Hallo Sinds vorige week woensdag kan ik geen mails meer versturen via smtp.telenet.be. Ontvangen is geen probleem. Dit zowel via Apple mail (mba, iMac) als via smartphone en tablet (beide Android). Met de standaardinstellingen lukt het niet meer. Op mijn smartphone (Oneplus One) krijg ik steeds de melding "gebruikersnaam/wachtwoord onjuist". Op de mba en iMac krijg ik de keuze om te verzenden via een andere server (Gmail bv.) Na wat gegoogle heb ik een “fix” gevonden door poort 25 te gebruiken en te kiezen voor geen beveiligingstype en inloggen niet verreist. Dan lukt het om mails te vertsuren. Met poort 587, SSL (Apple Mail)/ STARTTLS (Android) en inloggen gebruikersnaam/wachtwoord lukt het nog steeds niet. Ik heb op mijn smartphone ook een andere mail client (K-9) getest en dan krijg ik met de standaardinstellingen de volgende melding: “Username or password incorrect. (AUTH PLAIN failed (Negative SMTP reply: 535 5.7.0 <corbeeltim@telenet.be> account has been used for spamming - please contact abuse@telenet.be)) Die melding krijg ik dan weer niet met Apple Mail of Google Mail. Wat heb ik al geprobeerd: - Ik heb in tussen mijn account verwijderd op alle toestellen en opnieuw aangemaakt. - Ik heb mijn paswoord gewijzigd Met webmail kan ik wel zonder probleem mails verzenden. Vandaar dat ze ook bij de Telenet klantendienst niet onmiddellijk een oorzaak vinden... Voorheen is dit nooit een probleem en ik heb intussen niets aan de instellingen gewijzigd. Alle hulp wordt geapprecieerd! 😉
... Meer weergeven