41240
netweters
|
17800
gesprekken
|
19229
vragen
|
Ik kreeg gisteren deze sms:
Ik was wel (aangenaam) verrast, aangezien ik dacht dat je in de EU na 40 GB moest betalen (en alleen in België verlaagde snelheid is na 300 GB). In de algemene voorwaarden staat echter dit:
en op de Telenet info pagina van One staat dan weer dit:
3 keer verschillende informatie dus. Welke klopt?
@dewaarheid Laten we het wel beleefd houden naar elkaar toe. Iedereen mag zijn of haar mening hier kwijt, maar enkel als dit op een respectvolle manier kan. Het is ook niet nodig om jouw berichten steeds in grote, vetgedrukte letters te posten. Neem zeker ook onze spelregels even door. Bedankt om hier rekening mee te houden.
@BjarneSTEEK DIE GEFANTASEERDE SPELREGELTJES IN UW GAT!
TELENET REKENT MEER DAN 1,55 EURO PER GIGABYTE AAN ALS TOESLAG OP EEN ZOGEZEGDE "ONBEPERKTE" BUNDEL BIJ ROAMING IN DE EUROPESE UNIE!
TELENET WIST AL IN 2022 DAT HET MAXIMUMTARIEF VAN 1,55 EURO PER GIGABYTE OP 1 JANUARI 2024 IN VOEGE GING!
TELENET LEGT DE REGELGEVING NAAST ZICH NEER!
TELENET PAST ILLEGALE TARIEVEN TOE!
TELENET IS EEN CRIMINELE ORGANISATIE!
TELENET STEELT VAN ONS!
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: Opmaak tekst aangepast wegens ongepast (grote, vetgedrukte letters).
Weet dat je dit als klant altijd kan melden bij de Ombudsdienst Telecommunicatie van het BIPT. Indien zij van mening zijn dat Telenet inderdaad een foutief tarief aanrekent, dan zullen zij de nodige stappen ondernemen (boetes opleggen). Hier wat roepen lost niets op...
Het is niet omdat Telenet zijn zaakjes niet op orde heeft wat betreft correcte informatie op hun websites en materialen dat de correcte tarifering niet wordt toegepast. Dus indien bewijs van het tegenovergestelde zijn ongesubstantieerde verdachtmakingen zinloos.
Heb hier al meermaals aangehaald dat de informatie over datagebruik binnen ONE elkaar tegenspreekt (de BIPT fiches/kleine lettertjes/drop downs vermelden overal iets anders), helaas is er niemand binnen Telenet die zich hier over bekommert. 🙂
Niemand heeft ooit zijn gelijk gehaald in een discussie door te roepen (ROEPEN). Blijf kalm, vermeld je bronnen, dien desnoods klacht in. Wat mij verbaast is dat je nog altijd klant bent bij Telenet gezien je praat over "ons". Is het op een ander dan niet beter?
Ik ga @dewaarheid niet verdedigen voor een onbeschoft taalgebruik (daarmee bedoel ik zijn onaanvaardbare reactie op @Bjarne), maar het is onmogelijk om een algemeen probleem aan te kaarten bij de ombudsdienst. Dat is ook normaal. De ombudsdienst is een bemiddelingsdienst tussen de klant en de dienstverlener. Als de klant zich benadeeld voelt dien de klant eerst een formele klacht in bij de dienstverlener. Als de klant niet akkoord kan gaan met de dienstverlener, kan de klant beroep doen op de ombudsdienst. De kant kan enkel voor zichzelf opkomen, nooit voor andere klanten.
De ombudsdienst is laatste middel eerst moet info duidelijk zijn
en alles wat dubbel en niet duidelijk is moet weg
Het zal wel in orde gebracht worden voor het verlof
Heb net via de website gezien dat het surfvolume in de EU is verhoogd naar 54 GB.
@Moderator is dit correct wat er op staat ?
Natuurlijk zou het nog altijd mooi zijn moest je je volledige 300 GB die je hebt in het binnenland als de EU volledig te kunnen gebruiken. Maar dat er al GB's zijn bijgekomen is natuurlijk al een stap vooruit en denk voor vele ook wel beter.
@patrick37 schreef:
Heb net via de website gezien dat het surfvolume in de EU is verhoogd naar 54 GB.
@Moderator is dit correct wat er op staat ?
@patrick37 Ik was er zelf nog niet van op de hoogte, maar heb het nagevraagd voor de zekerheid. Van zodra we meer informatie hebben, komen we er op terug.