Beantwoorden
timcorbeel
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Hallo

 

Sinds vorige week woensdag kan ik geen mails meer versturen via smtp.telenet.be.

Ontvangen is geen probleem.

Dit zowel via Apple mail (mba, iMac) als via smartphone en tablet (beide Android).

Met de standaardinstellingen lukt het niet meer.
Op mijn smartphone (Oneplus One) krijg ik steeds de melding "gebruikersnaam/wachtwoord onjuist".
Op de mba en iMac krijg ik de keuze om te verzenden via een andere server (Gmail bv.)

 

Na wat gegoogle heb ik een “fix” gevonden door poort 25 te gebruiken en te kiezen voor geen beveiligingstype en inloggen niet verreist.
Dan lukt het om mails te vertsuren.
Met poort 587, SSL (Apple Mail)/ STARTTLS (Android) en inloggen gebruikersnaam/wachtwoord lukt het nog steeds niet.

Ik heb op mijn smartphone ook een andere mail client (K-9) getest en dan krijg ik met de standaardinstellingen de volgende melding:
“Username or password incorrect. (AUTH PLAIN failed (Negative SMTP reply: 535 5.7.0 <corbeeltim@telenet.be> account has been used for spamming - please contact abuse@telenet.be))
Die melding krijg ik dan weer niet met Apple Mail of Google Mail.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

- Ik heb in tussen mijn account verwijderd op alle toestellen en opnieuw aangemaakt.
- Ik heb mijn paswoord gewijzigd

 

Met webmail kan ik wel zonder probleem mails verzenden.
Vandaar dat ze ook bij de Telenet klantendienst niet onmiddellijk een oorzaak vinden...

Voorheen is dit nooit een probleem en ik heb intussen niets aan de instellingen gewijzigd.

 

Alle hulp wordt geapprecieerd! 😉

0 Likes
8 reacties
Mj
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Heb hetzelfde probleem gehad met een iPad. 

Handleiding gevolgd:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/apple/ipad/e-mail/choice_usecase/e-m...

 

Toestel na instellen volledig afgezet en terug op...

 

Uiteindelijk blijkt dat SSL moet aan staan ipv uit.

Poorten 587 en 993 werken dan wel.

0 Likes
timcorbeel
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Thank MJ.

Heb het met en zonder SSL / TLS / STARTTLS geprobeerd en niets werkt voor uitgaande mail.
Helaas.

0 Likes
williamh
Professional Weetjesweter
Berichten: 25
Warming up? All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Heb dit ook eens voorgehad, gebruikersnaam (z******) vervangen door emailadres,  toen werkte mail terug zonder problemen.

 

SMTP: telenet.be

TLS: geen

Poort: 993     SSL: aangevinkt

I.D. controle: ww

 

Voor Mac: Voorkeuren-geavanceerd.

Detecteer ...... automatisch: afgevinkt

Gebruik ...... 'Iddle': aangevinkt

0 Likes
rikovandijk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem.

Alle voorstellen tot oplossing in deze thread geprobeerd. Maar niet werkt. 

 

hij wil de smtp server ook  niet authentikeren.

0 Likes
a073141
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

beste forumleden, ook ik heb te maken met dit probleem, blijkbaar is er niemand bij telent die dit kan oplossen, wie bij telenet kan dit probleem eens ter harte nemen, tot op heden loop ik met het gezicht pal tegen de muur, ongeloofelijk dat dit nog bestaat in 2016

0 Likes
a073141
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Hoera, na een ingreep bij telenet, mailbox gereset, paswoord vernieuwd werkt alles terug zoals voorheen, bedankt telenet om dit probleem op te lossen, mail versturen via imap ( smtp ) is terug in orde

PS: zijn zich bewust dat dit bij meer en meer mensen voorkomt

0 Likes
VNL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

Wie heb je dan gecontacteerd bij telenet om de mailbox te resetten,

Als ik bel , ligt het probleem steeds bij de klant ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

UItgaande (smtp) mail werkt niet meer.

@VNL stuur anders even op facebook en link naar dit topic en vraag of ze hetzelfde willen doen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes