41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij mij lukt het ook terug om te activeren op Apple Watch 7!
5 maand nadat ik het probleem had gemerkt eindelijk een oplossing. Stond net op het punt het op te geven en over te stappen naar een andere operator 😅
bij mij ook en bij mijn vrouw ook alle twee actief op Apple Watch , maar ik zie niets meer van actief staan bij mijn telenet , er stond daar bovenaan de pagina van de simkaarten beheren een groen bolletje esim actief , maar nu niets meer en onderaan de pagina staat er zo activeer je de esim, raar gaat toch iets met die website geweest zijn denk ik voor dat te activeren dat het misloopt
klopt, maar er is geen knop meer op de esim de deactiveren (of onenumber te deactiveren). Die was er voorheen wel. Nu staat er gewoon een link naar een howto om je esim te activeren....
Volgende boodschap op iphone watch app
Telenet verlopen of verwijderen is niet meer mogelijk. Dit is nu al maanden bezig en er veranderd niets.
Bellen helpt niets, daar vallen ze precies uit de lucht. Dit probleem moet toch allang gekend zijn ?Wij betalen dus voor niets.
Massaal reageren is hier aangewezen denk ik.
@mce schreef:Wij betalen dus voor niets.
Massaal reageren is hier aangewezen denk ik.
Betalen voor iets dat niet functioneert, is jouw persoonlijke keuze. Als Telenet bepaalde diensten voor een bepaalde periode niet levert, kan je steeds compensatie van je abonnementsgeld vragen voor de duur van die storing.
Je moet dat dan wel uitdrukkelijk en schriftelijk vragen. Gewoon telefonisch klagen dat het niet werkt, helpt inderdaad niet. zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
zzeeeef
zie mijn afbeelding hierboven, dat staat nu waar anders van esim actief
Ik heb een klacht ingediend bij Ombudsman voor telecommunicatie.
Ik verwacht hier niet veel van maar kan het maar proberen.
Juist gebeld met watch terwijl iphone af staat.
Het werkt terug.
Er staan wel een heel deel verbindingen die niet actief staan maar vermoed dat dit nog weg wordt gewerkt.
Vandaag ook de minor update op watch en iphone geïnstalleerd.
5 maanden 🥹
Ik heb te vroeg gesproken, ik heb vanmorgen alle updates van apple gedaan, en het werkt terug niet meer
ik zie bij jouw ook geen knop staan op de Esim te deactiveren
Hierbij het antwoord van ombudsmantelecom.be
Omwille van diverse meldingen op dit forum dat het bij sommigen toch zou werken, heb ik net de klantendienst gebeld, en nee hoor ... het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb aan de call-center medewerker gevraagd of hij dan de Sales afdeling kan laten weten dat het hoog tijd wordt dat Telenet hierover communiceert. Op de website van Telenet wordt immers nog steeds laconiek de verwachting gecreëerd dat het werkt (er is NERGENS melding te vinden van het feit dat het NIET werkt), en op dit forum is er amper of helemaal niet een spoor te vinden van ook maar iemand van Telenet die deze conversaties volgt en waar nodig feedback geeft. We zijn op dit moment tegen een blinde muur aan het klagen ... en het feit dat de afbeelding van het antwoord van de ombudsdienst "in moderatie" hangt alvorens het zichtbaar is, is voor mij wel degelijk een bewijs dat er MENSEN zijn die dit forum volgen ... (dat zou dus willen zeggen dat er een bewuste keuze gemaakt wordt bij Telenet om NIET te reageren op deze berichten ... wat de zaak nog erger maakt).
Frustraties ontstaan wanneer realiteit en verwachtingen niet met mekaar overeenstemmen. Vermits de realiteit (het probleem van de esim) niet onmiddellijk zal opgelost raken (lijkt het), kan Telenet wel al heel veel frustraties wegnemen door de verwachtingen van gebruikers bij te sturen en helder te communiceren ... ik hoop dat die boodschap bij Telenet Sales binnen komt en wordt opgevolgd ...
O ja, nog dit, de call-center persoon waar ik mee gesproken heb, heeft mij wel gezegd dat ik automatisch zou verwittigd worden zodra OneNumber esim weer wel werkt, ik hoef me daarvoor niet ergens te registreren. We zullen het zien en dan pas geloven zeker ...
Ik heb net het contactformulier ingevuld met een dergelijke klacht. Hopelijk doen voldoende mensen dat om op zijn minst Telenet wakker te schudden over het totaal gebrek aan communicatie rond dit probleem.
Afbeeldingen moeten altijd geodgekeurd worden. Vroeger konden de Kraks dat ook doen, maar om privacy reden kan dat nu niet meer. Ik raad je aan om op de startpagina van de Netweters eens volgende drie zaken te lezen: Hoe werkt het? , Hoe werkt het? en Spelregels . Hieronder alvast een extract.
Informele ondersteuningDe Netweters is een community voor en door klanten, moderatoren en de community manager. Informatie, adviezen of enig ander materiaal op deze community wordt dus door gebruikers, moderatoren en de community manager gepost. Ongeacht het feit dat De Netweters technisch gezien wordt gehost door Telenet is dit geen Klantenservice van Telenet. Meer informatie over de officiële klantendienst van Telenet vindt u op www.telenet.be.