
7 | 30-12-2019 10:11 | |
1 | 23-12-2019 12:17 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
16308 | 30-12-2019 10:11 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig